Gå til innhold

Kvinners fordeler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinners fordeler:

- Kan få både en mann og familie, uten særlig inntekt. Av en eller annen grunn er menn mer villig til å gifte seg med ei kvinne uten resurser, enn hva kvinner er i omvendt sammenhent.

- Kan generelt lettere få unger siden de har livmor, siden mange ikke bryr seg om å skape en vanlig familie.

- Folk har veldig tydelig mer medfølelse for kvinner. Sikkert bare på grunn av at de har reproduktive organer. Muligens er det skapt gjennom ubeviste tanker.

- De er mye flinkere til å regulere adferden sin, pga at de ikke skal falle for seksuell lyst og blir gravide.

- De modnes tidligere, slik at de gjør det bedre på skolen og kommer bedre inn i livet.

- På grunn av første, andre og fjerde punkt er kvinner mye mer rolige, slik at de ikke gjør så mye mer kriminalitet. Kjønnshormonene til menn påvirker de til å arbeide hardere, mer og være mer fokusert, men samtidig gjør det at de blir sintere. Alt bikker oftere over i kriminalitet og umoralitet.

Menn sine fordeler:

- Sterkere

- Har lettere for å arbeide hardt og mye.

- Mer logiske og bruker mest venstresiden av hjernen.

- Muligens skapt med enkelte bedre kvaliteter for å bli gift og få en familie.

De relative ufordelene kan en jo sammenligne.

Glemmer folk ofte at kvinner har fordeler?



Anonymous poster hash: d90ca...801
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den største fordelen menn har er jo nettopp det at de slipper å gå gravide, føde og amme...



Anonymous poster hash: 17bf0...705
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, spennende diskusjon! Kan vi også diskutere svarte og hvite?

hvite:Korrupt, rike, har mye umoralsk sex.

svarte: Tyver,fattig,religiøse

Flere ting vi kan generalisere og fordømme?

/s



Anonymous poster hash: 88ec5...4fe
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lettere å være kvinne, har i hvert fall ikke vært det for meg.

Hvorfor skal det være lettere for oss å finne oss en mann? Det er jo da en mann som er heldig å bli funnet og.

Selv var jeg gift og hadde 2 barn, så valgte barnefar å gå. Og jeg ble sittende alene med 2 barn, han giftet seg med en ny, så raskt det lot seg gjøre, og ville ikke se barna mer.

Så jeg sitter med ansvaret for 2 barn helt alene. Har grunnet dette måtte sette meg på skolebenken. Jeg jobbet innen helse med skiftarbeid. Det går jo ikke da man er alene med barn, så nå må jeg ta utdannelse for å få 8-4 jobb. Vi sliter økonomisk grunnet dette. Noe som og gjør det mye vanskeligere for meg å finne en kjæreste.

Begge svangerskap var og veldig tøffe.

Så jeg klarer ikke å se fordelen med å være kvinne.



Anonymous poster hash: cb289...80c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største fordelen menn har er jo nettopp det at de slipper å gå gravide, føde og amme...

Anonymous poster hash: 17bf0...705

Fordel og fordel. Her er jo mannen i familien villig til å gjøre alt imens kvinnen er gravid, mens hun føder og en god del tid etter. Det er jo en god del plaster på det såret :) Menn skiller seg mindre og er oftere villig til å inngå forhold.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ting!

Folk som tar høyere utdanning: smartere, rikere, men kanskje høy på seg selv

Folk uten høyere utdanning: dumme,late, men jordnære.

/s

Jeg er dritlei av kvinner vs menn,vi er sterkere sammen!



Anonymous poster hash: 88ec5...4fe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lettere å være kvinne, har i hvert fall ikke vært det for meg.

Hvorfor skal det være lettere for oss å finne oss en mann? Det er jo da en mann som er heldig å bli funnet og.

Selv var jeg gift og hadde 2 barn, så valgte barnefar å gå. Og jeg ble sittende alene med 2 barn, han giftet seg med en ny, så raskt det lot seg gjøre, og ville ikke se barna mer.

Så jeg sitter med ansvaret for 2 barn helt alene. Har grunnet dette måtte sette meg på skolebenken. Jeg jobbet innen helse med skiftarbeid. Det går jo ikke da man er alene med barn, så nå må jeg ta utdannelse for å få 8-4 jobb. Vi sliter økonomisk grunnet dette. Noe som og gjør det mye vanskeligere for meg å finne en kjæreste.

Begge svangerskap var og veldig tøffe.

Så jeg klarer ikke å se fordelen med å være kvinne.

Anonymous poster hash: cb289...80c

Det finnes dessverre noen jævler ... Det er jo større risiko ved valg av partner.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting!

Folk som tar høyere utdanning: smartere, rikere, men kanskje høy på seg selv

Folk uten høyere utdanning: dumme,late, men jordnære.

/s

Jeg er dritlei av kvinner vs menn,vi er sterkere sammen!

Anonymous poster hash: 88ec5...4fe

Jeg prøver bare å si at kvinner faktisk har fordeler. Siden mange ser ut til å føle at det er synd å bli født som kvinne. Det er jo heller ikke menn vs kvinner, bare prøver å gjøre det som sagt. Enig at det med menn vs kvinner er bare tull.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver bare å si at kvinner faktisk har fordeler. Siden mange ser ut til å føle at det er synd å bli født som kvinne. Det er jo heller ikke menn vs kvinner, bare prøver å gjøre det som sagt. Enig at det med menn vs kvinner er bare tull.

Anonymous poster hash: d90ca...801

De eneste som mener det er synd å bli født som kvinne er de som dreper kvinnebarn. Ingen andre tenker at det er synd.

Anonymous poster hash: 88ec5...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som mener det er synd å bli født som kvinne er de som dreper kvinnebarn. Ingen andre tenker at det er synd.

Anonymous poster hash: 88ec5...4fe

Litt mange i feminist bevegelsen og.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mange i feminist bevegelsen og.

Anonymous poster hash: d90ca...801

jeg, som mange andre feminister mener ikke det er synd å bli født som kvinne og jeg er stolt av mitt kjønn. slutt å dra alle under en kam. Enten det er feminister, muslimer eller folke som er mørke i huden. Jævlig uintelligent.

Anonymous poster hash: 88ec5...4fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke fulgt med i norsktimen.

Fordel og fordel. Her er jo mannen i familien villig til å gjøre alt imens kvinnen er gravid, mens hun føder og en god del tid etter. Det er jo en god del plaster på det såret :) Menn skiller seg mindre og er oftere villig til å inngå forhold.



Anonymous poster hash: d90ca...801

Hvor har du hørt dette?

Du får spørre min eks om han føler han gjorde alt for meg da jeg ble gravid med hans barn. Svaret er nei. Han bare sluttet å ta telefonen.

Slik er mange menn(som er smågutter i hodet) dessverre.



Anonymous poster hash: f6eca...c41
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

- - De modnes tidligere, slik at de gjør det bedre på skolen og kommer bedre inn i livet.

-Anonymous poster hash: d90ca...801

Grunnen til at gutter modnes senere en jenter er fordi guttebarn ikke ble sett på som noen trussel mot alfahannen i gruppen før de ble kjønnsmodne.

Når de ble kjønnsmodne derimot kunne de utfordre og ta for seg av damene.

Derfor har naturen utsatt gutters kjønnsmodning til de blir store nok til å forsvare seg/flykte og klare seg selv. Dermed unngå at guttene ble drept av alfahannen.

Naturen så vel ikke for seg den norske enhetskolens problemer med forskjellig modenhet i samme klassetrinn :vetikke:

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at gutter modnes senere en jenter er fordi guttebarn ikke ble sett på som noen trussel mot alfahannen i gruppen før de ble kjønnsmodne.

Når de ble kjønnsmodne derimot kunne de utfordre og ta for seg av damene.

Derfor har naturen utsatt gutters kjønnsmodning til de blir store nok til å forsvare seg/flykte og klare seg selv. Dermed unngå at guttene ble drept av alfahannen.

Naturen så vel ikke for seg den norske enhetskolens problemer med forskjellig modenhet i samme klassetrinn :vetikke:

Nei, med mennesker har det ikke vert slik. Grunnen til at jenter modnes tidlig i hodet er fordi at de ikke skal bli gravide med en tåpe, og fordi de skal ha lengst mulig tid som fertile. Kvinner liker uansett bare menn litt opp i årene uansett. Så det er ingen vits å modnes fort og kanskje de modnes til noe bra pga den lange tiden.

Anonymous poster hash: d90ca...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke fulgt med i norsktimen.

Hvor har du hørt dette?

Du får spørre min eks om han føler han gjorde alt for meg da jeg ble gravid med hans barn. Svaret er nei. Han bare sluttet å ta telefonen.

Slik er mange menn(som er smågutter i hodet) dessverre.

Anonymous poster hash: f6eca...c41

Jeg ikke fulgt med i norsktimen? Hoho. Går på universitetet jeg :) 5 i snitt i slutten av videregående. Skiftet derimot om fra nynorsk til bokmål, og det er muligens det du merker. Det er derimot den vanlige måten å gjøre det er at mannen gjør mer eller mindre alt etter at kvinnen er høy-gravid.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er dritlei av kvinner vs menn,vi er sterkere sammen!

Anonymous poster hash: 88ec5...4fe

Greit at du er lei av det, men så lenge menn systematisk tyranniserer kvinner, først og fremst ved seksuelt misbruk, må kvinner kjempe mot mannsbastionen. Det som er sant og viktig, er imidlertid at kvinnene er sterkere når de står sammen. Feminisme og kamp mot patriarkatet er derfor noe alle kvinner bør slutte opp om.

Anonymous poster hash: a3861...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke fulgt med i norsktimen? Hoho. Går på universitetet jeg :) 5 i snitt i slutten av videregående. Skiftet derimot om fra nynorsk til bokmål, og det er muligens det du merker. Det er derimot den vanlige måten å gjøre det er at mannen gjør mer eller mindre alt etter at kvinnen er høy-gravid.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Når du f.eks setter bindestrek mellom høy og gravid så kan jeg dessverre ikke tro at du har gjort det særlig bra i norsk.

Eneste gangen jeg har hørt at mannen har gjort "alt" for en gravid kvinne så har det vært om hun har fått svangerskapsforgiftning. Ellers klarer en høygravid kvinne faktisk å gjøre det aller meste selv.

Du må gjerne komme med kilder til påstanden din. Du har vel lært det også i norsktimen ;)

Anonymous poster hash: f6eca...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har dessuten også reproduktive organer. Så der er vi i grunn ganske så likestilt. En kvinne kan ikke bli gravid uten en sædcelle.



Anonymous poster hash: f6eca...c41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du f.eks setter bindestrek mellom høy og gravid så kan jeg dessverre ikke tro at du har gjort det særlig bra i norsk. Eneste gangen jeg har hørt at mannen har gjort "alt" for en gravid kvinne så har det vært om hun har fått svangerskapsforgiftning. Ellers klarer en høygravid kvinne faktisk å gjøre det aller meste selv. Du må gjerne komme med kilder til påstanden din. Du har vel lært det også i norsktimen ;)Anonymous poster hash: f6eca...c41

Så skal det også sies at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om å ha perfekt rettskriving.

Anonymous poster hash: d90ca...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...