Gå til innhold

Det er godt at slaskene må betale for seg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, du må være helt blåst TS. Jeg går på Bjørknes i år. Var ferdig på vgs i høst. Og jeg hadde 5,8 i snitt. Du er så utrolig smart, og hardt arbeidende i forhold altså ;-) Anonymous poster hash: 6dc1d...99b

. Er Bjørknes noe å anbefale?

Anonymous poster hash: fdb8b...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer til å bidra til økte sosiale forskjeller.

De fleste vil nok jobbe hardere for å fullføre på normal tid og ikke drive dank, om det blir økte forskjeller er egentlig bra, de er alt for lave i Norge noe som kveler arbeidsviljen og verdiskapningen

Anonymous poster hash: 6e5b9...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et syn å ha på situasjonen, TS. :P

Den egentlige/offisielle forklaringen på prisøkningen var jo at det kostet staten utrolig mye penger å arrangere eksamen som ikke ble tatt. Fordi prisene var tildels ubetydelige meldte jo "useriøse" personer seg opp til eksamen i hytt og gevær, uten å møte opp på eksamensdatoen.

Forståelig nok at de ville kutte ned på det pengesluket, men det er jo fortsatt bare trist at det går ut over de som genuint ønsker å forbedre karakterene sine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil nok jobbe hardere for å fullføre på normal tid og ikke drive dank, om det blir økte forskjeller er egentlig bra, de er alt for lave i Norge noe som kveler arbeidsviljen og verdiskapningen Anonymous poster hash: 6e5b9...e2e

Nei, det tror jeg ikke. Det er "ingen" som går på videregående som planlegger at de må ta opp fagene. De fleste som tar opp fag gjør det av andre grunner.

Anonymous poster hash: 8ce3d...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette he synes jeg er latterlig dårlig gjort! Dette er noe de fleste nylig har fått beskjed om, og fristen for å melde seg opp til eksamen er 1. Februar. Dvs at studenter kun har hatt uker lå seg til å skaffe tusenvis av kroner... Nei, fy fader, dette rammer så utrolig urettferdig! Her er det de som ikke har foreldre som kan spytte inn 5-10000kr i siste liten som rammes... Kanskje det er jenta som måtte droppe ut av videregående fordi hun mistet en forelder, og nå vil stable seg tilbake på bena og tilbake til livet. Kanskje har hun inngått avtale med bjørknes på 60-70 000kr for å gjennomføre et studieløp, og kun uker før fristen for å melde seg opp og betale, så får de vite at prisene har mer enn doblet seg... Så da må de utsette halvparten av eksamene sine, studieløpet blir betydelig forlenget, og studenten mister kommende inntekt og må kanskje ta opp høyere studielån... Og taper altså flere hundre tusen kr, fordi de ikke var så heldig å ha foreldre som kan betale mange tusen kr på kort varsel.

Anonymous poster hash: 8ce3d...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort er det nok kanskje, men endringen kommer jo ikke uventet. Den ble varslet i en stortingsmelding allerede 14. juni i fjor (https://www.regjeringen.no/nb/aktuelt/Dyrere-privatisteksamen/id763127/).

Oppmeldingsfristen har alltid pleid å være rundt 1. februar, så om man har fulgt med litt burde man ha hatt relativt grei tid til å forberede seg på kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt at nå endelig må slaskene fra VGS betale for seg. Jeg jobbet kjempehardt og fikk over 5.5 i snitt, det er bra at de late nå må betale for seg!

Anonymous poster hash: 78aca...954

Hvorfor fikk du ikke 6 i snitt selv? Var du lat?

Selv har jeg aldri vært så selvsentrert som en periode hvor jeg gikk for toppkarakterer i alt.

Psykiske vansker, plikter hjemme, deltidsjobbing pga. dårlig økonomi hjemme - alt kan gjøre at man ikke oppnådde det karaktergjennomsnittet man skulle ønske. Mange fokuserer kanskje på sosialt liv og relasjoner ved siden av skolen i den alderen, og det er fint. Det er en vanskelig tid for veldig mange. Man kan være et godt menneske selv om man har 5 i snitt. Også må man nevne at det er forskjell på skoler og universiteter.

Anonymous poster hash: 00c2a...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...