Gå til innhold

Hvorfor sier hun at jeg har lysblondt hår når håret mitt er brunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hyssingen

det har faktisk irritert meg! Men det er gjerne folk med brunt hår, som påstår de er blonde da.

Alt man skal irritere seg over :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det underliggende spørsmålet er om det er greit at hun lyver og snakker ned på meg. fordi menn elsker hårfargen min, og hun plages av sine gråe hår.



Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det underliggende spørsmålet er om det er greit at hun lyver og snakker ned på meg. fordi menn elsker hårfargen min, og hun plages av sine gråe hår.

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

"Snakker ned på deg"? Mener du at det er bedre å ha brunt hår enn blondt, og det ville du ha henne til å bekrefte? Og hvorfor må du poengtere at hun er kommunegrå? Er vel heller du som "snakker ned på" henne da.

Anonymous poster hash: 8cc30...71d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Å gidameg, SA hun virkelig at håret ditt er lyseblondt? Nei, nei, så grusefullt!

Endret av RusaPåBrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snakker ned på deg"? Mener du at det er bedre å ha brunt hår enn blondt, og det ville du ha henne til å bekrefte? Og hvorfor må du poengtere at hun er kommunegrå? Er vel heller du som "snakker ned på" henne da.

Anonymous poster hash: 8cc30...71d

Jeg har for det første aldri spurt om hårfargen min før. Og jeg ble overrasket over svaret hennes. I tillegg har hun sagt og gjort ting tidligere som jeg nå skjønner har vært skjult mobbing av meg. Skjulte hentydninger og kritikk av det jeg sier og gjør. Hun har hele tiden forsøkt å fremstille seg selv i et bedre lys. Hun selv klager på sitt gråe hår, jeg har ikke hatt noe å utsette på håret hennes. Så hvorfor kunne hun ikke være ærlig og si som sant var at håret mitt var brunt, istedenfor å si det var lysblondt og dermed forsøke å få meg til å tro at jeg var dum og blond? Det er dette venner av meg sier hun fremstiller meg som, bak min rygg.

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det første aldri spurt om hårfargen min før.

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

Nei, hvorfor skulle du spørre noen om hårfargen din, har du ikke speil?

Anonymous poster hash: 8cc30...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk.

Men. Kanskje det er du som burde få litt hjelp? Om du føler at hun snakker ned på deg fordi hun sa feil farge, og du opplagt mener at hun burde vært misunnelig på din hårfarge, så kan det hende du har litt problemer selv? Siden dette tydeligvis er et så stort problem for deg.

Dessuten kan det være at hun mente at hårfargen din BURDE være blond. Ut fra denne tråden så passer det egentlig...



Anonymous poster hash: f4611...2c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk.

Men. Kanskje det er du som burde få litt hjelp? Om du føler at hun snakker ned på deg fordi hun sa feil farge, og du opplagt mener at hun burde vært misunnelig på din hårfarge, så kan det hende du har litt problemer selv? Siden dette tydeligvis er et så stort problem for deg.

Dessuten kan det være at hun mente at hårfargen din BURDE være blond. Ut fra denne tråden så passer det egentlig...

Anonymous poster hash: f4611...2c1

Nei, som sagt er det en del bakgrunnshistorie her som jeg velger å ikke gå inn på.

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærrødt er slik

Strawberry-Blonde-hair-color.jpg

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

Hvis håret ditt ser ut som på dette bildet, er det definitivt ikke brunt. Hår som dette ser jeg på som blondt, ikke lysblondt, men en blondfarge med en rødt skjær.

Anonymous poster hash: c05f0...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo litt rart da, er enig med TS i det.

For det jeg anser for å være "lysblond", er hårfarger som dette;

Gwyneth-Paltrow-8.jpg

Blir liksom som å si at ei med svart hår har honning-blondt..

Off-topic, men for en fin blondfarge! Kledde henne veldig godt ettersom hun er så lys i huden.

Anonymous poster hash: c05f0...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ditt ser ut som på dette bildet, er det definitivt ikke brunt. Hår som dette ser jeg på som blondt, ikke lysblondt, men en blondfarge med en rødt skjær.

Anonymous poster hash: c05f0...fb9

Nei jeg sa ikke at håret mitt er jordbærrødt. Jeg har kastanjebrunt hår og hun sa jeg var lyseblond. Hvem snakket om mørkeblondt??

Anonymous poster hash: 8ea9c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off-topic, men for en fin blondfarge! Kledde henne veldig godt ettersom hun er så lys i huden.

Anonymous poster hash: c05f0...fb9

Enig :) Kanskje det er helbleket, og så har hun brukt sølv shampo / lilla shampo for å få ut gulskjæret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Vel, jeg har brunt hår men svigermora mi skal kommentere HVER bidige gang vi møtes at jeg egentlig har ganske lyst blondt hår. Vet ikke hvorfor hun har det behovet, spesielt når jeg er brunette og ikke blond. Begynner å bli irriterende når hun sier det hver gang vi møtes. Men du spurte jo henne TS, og hun svarte hva hun mente. Er vel litt annerledes, skjønner ikkke hvorfor du spurte om du er så sikker på din egen farge uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en venninne som elsker å komme med små kommentarer om hvor mye høyere hun er enn meg / hvor mye lavere jeg er enn henne (jeg er 165, hun er 2-3 cm høyere). Selv om jeg noen ganger tenker at det ikke hadde vært så dumt med noen cm til, så kommer høyden min ganske langt ned på lista over problemer jeg har (som egentlig ikke er så fryktelig lang, heldigvis). Jeg merker at for hver gang temaet blir tatt opp, så blir jeg mer og mer irritert. Hva skal man svare når slike helt uviktige og egentlig ganske uinteressante ting blir tatt opp? Ikke-problemet har blitt til et problem. På grunn av irritasjonen som oppstår. Hva er poenget? Hva vil man frem til?

Poenget mitt er:
Noen mennesker er sånn. Det er ikke sikkert de gjør det bevisst, men det de sier skaper følelser som usikkerhet, irritasjon eller forvirrelse, you name it (som man sier på godt norsk, ikkesant?).

I mitt tilfelle kommentarer om høyden min, i TS sitt tilfelle påstander om at hun har lys blondt hår når hun helt åpenbart ikke har det (brunt, kastanjebrunt, mørk blondt osv osv).

Siden du nevnte at din venninne selv var grå i håret, så tolker jeg det som at hun kanskje er litt usikker på seg selv, og prøver å overføre dette til deg. Jeg påstår ikke at dette er noe hun gjør bevisst, heller tvert imot, men det virker som at hun på et eller annet vis har lykkes i noe ihvertfall. Vi er jo alle enige, utifra illustrasjonsbildet du postet, at du ihvertfall ikke har lys blondt hår, så hun har lykkes i å få deg til å stusse ved dette, nok til å lage en tråd her inne på KG.

Det kan jo selvfølgelig hende at jeg bommer helt her, men usikre mennesker finnes overalt. I mitt tilfelle hjelper det veldig å tenke på hvor dette kan komme fra, å prøve å forstå hva slags problemer mennesker som føler behov for å si slike rare ting har osv. Selv om den forståelsen kanskje ikke løser andres problemer, så kan det jo hende at en selv slutter å irritere seg over dem.

I mitt tilfelle har jeg ennå ikke klart å finne ut av hvorfor min venninne har sånn behov for å snakke om høyden min....



Anonymous poster hash: 5dd0d...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...