Gå til innhold

Hei du, du der, du som IKKE bruker refleks, se hit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ønske man fikk bot om man gikk uten refleks, i mørket. Kanskje folk hadde begynt å bruke det oftere da..

Men da måtte boten vært litt av betydning. :3 Hjelper ikke hvis det hadde vært 200 kr da mange faktisk anser det som "småpenger"... 500 eller noe sånt kanskje så hadde det nok kanskje blitt litt mer refleks.

Kjører masse rundt i Oslo og omegn og ser jo knapt en kjeft som har refleks. Hjelper fint lite med refleks på ryggsekken for den ser man jo knapt som bilist siden man ser vedkommende fra siden når h*n går over et kryss. Og så er det alle dem i svarte eller grå klær. Ser dem jo nesten ikke. Ei heller dem som ikke bruker frontlys på sykkelen sin i det hele tatt. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor høy boten er for vanlig tråsykkel uten lys eller katteøye, men oten for manglende refleks bør være tilsvarende.

Ekstra ille er det når folk er mørkt kledd og i tillegg er like mørk i ansiktshuden som i klærne.

Skal kjøre innom Vegvesenet og få med meg en haug med gratis refleks og kaste etter disse refleksløse tullingene!

Anonymous poster hash: b834d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor høy boten er for vanlig tråsykkel uten lys eller katteøye, men oten for manglende refleks bør være tilsvarende.

Ekstra ille er det når folk er mørkt kledd og i tillegg er like mørk i ansiktshuden som i klærne.

Skal kjøre innom Vegvesenet og få med meg en haug med gratis refleks og kaste etter disse refleksløse tullingene!

Anonymous poster hash: b834d...f28

Vegvesenet har dessverre ikke gratis reflekser. Får ikke kjøpt engang. De deler bare ut på refleksdagen. Ellers en god tanke ;)

Anonymous poster hash: b17be...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR i alle dager tar du ikke på deg refleks når du vaser rundt ute i mørket? Hvorfor tar du ikke refleks på hunden din som vaser rundt ute i veikanten, som gjerne er svart også, og hvorfor tar du ikke refleks på ungene du drar rundt på langs en smal vei uten gangfelt?

I går kjørte jeg hjemover fra jobb på en smal vestlandsvei, og der fremme skimter jeg noe svart. Ikke nok med at det er stygt høstvær og regn ute, så ser jeg ikke hva dette foran meg er for noe. Jeg velger å slakke farten så lavt ned at bilen går i første gir. Etterhvert som jeg kommer nærmere ser jeg at det er et menneske i sorte klær og med sort regnfrakk som er ute med hunden sin, en mørk liten sak som svinser frem og tilbake.

På vei til jobb om morgenen kjører jeg forbi mange barn, og en del av de har ikke på seg refleks, nå i høstmørket er det farlig, for her er veiene smale og sjåførene er ivrige på gassen, ulykker kan skje!

Selv er ikke jeg den som kjører fortest uti gokk her, fikk lappen for ikke så lenge siden og holder meg i senglemodus enda.

Det er dog først nå jeg har innsett hvor viktig det er med refleks, bare fordi man ser bilene, ser IKKE de deg, det lærte vi på mørkekjøringen i vinter.

Oppfordrer alle, kjøp refleks til deg, ungen din, kjæledyret ditt, gubben din, alt!!

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

Flott innlegg, skulle ønske det ble lovpålagt å gå med refleks, at de som går ute i mørket uten, fikk ei stor bot. På tide noe blir gjort med dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De venter heller ikke at det skal være fotgjenger på den siden.

Anonym poster: 9326378040c0dd9368467a9a63de8dfc

Mulig jeg misforstår deg nå, men jo, bilistene må jo forvente at det fotgjenger på den siden. Men da rikignok med ansiktet mot deg, og ikke ryggen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegvesenet har dessverre ikke gratis reflekser. Får ikke kjøpt engang. De deler bare ut på refleksdagen. Ellers en god tanke ;)Anonymous poster hash: b17be...ff4

Hentet da med meg en stor bunke der i oktober 2013.

Anonymous poster hash: b834d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig enig!

Bytt ut ordet refleks med sykkelhjelm så slår du to fluer i en smekk

Eller sykkelhjelm som hade refleks rundt hele! Går jo Ann at lage i flere forskjellige farger.

(Tar noen.tipset og skaper.de, sett in ett par prosent av vinsten på cancerfonden åt.meg),,,

Anonymous poster hash: a3205...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på dette selv! Blir kjempe glad når jeg ser noen i refleks, for nå er det virkelig så mørkt at hvis du ikke bruker refleks så leker du med ilden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

I går gikk skulle jeg krysse veien og ved siden av meg stod det en sortkledd mann. Han vasa rett ut i gata forran en bil. Bilfører bråbremsa og så helt vettaskremt ut. Dustemannen ble sur fordi han nesten ble påkjørt. Hadde det ikke vært for at jeg fikk sjokk og ble stående igjen og måpe, så hadde jeg pokker meg skjelt ut det neket av en mann.

Og det samme skjedde for ikke så lenge siden når en ung jente på joggetur løp over veien. Uten en eneste refleks. Hun også ble sur på bilfører som nesten kjørte på henne og slo knyttneven i panseret på bilen.

Skjønner de ikke at de skal være jævli glade for at bilfører faktisk var såpass oppmerksomme at de IKKE kjørte på dem? Til tross for at de oppførste seg som idioter ved å buse ut i veien uten refleks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Amen to that!

Tror folk at de lyser i mørket..? Er det en ting jeg alltid husker på, så er det å ta refleks på før jeg går ut. Jeg tenker ikke bare på MITT liv, men også ANDRES liv som også blir satt i fare når jeg lusker ute i mørket. Det er ikke bare-bare å se folk uten refleks.

Håper virkelig folk begynner å skjønne hvor utrolig viktig det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Noen her etterlyste refleksspray til katter! Det finnes!!!:)http://www.hooks.no/product.aspx?productid=820094

2. Holder på med lappen nå. Og i kveld "holdt jeg på" å kjøre på en fotgjenger. Altså, ingen dramatikk, takket være at han var mer oppmerksom på meg enn omvendt, men jeg oppdaget han uansett ikke før altfor sent, der han valset over fotgjengerfeltet, mellom to biler som stod i kø til rundkjøringen! I bekmørkt og vått vær, uten en eneste refleks!!!😡😡😡😡😡 Fikk skikkelig vond klump i brystet!!! IDDIOTT! (JA, med TO d'er og t'er!!!)

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...