Gå til innhold

Dietter -- jeg er en forskningskanin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvor kommer cottagecheesen inn i bildet, da? :)

Syns dette høres lurt ut, ikke så ensidig. Jeg er spent på om du oppnår vektnedgang, det må du oppdatere, ok? Og hva er helgen for deg? fredag til søndag eller kun lørdag og søndag? Spiser du også snop da...?

Anonymous poster hash: ebbf8...abe

Har ikke spist cottage cheese, nei. Tar det som en monodiett denne uka.

Helgen for meg er fra fredag kveld til søndag kveld. Da spiser jeg alt mulig i normale mengder. Spiser ikke snop i helgene, men pleier å spise pizza på fredager og bake noe på lørdag.

Ellers ser jeg at det er viktigere med væske nå enn ellers. Har drukker 3 kopper grønn te frem til nå og fikk vondt i hodet midt på dagen.

TS

Anonymous poster hash: 70836...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 4 unnagjort. Hodepine ga seg utover kvelder.

Ellers merker jeg ingen plager, ingen sultfølelse (jeg får jo spise når jeg vil) eller forstoppelse.

TS



Anonymous poster hash: 70836...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fredag her. I dag spiser jeg vanlig middag og slikt.

Så i dag hadde jeg en veiedag. Resultatet er -1,6 kg. BMI gikk fra 21,5 til 20,9. Jeg er veldig fornøyd. Nå vet jeg i alle fall en sykisk skånsom diett som funker for meg.

TS



Anonymous poster hash: 70836...a5c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diettplan etter Ducan:

Dag 1

Frokost

Cottage cheese, stekt kylllingbryst

Lunch

Ducan pannekaker

Middag

Vietnamessisk biff

Dag 2

Frokost

Omelett med skinke

Lunch

Havrekligrøtt med vanilje

Middag

Makrell, kokte egg

Dag 3

Frokost

Kyllingfile meg kremost

Lunch

Ostekake

Middag

Grillet kyllingbryst

Yoghurt iskrem

Dag 4

Frokost

Speilegg

Lunch

Burger med sopp

Middag

Chicken nuggets i havrekli

Dag 4

Frokost

Fettfri yoghurt med havrekli

Lunch

Kyllingboller

Middag

Chicken curry med yoghurt

Dette er i alle fall en oversikt over mulige retter. Her blir det mye mer styr enn å skrelle en banan, he he.

TS



Anonymous poster hash: 70836...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, TS! :laugh: Kjekt at du oppdaterer! Jeg eksperimenterer minimalt med ting som dette, for har ikke vært motivert nok til å prøve ut så mye forskjellig... Men jeg er veldig glad for at noen som faktisk orker og gidder det, er villig til å dele erfaringene! :danse:

Håper ikke helgen "ødelegger" bildet av diettens effekt, men vi får se. Det viktigste er jo at du selv får et inntrykk av hva du kan lære av det hele og ta med deg videre - på godt og vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, TS! :laugh: Kjekt at du oppdaterer! Jeg eksperimenterer minimalt med ting som dette, for har ikke vært motivert nok til å prøve ut så mye forskjellig... Men jeg er veldig glad for at noen som faktisk orker og gidder det, er villig til å dele erfaringene! :danse:

Håper ikke helgen "ødelegger" bildet av diettens effekt, men vi får se. Det viktigste er jo at du selv får et inntrykk av hva du kan lære av det hele og ta med deg videre - på godt og vondt.

I helge spiser jeg som vannlig. Altså overdriver ikke med matinntak fordi jeg nå plutselig kan. Derfor kan ikke helgen ødelege noe. Det er jo ikke slikt at jeg ødela helsen hver dag jeg levde før. Dietten er jo en tidsbegrenset greie. Så 5 dager er nok til å se efekten av hver enkel diett og samtidig få en summativ resultat på slutten.

TS

Anonymous poster hash: 70836...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Ja det er det store spørsmålet. Hvorfor?

Endre livsstilen, spis nok, rett og få inn hverdagsaktivitet og trening så vil du over tid få en slank og veltrent og holde på det resten av livet.

Ekstremdietter er bare tull og en invitasjon til skuffelser, jojoslanking og et hardt møte med veggen.

Enig.

Er du ute etter et langvarig resultat (omså hele livet om du ønsker det) er det fysisk aktivitet og riktig mat som gjelder. En diett kan gi store resultater med det første, men det har vist seg for de fleste at vekten kommer tilbake etterhvert. Og det er ganske logisk. Man går jo tilbake til gamle matvaner igjen, og en del spiser faktisk mer etter en diett.

Har du et sunt og godt kosthold og kombinerer det med litt aktivitet i hverdagen, så mister du vekta og den holder seg stabil.

Men om dette kun er for å teste ut de ulike diettene for moro skyld, sier jeg bare: Kjør på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delvis for moro sin skyld.

Jeg lever bra ellers, så livsstilen min tillater meg å holde vekta stabil. Hvis jeg går noe ned på disse dietene og så tilbake til hverdagen, så holdes jo vekten stabil da også, bare på litt lavere nivå.

TS



Anonymous poster hash: 70836...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen TS, hvordan går det med Dukan dietten?

Ser på forslagene dine (menyen din) at du bl.a skal spise burger med sopp og vietnamesisk biff....meeeen det kan man jo ikke i fase 1 (attack). Da skal man ikke spise grønnsaker... Eller ..?

Er spent på hvordan det går og om du har gått ned noe på denne, jeg har nemlig tenkt starte på denne dietten om noen dager. Mulig jeg kommer til å oppdatere her inne og lage en slags logg....



Anonymous poster hash: ebbf8...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen TS, hvordan går det med Dukan dietten?

Ser på forslagene dine (menyen din) at du bl.a skal spise burger med sopp og vietnamesisk biff....meeeen det kan man jo ikke i fase 1 (attack). Da skal man ikke spise grønnsaker... Eller ..?

Er spent på hvordan det går og om du har gått ned noe på denne, jeg har nemlig tenkt starte på denne dietten om noen dager. Mulig jeg kommer til å oppdatere her inne og lage en slags logg....

Anonymous poster hash: ebbf8...abe

Her går det helt fint. Det blir en del nye oppskrifter å bli kjent med, men er spennende samtidig.

Det er bare kjøttet og krydder jeg bruker fra denne biffoppskriften. Jeg fant faktisk oppskrifter og menyplan på en ikke-norsk nettside. Tenke å linke til liknende sider, men ga opp.

Når det gjelder sjampingonburger, så stod oppskriften på Attack menyen. Derfor følger jeg denne. Sjampinogner har du 4,3 gr protein med bare 1 gr fett og 1 gr karbohydrater per 100 gr. Så det er egentlig ikke så langt ifra kyllingfilet (24/1/0).

TS

Anonymous poster hash: 70836...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Du øedelegger jo hele poenget med en diett ved å hoppe på neste med en gang. Kroppen rekker ikke tilpasse seg en gang. Dette er i alle fall ikke noen måte å gå ned i vekt på.

Nå er jeg en motstander av diett generelt da, men dette må være det dummeste jeg har lest. Legg om livstilen din og lag deg vaner du kan holde på livet ut. Dette du gjør nå er oppskriften på mislykkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, litt enig med de som sier det er dumt, men det er vel neppe så skadelig heller for så korte perioder:) Morsomt å følge med.

(PS: Mente du kanskje "forsøkskanin"? Aldri hørt om en forskningskanin før, selv om det høres søtt ut :fnise: )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, litt enig med de som sier det er dumt, men det er vel neppe så skadelig heller for så korte perioder:) Morsomt å følge med.

(PS: Mente du kanskje "forsøkskanin"? Aldri hørt om en forskningskanin før, selv om det høres søtt ut :fnise: )

Mente forskningskanin, ja.

Da er jeg ferdig med litt Ducan. For å være ærlig, så var det kjedelig. Gikk ned "bare" 0,4 kg, men totalt sett er jo resultatet bra. Har ikke hatt denne vekta på 4-5 år.

Neste, ser jeg, er bokhvete og kefir. Også en mono-diett. Skal bare slappe av i helgen, dra på bursdagsfest, og så på igjen på mandag.

TS

Anonymous poster hash: 70836...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Uff ja - den evinnelige slankingen :fnise:

Jeg har funnet ut at periodisk faste er det som passer meg og min livsstil best. Faster mellom 18 og 12 Så spiser jeg vanlig mellom 12 og 18.

Har holdt på noen dager og jeg merker det allerede på vekten og føler meg mye bedre.

Fredag og lørdag faster jeg mellom 20 og 12 så da kan jeg spise to timer lenger.

Har skadet meg så jeg har ikke lov til å trene på en stund og derfor var det viktig for meg å gjøre noe med matinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS, hvordan går det nå og hvilken diett er du på nå?

Jeg har gått på Dukan i 3 dager nå og gått ned 2,5 kg. Syns det er rart du bare gikk ned 0.4 kg på en uke...Gjorde du noe "ulovlig"? ;)



Anonymous poster hash: ebbf8...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...