Gå til innhold

Hei du, du der, du som IKKE bruker refleks, se hit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åååh det er lite som irriterer meg mer enn dette! BRUK REFLEKS!

Dere som ikke bruker refleks, har dere billappen? Skjønner dere hvor stor forskjell refleks / ikke refleks utgjør? Og til dere som tror dere synes så godt i by pga. gatelys, tror dere, dere er synlige i skumring også? Fordi det ikke er helt mørkt da? Eller hvis dere har lyse klær? Det funker desverre ikke slik, dere ER vanskelig å se! Jeg tar mine forhåndsregler for jeg vil ikke kjøre dere ned, men dere gjør det jammen ikke enkelt for meg.

Selv fikk jeg meg en skikkelig vekker etter at jeg tok lappen og har ikke gått uten refleks siden. Det er en smal sak, og selv om jeg kan skylde på billisten aldri så mye så hjelper ikke det meg om jeg ligger der med brukne armer og bein, eller i verste fall er død.

Jeg skjønner ikke de som raser ut i fotgjengerfeltene uten refleks heller (og noen har til og med mørke barnevogner), noen billister kjører veldig fort inn mot fotgjengerfelt. Med refleks gir dere dem tid til å reagere (nå forsvarer jeg ikke dem som kjører fort inn mot fotgjengerfelt, jeg synes det er idioti også, men dere kan jo gjøre det dere kan for å unngå å bli kjørt ned). Jeg går ikke ut i fotgjengerfelt uten at jeg er sikker på at bilisten ser meg, det koster meg så lite å ta litt ansvar selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, dette er en tråd etter mitt hjerte! Jeg hater å kjøre i mørket, nettopp på grunn av alle tullingene som ikke evner å innse at selv om de ser meg, så ser ikke jeg dem. Det er helt utrolig! Her i nabolaget har vi en som sitter i rullestol nettopp fordi han ble påkjørt i mørket uten refleks og ble lam, og han blir rett som det er brukt som eksempel. Likevel er det mange som ikke bruker refleks. Hva må til for å få endret folks innstilling til refleks, mon tro?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det refleksvest, refleksbånd på armene, refleksbånd på hunden, refleksvest med sele med refleks på. Samt blinke-greier i både halsbåndet hans, og på glidlåsen min.

Jeg ser ofte selv hvor utrolig dårlig man ser folk uten refleks, og jeg har ingen interesse av at hverken jeg eller bikkja skal bli påkjørt. Og det er skummelt for sjåføren også, når det plutselig er en hund eller et menneske rett foran deg som du ikke har sett. Og jeg blir sint når jeg ser at folk har full refleks på seg selv, men driter i å ha det på vimse-bikkja si.

Bruk refleks på seg selv, barn, dyr og sykkel. Det er så utrolig viktig, og refleks redder liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har refleksvest på meg selv, og refleksvest på hunden når vi er ute og går. Jeg har ikke sett noen andre i mitt nabolag som har på hunden refleksvest. Utrolig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint og redd når jeg plutselig oppdager en mørk-kledd skikkeligse som fra intet plutselig dukker opp like ved bilen.

Å bruke refleks i skumring og i mørket burde være påbudt.

De som ikke bruker refleks og blir påkjørt, bør ta ansvaret selv. Da bør ikke sjåførens ilegges noe som helst straffeansvar uansett om vedkommende overlever eller ikke, synes jeg.

Det er umulig å se dere uten refleks, og vær så snille å bruk refleksen, så dere slipper å skremme livet av bilister som ikke ser dere før dere er rett ved bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg ute og kjørte i byen, langs en lang vei til og fra sentrum så er det gatelys, men ikke gangfelt. Langs veien foran meg ser jeg at det går en person, og han har arbeidebukse med refleks på bena. I motsetning til det mange tror at de blir sett når det er gatelys, så blir de IKKE det, hadde han ikke hatt refleksene, hadde jeg ikke blitt oppmerksom på ham. Når jeg nærmer meg så får jeg en "whoa!" opplevelse, innenfor hvitstripen i mitt kjørefelt leier han en hund, og på sin høyre side leier han en diger svart hest!

Jeg rullet ned ruta og ropte ut "du har refleks fordi det er tilfeldig, men uten den hadde jeg IKKE sett dere, ta refleks på dyrene dine!"

Fyren ropte tilbake "ok, takk!"

Håper det betyr at han skal det, for de var ikke veldig synelige!

TS

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også hest, da! Hester er store, og fluktdyr! Og nettopp derfor hadde hesten og jeg refleksdekken, refleks nederst på beina hans, blinkelys på støvlene, hodelykt, refleksvest og refleks på hjelmen når vi en sjelden gang red i områder det kunne komme biler i mørket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bruke refleks hver gang jeg er ute.. Men jeg mister de alltid :/ går som oftest med de, men ja. noen ganger blir det uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg dessverre ikke så flink å bruke refleks før det blir så kaldt at jeg må ha vinterjakken(for der holder den stripsen seg på uten å falle av selv om jeg henger den i skapet). Og er litt for lite glad i oppmerksomhet til å tørre å gå i vest:P Dustete egentlig. Men verst synes jeg det egentlig er når barn eller sykelister ikke har refleks.

Noe av det mest dustete jeg har sett derimot var da ei jente i HVITE sko, HVIT bukse, HVIT jakke og med HVITE hetta trukket over hodet krysser veien midt i snøfokket og 2m høye brøyteskavler. :klaske:

Fatter'n klarte nesten ikke stoppe og bumpet såvidt borti låret på henne. Trodde et øyeblikk jeg skulle få se fatter'n banke ei 15 år gammel jente rett ved politihuset:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg dessverre ikke så flink å bruke refleks før det blir så kaldt at jeg må ha vinterjakken(for der holder den stripsen seg på uten å falle av selv om jeg henger den i skapet). Og er litt for lite glad i oppmerksomhet til å tørre å gå i vest:P Dustete egentlig. Men verst synes jeg det egentlig er når barn eller sykelister ikke har refleks.

Noe av det mest dustete jeg har sett derimot var da ei jente i HVITE sko, HVIT bukse, HVIT jakke og med HVITE hetta trukket over hodet krysser veien midt i snøfokket og 2m høye brøyteskavler. :klaske:

Fatter'n klarte nesten ikke stoppe og bumpet såvidt borti låret på henne. Trodde et øyeblikk jeg skulle få se fatter'n banke ei 15 år gammel jente rett ved politihuset:P

Det er da vitterlig like dustete som å gå i mørke klær uten refleks fordi det er teit å bruke vest...

Anonym poster: 9ff6ac564dff05424c548df7898a8b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vitterlig like dustete som å gå i mørke klær uten refleks fordi det er teit å bruke vest...

Anonym poster: 9ff6ac564dff05424c548df7898a8b8f

Bruker refleks, bare ikke vest;) Sånn stort sett i alle fall.

Anonym poster: ed8ccdc85752d62f4f5db638123144b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid refleks hvis jeg er ute når det er mørkt, men for noen år siden stoppet det ei dame ved siden av meg, og sa jeg måtte ha på meg mer refleks, for det var såvidt hun så meg. Og jeg hadde på meg vest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på denne tråden på europris i dag faktisk, og kjøpte med meg en sommerfuglrefleks :) Dessverre var det en hårspennerefleks men jeg finner nok ut av noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mange av dagens reflekser varer så kort. Jeg har litt sån samledilla på reflekser og har som oftest minst 3 stk på jakka mi. Men de mister liksom refleksjonen ? Dessuten så er det ikke like tøft med ei 40år gammal dame med rosa elefant refleks på ryggen liksom. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Dessuten så er det ikke like tøft med ei 40år gammal dame med rosa elefant refleks på ryggen liksom. hehe

Joda, det er det, så!

:heks:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Men de mister liksom refleksjonen ? Dessuten så er det ikke like tøft med ei 40år gammal dame med rosa elefant refleks på ryggen liksom. hehe

Akkurat det er det dummeste jeg har lest her på KG :P Selvfølgelig kan 40-åringer ha rosa elefanter, eller søte hjerter, crazy figurer, pusekatter mm av reflekser. Det er like kult på de som på alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat det er det dummeste jeg har lest her på KG :P Selvfølgelig kan 40-åringer ha rosa elefanter, eller søte hjerter, crazy figurer, pusekatter mm av reflekser. Det er like kult på de som på alle andre.

ahha ok ok.. Men jeg synes ikke det er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

ahha ok ok.. Men jeg synes ikke det er morsomt!

Ikke morsomt å bruke relfeks selv om man har bikka 40? ikke morsomt å bli påkjørt heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahha ok ok.. Men jeg synes ikke det er morsomt!

Hvem faen bryr seg om det er morsomt. Jeg hadde gått med en svær Fuck you-refleks eller Hello Kitty-refleks om jeg måtte. Morsomt? Nei, men det er heller ikke poenget. Poenget er at man tar den refleksen man har, uavhengig av hvordan den ser ut. Slik at man ikke blir kjørt ned i mørket. En rosa elefant-refleks er kanskje ikke morsomt, men det er mye mindre morsomt med hjerneskade...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en diger refleksvest som sikkert blender alle som retter frontlyktene sine på meg, men jeg vil heller se teit ut enn å ligge der nedkjørt og angre på at jeg IKKE valgte å bli sett!

Det er viktig å bli sett, drit i hvordan refleksen ser ut bare den gjør DEG synlig, ta på deg alt som glitrer og blinker.

ts

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...