Gå til innhold

Vanskelig nabo ved oppussing. OBS! Langt!


Gjest Solstråla88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg har litt sympati med naboen din, jeg har også naboer som pusser opp, innenfor den lovlige tiden i borettslaget, men hver eneste dag. Det er fryktelig slitsomt med banking hver eneste ettermiddag/kveld, på tidspunkt der man gjerne er sliten i utgangspunktet. Du sier dere har hengt opp nabovarsel, men har dere angitt når ting skal skje og hvor lenge, for det hjelper ofte en hel del.

Så igjen, kommunikasjon er nok nøkkelen her, og også en smule sympati for naboen. For det er jo heller ikke hennes skyld at den tidligere naboen ikke vedlikeholdt og at dere gjør jobben selv på ettermiddag/kveld.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg må innrømme at jeg har litt sympati med naboen din, jeg har også naboer som pusser opp, innenfor den lovlige tiden i borettslaget, men hver eneste dag. Det er fryktelig slitsomt med banking hver eneste ettermiddag/kveld, på tidspunkt der man gjerne er sliten i utgangspunktet. Du sier dere har hengt opp nabovarsel, men har dere angitt når ting skal skje og hvor lenge, for det hjelper ofte en hel del.

Så igjen, kommunikasjon er nok nøkkelen her, og også en smule sympati for naboen. For det er jo heller ikke hennes skyld at den tidligere naboen ikke vedlikeholdt og at dere gjør jobben selv på ettermiddag/kveld.

Vi har strukket oss meget langt, men når vi får steiner kastet etter oss stopper det litt for meg altså! Og det er slettes ikke hver dag vi banker og slår, det er heller sjeldent. De hun klager over er skraping av gammel tapet, i sommer klaget hun på at jeg gjorde hagen fin. Jeg tenker at om man bor i et rekkehus må man tåle litt støy. I sted presterte ho og klage over kjøkken maskinen som gikk. Så, jeg tror det er oss hun ikke liker, og det får jeg gjort svært lite med, annet enn og følge retningslinjene borettslaget har satt. Etter og ha tenkt litt skal det leveres en anmeldelse hos politiet i morgen. Det er riktig at det ikke er hennes skyld at de som eide her før oss ikke vedlikeholdt, men råttene vegger og vannlekkasje på badet vil ingen leve med, ei heller et kjøkken som nesten faller fra hverandre. Så noe måtte gjøres, uavhening av om det ble oss, eller andre som kunne kjøpt. Jeg vil ihvertfall ikke sitte og se på, ei heller være syk hele tiden av at boligen min forfaller..

Endret av Solstråla88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympati med en som forårsaker vold mot andre fordi hun ikke får viljen sin?

Har jeg noensinne skrevet at det var en grei reaksjon eller forsvart den?

Men opppussing kan oppleves langt mer slitsomt og irriterende enn det ser ut til at ts har tenkt over. Utover det er det ikke noe poeng i å eskalere situasjonen, selv om naboens reaksjon var uakseptabel, de skal tross alt bo der begge to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men andre som hadde kjøpt hadde ikke brukt to år.



Anonymous poster hash: a743c...9f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg noensinne skrevet at det var en grei reaksjon eller forsvart den?

Men opppussing kan oppleves langt mer slitsomt og irriterende enn det ser ut til at ts har tenkt over. Utover det er det ikke noe poeng i å eskalere situasjonen, selv om naboens reaksjon var uakseptabel, de skal tross alt bo der begge to.

Du skrev at du hadde sympati med en voldsperson. Ferdig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nei, men andre som hadde kjøpt hadde ikke brukt to år.

Anonymous poster hash: a743c...9f5

Vi har brukt totalt 4 mnder på et siste året. Første året gjorde vi ingenting! Les hele tråden før du kommer og spyr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at du hadde sympati med en voldsperson. Ferdig arbeid.

Sympati kan jeg, i motsetning til deg, ha med de fleste. Forsvare handlinger , derimot, gjør jeg overhodet ikke.

Etter siste innlegg fra ts fremstår imidlertid personen mer og mer som en med psykiske problemer, man kan ikke reagere på alt når man bor så tett på andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Sympati kan jeg, i motsetning til deg, ha med de fleste. Forsvare handlinger , derimot, gjør jeg overhodet ikke.

Etter siste innlegg fra ts fremstår imidlertid personen mer og mer som en med psykiske problemer, man kan ikke reagere på alt når man bor så tett på andre.

Enig, vi har per i dag nabo på andre siden som også pusser opp, hun ga seg nå med hamring og saging, gjør meg ingenting! Vi også har tenkt at naboen har psykiske problemer, for dette er ingen vanlig oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i henne, dere har lov å pusse opp boligen, og det er i borettslagets interesse at dere gjør det også faktisk, siden det øker verdien på boligen. Hun får skjerpe seg og bite det i seg til dere er ferdige. Dere kan ikke bo i sliten bolig bare pga naboen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt totalt 4 mnder på et siste året. Første året gjorde vi ingenting! Les hele tråden før du kommer og spyr!

Ja, jeg har gjort det og med den holdningen der skjønner jeg godt at naboen er drittlei dere.

Anonymous poster hash: a743c...9f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja, jeg har gjort det og med den holdningen der skjønner jeg godt at naboen er drittlei dere.

Anonymous poster hash: a743c...9f5

Et lite tips til deg og andre ab ere: Jeg tar dere 100 ganger mer seriøst om dere bruker nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Er hun borte på dagtid? Isåfall kan dere kanskje prøve å pusse opp da? :)

Vi prøver og ta det når vi er hjemme på dagtid, jeg jobber enten fra 9-15 eller 12-20, så det er naturlig at noe vil skje på tidlig kveld, men som sagt, vi gir oss senest kl:19:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at det ikke høres når du står og skraper tapet av en betongvegg, så har du IKKE vært på andre siden av veggen! ;) Noen lyder bare høres overalt, skraping på vegger er nesten like ille som boring..



Anonymous poster hash: 4a904...6ae
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gode råd;-))

Vi også vet at det er irriterende, derfor prøver vi og begrense så langt det lar seg gjøre. Kollegaene nine synes forøvrig vi har vært veldig fleksible, somde sa selv: vi kunne holdt på til ti uten problemer. Vi også, men prøver og ta hensyn i steden.

Nja, det kommer veldig ann på husreglene, men jeg tviler på om dere har lov til å drive med boring og hamring til klokka ti. Alle steder jeg har bodd, utenom enebolig, har det vært regler om ingen bråking mellom klokka syv på kvelden og åtte på morgenen og ikke på søndager.

Bor man tett må man tåle andres lyder, om det er oppussing, barn med kolikk, høylytt hosting på nettene osv.

Jeg skjønner at naboen din er lei når dere har holdt på så lenge som det dere har, men dere må jo få lov til å pusse opp og ikke alle har økonomi til å leie folk som gjør alt i løpet av ett par uker.

Jeg har også en nabo som driver å pusser opp nå og jeg kjenner jeg blir irritert når han setter igang med fliseskjæring på trappa uansett hva klokka er, men det er først og fremst fordi han begynner i halv syv tiden på morgenen og holder på til over midnatt og gjerne på søndager, men det ville aldri falt meg inn å skrike eller kaste ting på han.

Hvis jeg var deg ville jeg bakt noen kjeks eller noe, gått til alle naboene i rekken beklagd bråket, informert om når det kommer håndtverkere og bedt dem gi beskjed om det blir for mye bråk. Man fanger flere fluer med honning enn med eddik.

Anonymous poster hash: 2d042...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvis du tror at det ikke høres når du står og skraper tapet av en betongvegg, så har du IKKE vært på andre siden av veggen! ;) Noen lyder bare høres overalt, skraping på vegger er nesten like ille som boring..

Anonymous poster hash: 4a904...6ae

Har heller ukkr skrapet på betong, men i en tre trapp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvis du tror at det ikke høres når du står og skraper tapet av en betongvegg, så har du IKKE vært på andre siden av veggen! ;) Noen lyder bare høres overalt, skraping på vegger er nesten like ille som boring..

Anonymous poster hash: 4a904...6ae

Har heller ukkr skrapet på betong, men i en tre trapp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...