Gå til innhold

Syskrin med tilbehør - sysaker


FantasDick

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg symaskin, men mangler liksom resten. Er det noen steder man kan få kjøpt et ferdig syskrin med innhold? Når jeg tenker på alt jeg "trenger" (ev. det mamma hadde i skrinet sitt, som jeg pleide å låne) så virker det som en uoverkommelig oppgave å skulle kjøpe hver for seg.. :ler:

Eller kanskje noen har noen tips å komme med? Jeg skal bare sy litt klær for moro skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mary Quant

Kjøp litt etter litt etterhvert som du trenger.

En god saks er et must, samt et målbånd og forskjellige farger sytråd. Kjøp de vanligste fargene først.

Jeg har en verktøykasse i plast fra Biltema som syskrin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en verkøtykasse i plast som syskrin.

Har en med små bur i lokket, supert til trådsneller og spoler.

Et syskrin fylles etterhvert. Men det som kan være greit å ha som basis er

-Målebånd

-Sprettekniv

-Knappenåler

-Synåler i div størrelser

-Kritt(til å merke opp på stoff)

-En god saks

-Et lite utvalg sytråd(men det beste er å kjøpe etterhvert som man vet hvilke farger man skal sy med)

-Tomme undertrådsspoler



Anonymous poster hash: b4d20...1b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg har også en verkøtykasse i plast som syskrin.Har en med små bur i lokket, supert til trådsneller og spoler. Et syskrin fylles etterhvert. Men det som kan være greit å ha som basis er-Målebånd-Sprettekniv-Knappenåler-Synåler i div størrelser-Kritt(til å merke opp på stoff)-En god saks-Et lite utvalg sytråd(men det beste er å kjøpe etterhvert som man vet hvilke farger man skal sy med)-Tomme undertrådsspoler Anonymous poster hash: b4d20...1b5

Ja du hadde det viktigste der, glemte knappenåler, synåler og tomme undertrådspoler ... Krittmerket og spretter er også kjekt å ha, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp et målbånd som både viser cm og tommer.



Anonymous poster hash: 0b05c...76e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser ut til at jeg bare bør begynne å samle opp det jeg trenger, da. :)

Har dere tips til noen gode nettbutikker for slikt? Jeg bor litt vanskelig til, så må ev. ta en storhandel når jeg er i nærmeste by om jeg ikke kan shoppe på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, ser ut til at jeg bare bør begynne å samle opp det jeg trenger, da. :)

Har dere tips til noen gode nettbutikker for slikt? Jeg bor litt vanskelig til, så må ev. ta en storhandel når jeg er i nærmeste by om jeg ikke kan shoppe på nett.

stoffogstil.no

De skal ha det du trenger

Anonymous poster hash: b4d20...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoffogstil.no

De skal ha det du trenger

Anonymous poster hash: b4d20...1b5

Ok, ty! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mye på Ebay. Det er litt ventetid, men fryktelig billig.

Anonymous poster hash: 60382...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff og stil har sånne bokser til undertrådspoler, syns den er så utrolig grei, da slipper man å rote vekk spolene!



Anonymous poster hash: 7faa9...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billige spolebokser på ebay, kostet vel rundt en 30 kroner for 28 spoler eller noe slikt. (spolene var inkludert.) stoff og still har masse fine stoff, riktignok mye mer i butikk enn på netthandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay, ja! Handler allerede masse på eBay, så jeg kan se om jeg finner noe ok sysaker der også - takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billige spolebokser på ebay, kostet vel rundt en 30 kroner for 28 spoler eller noe slikt. (spolene var inkludert.) stoff og still har masse fine stoff, riktignok mye mer i butikk enn på netthandelen.

Har du tips til hva man bør søke på på Ebay for tomme underspoler og spolebokser? Er ganske ny når det gjelder sying jeg også, og trenger å fylle opp syskrinet litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...