Gå til innhold

Hvordan bli kvitt lysten på snacks?


Holme

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å alltid ha lyst på noe godt til kvelden. Er som oftest hjemme alene om kveldene, da samboer er på jobb. Ofte kan jeg da finne på å kjøpe noe på vei hjem, slik at jeg vet at jeg har noe til kvelden.

Til vanlig trener jeg 4 ganger i uka, er flink med kostholdet sånn ellers, men akkurat den lysten på noe godt når kvelden kommer, irriterer meg. Og jeg klarer ikke å gjøre noe med det... enda.

Det er derfor jeg spør dere:

Har dere det slik, dere også?

Har dere tips til hva jeg kan gjøre for å stoppe dette suget?

...seigmannposen forsvant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg får skikkelig søtsug på kveldene er det ofte fordi jeg ikke har spist nok i løpet av dagen. Kanskje det er det samme med deg? Istedenfor godteri kan man spise frukt, grønnsaker med dip, drikke smoothie eller drikke te. Det demper søtsug hos meg :)

Anonymous poster hash: b7844...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Begyn og kjøp frukt eller nutrilet bar i stedet. Etter hvert blir man avvendt og man mister lysten, og da trenger man ikke kjøpe noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kutte ut sukker for å slippe det søtsuget.. Ellers spiser jeg hovedvekten av kalorier på kvelden, men det er fordi det passer min sultfølelse best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg må kutte ut sukker for å slippe det søtsuget.. Ellers spiser jeg hovedvekten av kalorier på kvelden, men det er fordi det passer min sultfølelse best.

Samme her, minst mulig karbohydrater. Etter litt over ei uke går søthungeren ned

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å bli sukkeravhengig. Men søtsug kan også ha noe å si med at du ikke får i deg nok næringsstoffer i løpet av dagen. Det hjelper ikke å spise mye, hvis man ikke får i seg det man skal ha. Det som hjelper meg er i hvertfall å spise nok i løpet av dagen, og variert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her, spiser jeg ikke nok og variert kommer søtsuget på kvelden. Kromtabletter hjalp meg masse når det var skikkelig ille for et par år siden. Prøv å bytt det ut med sunnere alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...