Gå til innhold

Norsk politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det er samma ulla hvor enn man kommer i verden.

Anonymous poster hash: 715d7...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de gjør en god jobb, ressursene de har til rådighet tatt i betraktning.

Anonymous poster hash: 19cbd...145

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite glad i politiet. Det er en klisje, men det er sant - de bruker mest tid og ressurser på saker de tjener penger på, dvs folk som kjører for fort og offentlig urinering, istedenfor å gå etter vinningskriminelle - da spesielt polakker, latviere og litauere som er en pain in the ass.

Her i Stor-Oslo går politiet altfor ofte etter lettvinte løsninger, og det gjør jo at man ikke har respekt for de.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite glad i politiet. Det er en klisje, men det er sant - de bruker mest tid og ressurser på saker de tjener penger på, dvs folk som kjører for fort og offentlig urinering, istedenfor å gå etter vinningskriminelle - da spesielt polakker, latviere og litauere som er en pain in the ass.

Her i Stor-Oslo går politiet altfor ofte etter lettvinte løsninger, og det gjør jo at man ikke har respekt for de.

Kunne ikke fått sagt det bedre selv. :takke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på norsk politi og om du havner i trøbbel med politiet i India...

Og dette er vel et litt bedre eksempel på hva politiet i Norge bruker pengene sine på, enn et innlegg uten kilder...

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/10/31/0507/kriminaliteten-gr-ned-i-oslo



Anonymous poster hash: 9dff0...5d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Papirfly

Hva syntes folk om det norske politiet?

Anonymous poster hash: 1eaa1...938

De er jo leiesoldater. Hverken mer eller mindre. Jeg misliker mange av lovene vi har og lovpreferansene som store deler av tradisjonsmafiaen har, og synet mitt på politiet påvirkes av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er vel et litt bedre eksempel på hva politiet i Norge bruker pengene sine på, enn et innlegg uten kilder...

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/10/31/0507/kriminaliteten-gr-ned-i-oslo

Har fått med meg det, og grunnen er vel at de fikk stanset den gjengen med pakistanere som ranet folk i sentrum i fjor vinter. Skulle nesten bare mangle mtp at ranet 70 personer - det er jo dette de får betalt for.

Hvis du tar en titt på statistikken over antall henleggelser vil du fort se hvordan ting funker der i gården. Jeg ble selv frastjålet bilen min, og de visste hvem det var (tjuvgods i bilen, uttalelser, bilder fra bomringen etc), men guess what - de henla saken likevel og jeg satt igjen med svarteper - regninger på 7000 kr for å fikse bilen og utgifter for den dagen jeg måtte kjøre rundt og lete etter min egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite glad i politiet. Det er en klisje, men det er sant - de bruker mest tid og ressurser på saker de tjener penger på, dvs folk som kjører for fort og offentlig urinering, istedenfor å gå etter vinningskriminelle - da spesielt polakker, latviere og litauere som er en pain in the ass.

Her i Stor-Oslo går politiet altfor ofte etter lettvinte løsninger, og det gjør jo at man ikke har respekt for de.

Du vet vel at de ulike avsnittene av politiet har ulike arbeidsoppgaver og ulike budsjett.....?

UP er nok betydelig mer synlige for vanlige folk enn uro og delta og lignende...

(Det betyr ikke at de gjør mindre eller har færre ressurser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite glad i politi generelt, men har mye bedre inntrykk av de norske enn f.eks. de amerikanske.

Anonymous poster hash: f3ff2...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

glad i politiet og syntes de gjør en bra jobb



Anonymous poster hash: 1eaa1...938
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at vi har et godt politi, og de kan sikkert bli ENDA bedre.

Anonymous poster hash: e6435...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de gjør en dårlig jobb, uten at jeg mener den ene avdelingen er dårligere enn den andre. De klarer ikke håndheve loven og de er dårlige til å etterforske etter et lovbrudd har skjedd.

Jeg har også inntrykk av at mange av de yngre konstablene er alt for bråkjekke. Litt som tyttebærpolitiet. Egentlig ser jeg for meg at disse personene ikke klarte å få jobb i Forsvaret og derfor har måttet hoppe et par steg ned på karrierestigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er samma ulla hvor enn man kommer i verden.

Det er selvsagt helt feil. Norsk politi er noe helt annet enn f.eks. politiet i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de gjør en god jobb, ressursene de har til rådighet tatt i betraktning.

Anonymous poster hash: 19cbd...145

Ressursene er historisk høye og oppklaringsprosenten er historisk lav.

Anonymous poster hash: 2e119...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lite glad i politiet. Det er en klisje, men det er sant - de bruker mest tid og ressurser på saker de tjener penger på, dvs folk som kjører for fort og offentlig urinering, istedenfor å gå etter vinningskriminelle - da spesielt polakker, latviere og litauere som er en pain in the ass.

Her i Stor-Oslo går politiet altfor ofte etter lettvinte løsninger, og det gjør jo at man ikke har respekt for de.

Politiet tjener ikke et rødt øre på sakene sine. Pengene fra bøter går ikke til politiet.

At du mener at de ikke skal ta folk som kjører for fort sier litt om hvor fordervet syn du har på dette. Hundrevis av mennesker drepes eller skades i trafikken hvert år, og farten er hovedproblemet. Det er altfor lite fokus på trafikk i politiet.

Å bøtelegge noen for offentlig urinering tar ikke nevneverdig med tid eller ressurser. Dette er saker der det bare skrives ut en bot og ferdig med det. Å ta veggpissere er dessuten veldig nyttig fordi det er noe jævla svineri at folk pisser på bygninger o.l. Ekstremt uhygienisk, og kan spre sykdommer m.m.

Vinningskriminalitet er ekstremt utbredt. Å tro at politiet har noen som helst sjanse til å ta alle er i beste fall naivt, men i alle tilfeller ekstremt kunnskapsløst

Politiet er ikke dimensjonert for mengden vinningskriminalitet i samfunnet i dag.

Hvilke lettvinte løsninger snakker du om?

Generelt virker det som du lider av dype vrangforestillinger om politiet og hva de driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg det, og grunnen er vel at de fikk stanset den gjengen med pakistanere som ranet folk i sentrum i fjor vinter. Skulle nesten bare mangle mtp at ranet 70 personer - det er jo dette de får betalt for.

Hvis du tar en titt på statistikken over antall henleggelser vil du fort se hvordan ting funker der i gården. Jeg ble selv frastjålet bilen min, og de visste hvem det var (tjuvgods i bilen, uttalelser, bilder fra bomringen etc), men guess what - de henla saken likevel og jeg satt igjen med svarteper - regninger på 7000 kr for å fikse bilen og utgifter for den dagen jeg måtte kjøre rundt og lete etter min egen bil.

Det er så ekstremt mange saker med vinningskriminalitet at det sier seg selv at mange vil bli henlagt. De kan ikke bare sitte med slike saker, så de må prioritere.

Selv om du synes saken din er den viktigste i hele verden og at du er universets sentrum så er det faktisk slik at å ta en sak som den du beskriver til retten er svært tid- og ressurskrevende.

Det virker som de fleste som kritiserer politiet for å henlegge vinningssaker er ekstremt selvsentrerte og synes de har krav på spesialbehandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de gjør en dårlig jobb, uten at jeg mener den ene avdelingen er dårligere enn den andre. De klarer ikke håndheve loven og de er dårlige til å etterforske etter et lovbrudd har skjedd.

Jeg har også inntrykk av at mange av de yngre konstablene er alt for bråkjekke. Litt som tyttebærpolitiet. Egentlig ser jeg for meg at disse personene ikke klarte å få jobb i Forsvaret og derfor har måttet hoppe et par steg ned på karrierestigen.

Folk går gjerne videre til politiet etter forsvaret, så her viser du den vanlige ekstreme mangelen på kunnskap som politihatere er kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har mange avdelinger som jobber med ulike saker. Derav ulike typer og karakterer.

At det finnes bråkjekke enkeltindivider er ikke til å komme unna.

På samme måte som man kan møte på sympatiske og kloke folk.

Som alle steder finnes det folk som er god og dårlig i jobben sin.

Jeg synes politiet har en viktig funksjon. Jeg liker politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...