Gå til innhold

Halvmaraton i morgen! hjeheelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen er dagen - jeg skal løpe halvmaraton!

Hva skal jeg gjøre det neste døgnet? noe spess jeg skal tenke på dette døgnet og under løpet? jeg har aldri vært med på noen konkurranse før og er SÅÅÅÅ nervøs!!



Anonymous poster hash: f22fd...1c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk nok vann i dag. Det er for sent å bli hydrert i morgen. Spis godt. Spis mat som ikke uroer magen. Der kjenner du deg selv best. Pasta er typisk middag dagen før et løp. Spis litt mer enn du pleier, men ikke for mye og pass på at det synker før du legger deg. I morgen spiser du en vanlig frokost, men ikke for grovt for da får magen for mye å jobbe med. Spis litt salt for å binde vann og drikk litt vann. Pass på at magen ikke er tung.

Ikke prøv noe nytt.

Anonymous poster hash: a6a87...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke start for hardt. Ikke bli påvirket av de som holder høy fart fra start. Du vil ikke stivne så lett om du starter liiiitt roligere enn ønskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

jeg tenkte å spise overkokt havregrøt laga på melk og vann og litt salt et par timer før løpet, og en banan i en overkant av en time før løpet. hørtes det greit ut?



Anonymous poster hash: cc97b...6b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

jeg tenkte å spise overkokt havregrøt laga på melk og vann og litt salt et par timer før løpet, og en banan i en overkant av en time før løpet. hørtes det greit ut?

Anonymous poster hash: cc97b...6b9

Hvis du er vant til å spise det, så er det greit. Havregrøt kan være mye å jobbe med for magen om du ikke er vant til det. Banan kan gjøre at du må på nr. 2 etter en stund :-p Men det virker ikke likt på alle. Hva har du spist når du har løpt langturenre dine da? Folk har forskjellige mager.

Anonymous poster hash: a6a87...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk :laugh:

de siste ukene har jeg spist havregrøt til frokost og litt kornblanding av og til på ettermiddagen. Har spist banan før og etter trening. har ikke alltid gjort dfette, men de par siste ukene fordi at jeg har lest at det er bra for utholdenhetstrening, og magen ser ut til å tåle det bra. Men når jeg har spist for tett op på løpeturene så har jeg fått enten sting/hold eller vondt i brystet rett under hjertet omtrent. så hvor lang tid skal det ca ta fra jeg spiser til jeg løper?

og takk for råd, da blir det ekstra mye vann og mat i dag :laugh:



Anonymous poster hash: cc97b...6b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg passer det å spise 3 timer før og så et lite måltid (banan og kanskje litt sportsdrikk hvis du tåler) 1 time før. Drikk på alle drikkestasjonene.

Anonymous poster hash: a6a87...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...