Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde faktisk lenge at landet het Siri Lanka, og ikke Sri...

Den er FLAU.

Men hva skal man tro, da, "Sri" ligger ikke akkurat godt i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva skal man tro, da, "Sri" ligger ikke akkurat godt i munnen!

Det er veldig sant. Føles så feil å uttale rett :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lang tid for meg å skjønne at The Big Bang Theory var et tv-show og ikke et teoretisk program om big bang teorien som skulle gå så forbanna ofte at jeg alltid bare bladde forbi :/

Du trodde Sheldon var reell? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant. Føles så feil å uttale rett :P

Virkelig. Kjeksen Digestive har alltid hett digge-stive for meg - selv om ordet "digestive" uttales helt annerledes på engelsk og i sammenheng med førdøyelsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig. Kjeksen Digestive har alltid hett digge-stive for meg - selv om ordet "digestive" uttales helt annerledes på engelsk og i sammenheng med førdøyelsen :fnise:

Jaa! Er som deg, bare at jeg uttaler helt som det skrives "diiiiiigestiiiiive" liksom. Klarer ikke gjøre meg av med det. Egentlig veldig rart at den kjeksen er forbundet med fordøyelse, den virker ikke særlig fiberrik og er jo ganske søt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! Er som deg, bare at jeg uttaler helt som det skrives "diiiiiigestiiiiive" liksom. Klarer ikke gjøre meg av med det. Egentlig veldig rart at den kjeksen er forbundet med fordøyelse, den virker ikke særlig fiberrik og er jo ganske søt :P

Sant. Dette blir veldig på sidelinjen, altså, men faktisk så var dette revolusjonerende da den ble lansert, tenker jeg, omtrent på samme tid som Kneippbrødet, for i mange deler av Vesten var man blitt vant til å bare spise hvitt brød - loff! - og da var den lille mengden fiber en stor forbedring. Ikke tenkte man så mye på sukker, heller, for det var i det hele tatt ikke så mye mat tilgjengelig, så det var også en fordel å få i seg litt ekstra når man kunne. Det er helt motsatt i dag... :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trodde Sheldon var reell? :fnise:

Jeg visste ikke om Sheldon jeg begynte å se på det, Da jeg endelig tok tid til å se hva dette var så skjønte jeg at det ikke var et teoretisk tv-program.. På den tiden bladde jeg forbi uten å stoppe for å se. :P

Endret av Onica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat.

Jeg forstår virkelig virkelig ikke hvorfor man skal ta bilde av tissemannen sin med mobilen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat.

Jeg forstår virkelig virkelig ikke hvorfor man skal ta bilde av tissemannen sin med mobilen.

Du ikke ta bilde av tissemannen din :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ikke ta bilde av tissemannen din :)

Joda! Har man snap, må ta bilde av tissen.

Nå har jeg ikke snatchat, så det er mulig jeg har fått et noe skjevt inntrykk, menmen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var vel 20 år da jeg forsto at han het Brannmann Sam, og ikke Brandmann Sand. Trodde Sand var etternavnet:P Fikk helt sjokk!

Hadde ikke tenkt over at alle i Andeby er dyr. Så jo at de som så ut som mennesker hadde rare neser/ører osv, men tenkte ikke mer over det. Har vært Donald fan siden før jeg kunne lese!^^

Og fant NETTOPP ut at Helgoland er en ekte plass. Trodde det var en tulleplass. Er jo sånn vi sier "dra til Helgoland". Trodde bare det var en finere måte å si helvete på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Var vel 20 år da jeg forsto at han het Brannmann Sam, og ikke Brandmann Sand. Trodde Sand var etternavnet:P Fikk helt sjokk!

Hadde ikke tenkt over at alle i Andeby er dyr. Så jo at de som så ut som mennesker hadde rare neser/ører osv, men tenkte ikke mer over det. Har vært Donald fan siden før jeg kunne lese!^^

Og fant NETTOPP ut at Helgoland er en ekte plass. Trodde det var en tulleplass. Er jo sånn vi sier "dra til Helgoland". Trodde bare det var en finere måte å si helvete på :P

Jeg tenkte "...eh, du mener ikke Legoland, da!?" ( :fnise: ) Så jeg måtte google dette helgolandet, så jeg må innrømme at jeg heller ikke visste at det er en reell plass.. Har for så vet ikke hørt noen bruke det som et "tullord" heller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om Helgoland jeg. Lurte på om du hadde skrivefeil at det var Helgeland?

Hvor/hva er Helgoland?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgoland er en bitteliten øy (eller to bittesmå øyer) som tilhører Tyskland og ligger i Nordsjøen. Og ja, Helgoland blir brukt som et formildet banneord, som "Fa...ren min er glassmester", "gi blaffen", "fy Søren" og mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden skulle jeg ta buss fra terminalen i Oslo, og på skjermen sto det at bussen gikk fra gateterminal. Etter å ha løpt forvirra rundt i 10 minutter innså jeg at det heter gateterminal fordi den ligger ute på gata, og ikke "gate" som på flyplasser :rodme:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis gått over tredve år og trodd at Polkagris og Kamferdrops er det samme! Gjennomsnittsbrukeren her inne kjenner sikkert ikke til noen av delene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

Jeg har tydeligvis gått over tredve år og trodd at Polkagris og Kamferdrops er det samme! Gjennomsnittsbrukeren her inne kjenner sikkert ikke til noen av delene :fnise:

Heheheee :ler: Jeg vil tro at gjennomsnittsbrukeren her godt kjenner til begge delene jo (dog ikke like godt som damene på aldershjemmet gjør)...Hadde du vært 12 år så hadde jeg skjønt at det kunne gå litt i surr for deg, men du er jo en voksen mann :Hehe: (Men det var litt artigsøtt da!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ekstremt lenge at Islam var et eget land.. Følte meg sånn passe dum når jeg fant ut at det ikke var et :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheee :ler: Jeg vil tro at gjennomsnittsbrukeren her godt kjenner til begge delene jo (dog ikke like godt som damene på aldershjemmet gjør)...Hadde du vært 12 år så hadde jeg skjønt at det kunne gå litt i surr for deg, men du er jo en voksen mann :Hehe: (Men det var litt artigsøtt da!)

Hva med denne da; jeg har alltid trodd at i en pose Knott er det to typer - grå og hvit. Men i påska fortalte noen meg at det tydeligvis er tre! Og jeg har jo spist noen poser Knott oppgjennom livet da! Jeg skylder på at det alltid er mørkt i kinosalen :)

Artig? Søtt? Eller artigsøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne da; jeg har alltid trodd at i en pose Knott er det to typer - grå og hvit. Men i påska fortalte noen meg at det tydeligvis er tre! Og jeg har jo spist noen poser Knott oppgjennom livet da! Jeg skylder på at det alltid er mørkt i kinosalen :)

Ja, er er grå, brune og hvite, og de grå smaker best! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...