Gå til innhold

Komme inn i gruppen på jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen snart i et halvt åR, og jeg syntes det er så vanskelig å komme inn i gruppen! Vi er ganske blandet i forhold til alder, og de eldste som jobber her er lette å komme inn på, prate med osv. Jeg er den yngste her, er noen på ca min alder 1-3,4 år eldre. Og de er så vanskelig å komme inn på. Jeg syntes det er så vanskelig, vil gjerne bli kjebt med den på et annet plan enn kun jobb. Men det føles som om jeg bare er til bry, og at de himler med øynene når jeg snur ryggen til. De eldre er lettere å snakke med, og de er så hyggelige! Men vil gjerne bli kjent med de yngre.

Hadde nettopp en jobbfest, og alle de yngre hadde hatt vors, uten meg. Føler meg så dum

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forresten kun damer jeg jobber sammen med. Og de yngre hadde hatt vors sammen. Syntes det var litt trist

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk alkohol sammen

Gjorde jo det på festen. Men de klynget seg sammen og gikk på do ilag(hele 5stk).

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen?

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres veldig ubehagelig ut. Jeg vet ikke hva du kan gjøre for å bli "likt" er egentlig bare å være deg selv. Virker også som du har gjort det meste, så veldig kjipt av dem å behandle deg på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så vanskelig også, kan ikke si til lederen heller:de vil ikke være med meg på fritiden..

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vanskelig også, kan ikke si til lederen heller:de vil ikke være med meg på fritiden..

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Prøv å være sammen med de andre eldre ? Det er ikke alle man kommer overens med på jobb. Føler meg deg ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en slags tenårings-gjeng!
Det må da gå an at de er litt mer voksne, og ser at én er utenfor og vil ha kontakt.

Men er det noen måte du skiller deg ut på? Hobbyer, klesstil, annet?
Hvis du blir venner med de eldre så ser de kanskje at du er en hyggelig person, så plutselig vil de ha deg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en slags tenårings-gjeng!

Det må da gå an at de er litt mer voksne, og ser at én er utenfor og vil ha kontakt.

Men er det noen måte du skiller deg ut på? Hobbyer, klesstil, annet?

Hvis du blir venner med de eldre så ser de kanskje at du er en hyggelig person, så plutselig vil de ha deg med. :)

Har uniform på jobb, så er ikke klesstil. Kan ikke tenke noe, men er sjenert. Og alle mine forsøk på å si noe drukner jo helt bort

Anonymous poster hash: 2d08b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt småfrekk og si det til dem! Har selv vært på andre siden av problemet ditt og i ettertid sett hvor stygg man kan være uten å mene noe med det. Nesten så jeg vil forsikre deg om at noen av de jentene ikke mener å stenge deg ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å be noen av dem hjem til deg eller ut på noe. Kanskje de oppfatter deg som litt avvisende eller lukket fordi du er sjenert?



Anonymous poster hash: 6f95a...e70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil "komme inn i varmen", ville jeg prøvd å tilnærme meg de andre yngre når de ikke står i klynge sammen. Prøv å bli litt kjent med dem en og en, begynn i det små, bare utveksle noen hyggelige fraser ved kaffeautomaten, eller noe lignende. Det kan godt hende de er mer åpne for kontakt når de ikke gjemmer seg bak gruppe-imaget sitt. I allefall er det sikkert et par av dem som er mer vennlige enn andre.

Kjikkelig kjipt når det er sånn på arbeidsplassen, altså!



Anonymous poster hash: 3f973...0a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...