Gå til innhold

Kvinners fordeler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så skal det også sies at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om å ha perfekt rettskriving.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Jeg vil fortsatt se kilder til påstanden din uansett hvor lite du bryr deg om rettskriving.

Anonymous poster hash: f6eca...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil fortsatt se kilder til påstanden din uansett hvor lite du bryr deg om rettskriving. Anonymous poster hash: f6eca...c41

Du trenger vel ingen kilde på at mannen i huset må ta over mestedelen av arbeidet før og etter graviditet. Det sier jo seg selv, i alle fall i de fleste par. Inkludert når min mor var gravid med søstra mi.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over fordelene mine ved å vær kvinne, og jeg ville aldri ha byttet kjønn :)

Men de gangene jeg ligger å vrir meg i smerter mens tårene spruter på grunn av kramper og når en mann tjener bedre enn meg - fordi han er mann, da ønsker jeg litt at Gud valgte annerledes for meg :P

Og da jeg var gravid ønsket jeg at jeg var mann. For en grusom, grusom, gruuuusom tid. Lå bare i sofaen med spybøtta ved siden av meg.

Men jeg foretrekker likevel å være kvinne, nettopp på grunn av de sosiale fordelene som du nevner.

_____________

Men lista di gjelder de færreste steder.

I altfor mange land er det en grusom sjebne å bli født som kvinne.

De har ingen rettigheter, kan få dødsstraff eller fengselsstid på livsstid dersom de spontanaborterer eller blir voldtatt, mange blør til døde på grunn av omskjæring og de har generelt ingen sjans til å klare seg i livet uten å være gift.

Så i de fleste land er det en stor, stor fordel å være mann. Heldigvis er vi så heldige å bo i et land hvor det er digg å være både mann og kvinne :)

Endret av Tibbie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er fullt klar over fordelene mine ved å vær kvinne, og jeg ville aldri ha byttet kjønn :)

Men de gangene jeg ligger å vrir meg i smerter mens tårene spruter på grunn av kramper og når en mann tjener bedre enn meg - fordi han er mann.

Og da jeg var gravid ønsket jeg at jeg var mann. For en grusom, grusom, gruuuusom tid. Lå bare i sofaen med spybøtta ved siden av meg.

Men jeg foretrekker likevel å være kvinne, nettopp på grunn av de sosiale fordelene som du nevner.

_____________

Men lista de gjelder de færreste steder.

I altfor mange land er det en grusom sjebne å bli født som kvinne.

De har ingen rettigheter, kan få dødsstraff eller fengselsstid på livsstid dersom de spontanaborterer eller blir voldtatt, mange blør til døde på grunn av omskjæring og de har generelt ingen sjans til å klare seg i livet uten å være gift.

Så i de fleste land er det en stor, stor fordel å være mann. Heldigvis er vi så heldige å bo i et land hvor det er digg å være både mann og kvinne :)

Enig.

Når du nevner spontanabort.

1 av 3 kvinner i verden føder uten jordmor f.eks. 800 kvinner dør daglig på grunn av svangerskap og fødsel.

Kvinner flest i verden har altså ingen fordeler. Kjønnet bestemmer hvordan livet deres blir.

Vi er utrolig heldige i Norge der menn og kvinner er like mye verdt, og det er ingen selvfølge selv om det bør være det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinners fordeler:

- Kan få både en mann og familie, uten særlig inntekt. Av en eller annen grunn er menn mer villig til å gifte seg med ei kvinne uten resurser, enn hva kvinner er i omvendt sammenhent.

- Kan generelt lettere få unger siden de har livmor, siden mange ikke bryr seg om å skape en vanlig familie.

- Folk har veldig tydelig mer medfølelse for kvinner. Sikkert bare på grunn av at de har reproduktive organer. Muligens er det skapt gjennom ubeviste tanker.

- De er mye flinkere til å regulere adferden sin, pga at de ikke skal falle for seksuell lyst og blir gravide.

- De modnes tidligere, slik at de gjør det bedre på skolen og kommer bedre inn i livet.

- På grunn av første, andre og fjerde punkt er kvinner mye mer rolige, slik at de ikke gjør så mye mer kriminalitet. Kjønnshormonene til menn påvirker de til å arbeide hardere, mer og være mer fokusert, men samtidig gjør det at de blir sintere. Alt bikker oftere over i kriminalitet og umoralitet.

Menn sine fordeler:

- Sterkere

- Har lettere for å arbeide hardt og mye.

- Mer logiske og bruker mest venstresiden av hjernen.

- Muligens skapt med enkelte bedre kvaliteter for å bli gift og få en familie.

De relative ufordelene kan en jo sammenligne.

Glemmer folk ofte at kvinner har fordeler?

Anonymous poster hash: d90ca...801

Det der skal du få argumentere mer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at gutter modnes senere en jenter er fordi guttebarn ikke ble sett på som noen trussel mot alfahannen i gruppen før de ble kjønnsmodne.

Når de ble kjønnsmodne derimot kunne de utfordre og ta for seg av damene.

Derfor har naturen utsatt gutters kjønnsmodning til de blir store nok til å forsvare seg/flykte og klare seg selv. Dermed unngå at guttene ble drept av alfahannen.

Naturen så vel ikke for seg den norske enhetskolens problemer med forskjellig modenhet i samme klassetrinn :vetikke:

Slik er det kanskje i dyreverden.Men det har ikke vært slik som du beskriver i menneskehetens historie bortsett fra muligens i steinalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Når du nevner spontanabort.

1 av 3 kvinner i verden føder uten jordmor f.eks. 800 kvinner dør daglig på grunn av svangerskap og fødsel.

Kvinner flest i verden har altså ingen fordeler. Kjønnet bestemmer hvordan livet deres blir.

Vi er utrolig heldige i Norge der menn og kvinner er like mye verdt, og det er ingen selvfølge selv om det bør være det.

Ja, ikke minst!

Tenk på alle kvinnene som blir tvunget til å føde når de er 12-13 år, før kroppen er klar for det? Og dette uten noen form for hjelp og smertestillende. Uff, så grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, ikke minst!

Tenk på alle kvinnene som blir tvunget til å føde når de er 12-13 år, før kroppen er klar for det? Og dette uten noen form for hjelp og smertestillende. Uff, så grusomt.

Ja.. Har ikke ord :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke minst!

Tenk på alle kvinnene som blir tvunget til å føde når de er 12-13 år, før kroppen er klar for det? Og dette uten noen form for hjelp og smertestillende. Uff, så grusomt.

Voldtatt av menn som gir fanden i at de er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel og fordel. Her er jo mannen i familien villig til å gjøre alt imens kvinnen er gravid, mens hun føder og en god del tid etter. Det er jo en god del plaster på det såret :) Menn skiller seg mindre og er oftere villig til å inngå forhold.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Nok av menn som ikke er villige til det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det kanskje i dyreverden.Men det har ikke vært slik som du beskriver i menneskehetens historie bortsett fra muligens i steinalderen.

Det (siviliserte?) mennesket er ikke veldig gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det (siviliserte?) mennesket er ikke veldig gammelt.

Omtrent så lenge mennesker har levd så har det finnes interne lover i grupperinger , sosiale etiketter og visse former for oppdragelser. Mennesket har ikke overlevd pga våres individuelle styrker, men pga vår styrke som flokk.

Om man i gammelt av ble fryst ut av flokken så døde man. Derfor har det aldri vært noe alternativ for unge gutter å legge seg ut med "alfahanner" eller andre lederskikkelser.

Hvor langt tilbake i tiden vil du gå for å finne eksempler på at adferden du beskriver var representativt? Det må isåfall være før antikkens hellas. Og i hvilke kulturer snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent så lenge mennesker har levd så har det finnes interne lover i grupperinger , sosiale etiketter og visse former for oppdragelser. Mennesket har ikke overlevd pga våres individuelle styrker, men pga vår styrke som flokk.

Om man i gammelt av ble fryst ut av flokken så døde man. Derfor har det aldri vært noe alternativ for unge gutter å legge seg ut med "alfahanner" eller andre lederskikkelser.

Hvor langt tilbake i tiden vil du gå for å finne eksempler på at adferden du beskriver var representativt? Det må isåfall være før antikkens hellas. Og i hvilke kulturer snakker du om?

Tja. Vi har da vår del av dyriske drifter. På KG er det tydelig at vi ofte er følelstyrte. Og adferden og tiltrekkingen vi føler er ofte instinktstyrt. Vil tro du føler forskjell om dama di danser med en ukjent 11 åring eller en 25 åring. Og legger noen an på dama og utfordrer din posisjon så reagerer du. Du tenker ikke på artens utbredelse eller utfordrerens nytte i flokken (dagens samfunn).

Skal ikke så mye fantasi til hvilken skjebne som møtte en ung viril mann som for 20.000 år siden prøvde seg på damene til stammelederen. Og historien er full av unge menn som har prøvd seg på feil dame fordi lysten er sterkere en fornuften.

Prøv å sjekke opp ei saudisk prinsesse og se hvor langt du kommer med logikk og fornuft når du møter sheiken

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ja, ikke minst!

Tenk på alle kvinnene som blir tvunget til å føde når de er 12-13 år, før kroppen er klar for det? Og dette uten noen form for hjelp og smertestillende. Uff, så grusomt.

Verden er grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hele denne tråden er helt syk

Hvordan?

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så drittlei av "Kilde?" "Kilde?" "Kilde?"

Hvem som helst kan skrive hva som helst på nettet og "bevisene" for argumentene disse evinnelige kildene innehar behøver ikke å være informative/pålitelige enn påstandene til innleggforfatteren.

På KG betyr "oppgi kilde" "Du tar feil fordi jeg vil ha rett".

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en myte at menn tjener bedre enn kvinner. Det handler også om yrkesvalg og hva den enkelte ansatte gjør også. Menn går også mot andre yrkesvalg som kvinner ikke velger og da er det naturlig å tjene mer. Er ganske lei av denne myten som konstant blir brukt og du får søke litt rundt om du enda mener det er slikt at menn tjener mer enn kvinner alltid. Hvorfor hyrer ikke sjefer bare kvinner om dem er så mye billigere?

I tillegg er alt en jente trenger idag å ikke være tjukk og deformert så vil hun fremdeles få hvem hun vil nesten og leve et godt liv.

Værsåsnill og ikke late som om det som blir sagt av TS osv ikke stemmer.

Anonymous poster hash: a0f49...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...