Gå til innhold

Jeg er så usunn - hvor i all verden skal jeg begynne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste to årene slitt psykisk, sluttet å trene, og kun spist dritt. Lagt på meg 15 kg, og er veldig usunn.

Jeg startet før sommeren på medisiner og føler meg nå så og si frisk. Jeg vil få tilbake livet og de vanene jeg hadde før, men nå aner jeg ikke hvor jeg skal begynne? Jeg vil gjerne begynne med å få i meg ordentlig mat, spise regelmessig, og trene på sikt. Jeg studerer å jobber, så fungerer ellers, men mangler den normale sunne livsstilen.

Jeg kan begynne med å si at jeg aldri trener, eller gjør noen som helst form for fysisk aktivitet, sett bortifra sex og gå til og fra lesesalen. Har ikke stillesittende jobb, men den er kun ett par dager i uken.

Så til kosthold, en typisk dag kan se sånn ut for meg:

Starter dagen rundt kl 8. Spiser ikke frokost, kanskje en banan, nudler eller youghurt ut på dagen, rundt 12.

Neste måltid da er en sjokolade eller brus. Evt en baguett eller tilsvarende om jeg leser lenge. Så middag, som er alt fra sunn mat til usunn, samboern min som lager. Drikker som regel brus her også.

Det er det siste måltidet, men spiser som regel godteri, sjokolade eller chips og brus til kvelds, alt etter som hva som frister.

Jeg fråtser ikke i godteri, men spiser en del.

Kostholdet mitt er heeelt håpløst, jeg føler meg syk go usunn, rett å slett svak fysisk. Vil virkelig gjøre noe, men aner rett å slett ikke hvor jeg skal begynne, selv om jeg har hatt normalt kosthold før, er alt fjernt for meg. Vil så gjerne gå ned i vekt, uten å sulte meg, kun ved sunn vanlig mat og trening.

Er det noen snillinger her som vil hjelpe meg med litt råd på veien? Hvor i all verden skal jeg starte? Første mål vil bli å gå ned 10 kg. Skal det mye til? Hvor starter jeg? Hjelp :)?



Anonymous poster hash: e7981...7ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...