Gå til innhold

Slossing er homsete nå?


PaparaGoWest

Anbefalte innlegg

Jeg er homo, og jeg synes fint lite om at min legning blir brukt som skjellsord.

Anonymous poster hash: 93ae0...88e

Folk er forskjellig. Men det er bare å skjelle tilbake om folk er ekkel mot deg av den grunn. Uansett så er det bare litt teit uansett. Minner meg nesten om å plage noen fordi de bruker briller. Sånn typisk før i tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da syns jeg at du ts skal skjelle ut deg selv på bakgrunn av innlegg i denne tråden.

Sett i gang!



Anonymous poster hash: 93ae0...88e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening om jeg har vært homo. Så ville jeg ikke brydd meg. Eller vitser det bort. Sånn jeg vanligvis gjør. Noen ganger kan det bare være overreaksjoner og alt det der. Mennesker er mennesker.

Hvordan kan du vite at du ikke ville brydd det når det ikke er din legning som blir brukt som skjellsord?

Og hva slags rolle spiller det at du ikke ville brydd deg, når andre bryr seg? Er det greit å harselerer med legning bare fordi du selv tror du ikke ville brydd deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Heterofobia er også kjipt.

Det forekommer ikke at folk skriker jævla hetro i skolegården og bruker hetro som et skjellsord, så det argumentet er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du vite at du ikke ville brydd det når det ikke er din legning som blir brukt som skjellsord?

Er sånn jeg vanligvis reagerer om folk sier ditt og datt. Ganske lett egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg vanligvis reagerer om folk sier ditt og datt. Ganske lett egentlig :)

Så da er det helt greit å bruke andres legning som skjellsord synd du? Spillinger ingen rolle om andre syns det er leit og har problemer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje ikke, men trollet må få inn i trollhodet at det ikke er greit å bruke legning som et skjellsord.

Jævla Hetero :P Neida skjø.

Endret av PaparaGoWest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kristendommen fikk fotfeste i Skandinavia, ble ikke homofili sett på som en synd eller noe straffbart blant vikinger. Vikingenes lov- og sagatekster viser imidlertid at datiden så svært forskjellig på den aktive og den passive parten i et homofilt parforhold.

Nåja, jeg vet ikke om det var så stor aksept for det. Å bli anklaget for å være "argr", dvs homse, og særlig passiv, var faktisk en så grov fornærmelse at det berettiget den som ble utsatt for den til å utfordre til holmgang. Altså en kamp til døden. Når det trengs så sterke tiltak for å gjenopprette sin sårede stolthet, så vitner ikke akkurat det om noen stor aksept for homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, jeg vet ikke om det var så stor aksept for det. Å bli anklaget for å være "argr", dvs homse, og særlig passiv, var faktisk en så grov fornærmelse at det berettiget den som ble utsatt for den til å utfordre til holmgang. Altså en kamp til døden. Når det trengs så sterke tiltak for å gjenopprette sin sårede stolthet, så vitner ikke akkurat det om noen stor aksept for homofili.

http://historienet.no/sivilisasjoner/vikingene/hva-mente-vikingene-om-homofili

EDIT:

Det var ikke skamfullt å være sammen med en annen mann så lenge man var den mandige, aktive parten. Den passive parten ble derimot møtt med hån. En mann som underkastet seg en annen mann, ble ikke ansett for å være en ordentlig mann.

Derfor voldtok vikingene som en ekstra ydmykelse både menn og kvinner under plyndringstoktene sine. Ifølge de islandske lovsamlingene var det en dødelig fornærmelse hvis man anklaget en mann for å være den passive parten i et homofilt forhold. Den fornærmede hadde derfor lov til å utfordre provokatøren i tvekamp.

Høres ut som "paradis" for aktive homofile menn :P

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampsport miljøet er i all hovedsak dominert av hetrofile menn med meget macho/maskuline verdier. Kjenner godt til miljøet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er værre for menn. Det er en feminisert synspunkt. Hvorfor tror du vikingene synes homoseksualitet var skamfult? Var jo sett på som umandig. Er jo en grunn til det også. Så det er forskjell når jenter er lesbiske. De er jo automatisk femi fra den dagen de er født. Så for dem er slikt bare naturlig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Seid

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://historienet.no/sivilisasjoner/vikingene/hva-mente-vikingene-om-homofili

EDIT:

Det var ikke skamfullt å være sammen med en annen mann så lenge man var den mandige, aktive parten. Den passive parten ble derimot møtt med hån. En mann som underkastet seg en annen mann, ble ikke ansett for å være en ordentlig mann.

Derfor voldtok vikingene som en ekstra ydmykelse både menn og kvinner under plyndringstoktene sine. Ifølge de islandske lovsamlingene var det en dødelig fornærmelse hvis man anklaget en mann for å være den passive parten i et homofilt forhold. Den fornærmede hadde derfor lov til å utfordre provokatøren i tvekamp.

Høres ut som "paradis" for aktive homofile menn :P

Vel "homofile historikere" er heterofobiske. Så er ikke så kredibel kilde desverre. Nei du må nok bøte med livet om du kommer ut av skapet som en kjærring som mange homofile i dag gjør :)

Så det har nok ikke gått så veldig bra.

Endret av Reltos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...