Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp med program!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt av meg 30kg i løpet av halvannet år, og kjørt mitt eget løp når det gjelder trening. Veldig mye kardio, og fokuset har vært på jogging.

Men nå som jeg ikke har såååå veldig mye å ta av (men likevel noen kg), vet jeg ikke hvordan jeg skal sette opp et program, hvor jeg kan forbrenne fett samtidig som jeg kan få noe muskelmasse!

Trener 4-5ganger i uken hvor 2dager er fullkropp styrke, og kardio 3dager. Men har stått stille veldig lenge, og det er fryktelig frustrerende. Kaloriinntaket har jeg kontroll på, og bruker Myfitnesspal på mobilen.

Noen som kan være snill å hjelpe meg?

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, du har klart å gå ned 30 kg på halvannet år! Du klarte det! :hoppendeglad:

Det kan være du har nådd det punktet hvor du mister fettvekt like fort som du får muskelvekt. I såfall er det viktig at du slutter å bry deg om vekta, og tar fram speil og målebånd. Da kan du se at musklene blir større mens du får mindre fett.

En annen mulighet, som er litt tyngre å takle, er at etter lang tid med for mange kilo har det blitt normalvekta di. Siden du har mistet ganske mye vekt relativt raskt har ikke normalen hatt tid til å følge med, så nå er vekta di under normalen. Da er det viktig at du fortsetter med din nye sunne livsstil til normalen har endret seg til det nivået du er på nå. Det kan ta et halvt år eller mer, så du må smøre deg med tolmodighet. Så lenge du er flink og tolmodig vil du til slutt klare gå ned de siste kiloene. Du bør ikke være i kaloriunderskudd mens du venter, for det vil sette kroppen i sulteberedskap.



Anonymous poster hash: bd835...6a7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du utfordret kroppen din på hver trening eller kjører du samme program ?

Forslag: på løpeøktene dine skal du ha 8 drag der du kjører på maks ytelse i 10 sekunder ( intervalltrening)

Dette vil gi kroppen din noe å strekke seg etter og du vil mest sannsynlig se resultater i form og i lavere vekt. Du skal løpe så fort du makter i disse dragene.

På styrkeøktene dine kjører du maks vektmotstand på flere av øvelsene. Jeg vil anbefale deg å trene knebøy hver gang fordi du da favner en stor muskelgruppe og kan legge på mye vekt!

Mye muskler = stor fettforbrenning.

Kunsten er å utfordre kroppen til å strekke seg lenger hver uke. Kjører du på samme motstand, samme løpefart hver uke vil du ikke se resultater i styrke, form og vektnedgang

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har kjørt intervalltrening i noen mnd (8x20sek og 10 sek av) . Formen min er blitt merkverdig bedre,men føler ikke at jeg blir noe mindre. Og det syns på vekten! Har ikke gått ned ett gram på lenge.

Tenkte kanskje å følge et skikkelig treningsprogram ville hjelpe!?

Jeg spør, for jeg har ikke peiling:)

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du hardt nok på styrkeøktene da ? Har du økt på motstanden de siste mnd eller løfter du det samme som før ?

Kan det være at du har økt i muskelmasse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har kjørt intervalltrening i noen mnd (8x20sek og 10 sek av) . Formen min er blitt merkverdig bedre,men føler ikke at jeg blir noe mindre. Og det syns på vekten! Har ikke gått ned ett gram på lenge.

Tenkte kanskje å følge et skikkelig treningsprogram ville hjelpe!?

Jeg spør, for jeg har ikke peiling:)

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Hvor lenge har du trent styrke 2 ganger i uken?

Og ja, strukturert trening med et skikkelig program har noe å si, da kan du lettere følge opp, kartlegge og utfordre kroppen din -noe den trenger hele tiden.

Ellers, gratulerer med å ha kommet så lang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du trent styrke 2 ganger i uken?

Og ja, strukturert trening med et skikkelig program har noe å si, da kan du lettere følge opp, kartlegge og utfordre kroppen din -noe den trenger hele tiden.

Ellers, gratulerer med å ha kommet så lang :D

Har kanskje trent styrke 2 ganger i uken 3mnd nå.

Tusen takk, forresten :-)

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du hardt nok på styrkeøktene da ? Har du økt på motstanden de siste mnd eller løfter du det samme som før ?

Kan det være at du har økt i muskelmasse ?

Ja, jeg har økt vektene, ikke så mye men noe.

Om jeg har økt i muskelmasse vet jeg ikke,men har jo fått større muskler overalt. De syns ikke så godt (enda), men større har de blitt:)

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når du trener styrke da? Får du opp de siste repetisjonene med litt slit, med veldig slit, eller er det sånn at du nesten ikke klarer å løfte de siste? Kjører du flere repetisjoner med lettere vekter eller færre repetisjoner med tyngre vekter? Husk at du skal så vidt klare å fullføre settet for å få ordentlig effekt av styrkeøktene!

Ellers er det vanskelig å komme med noen spesifikke tips siden vi ikke får sett hvordan du trener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når du trener styrke da? Får du opp de siste repetisjonene med litt slit, med veldig slit, eller er det sånn at du nesten ikke klarer å løfte de siste? Kjører du flere repetisjoner med lettere vekter eller færre repetisjoner med tyngre vekter? Husk at du skal så vidt klare å fullføre settet for å få ordentlig effekt av styrkeøktene!

Ellers er det vanskelig å komme med noen spesifikke tips siden vi ikke får sett hvordan du trener osv.

Nå kjører jeg 15x2 med "lettere" vekter. De 4-5siste repetisjonene er TUNGT på alle sett.

Har også brukt 10x3 med mer vekt (ikke mye,men mer) og sleit med de siste det òg!

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente 15x3 :)

Er RYP programmet noe? Og da tenker jeg på forbrenning av fett!

Anonymous poster hash: c5b16...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...