Gå til innhold

Det er godt at slaskene må betale for seg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er godt at nå endelig må slaskene fra VGS betale for seg. Jeg jobbet kjempehardt og fikk over 5.5 i snitt, det er bra at de late nå må betale for seg!



Anonymous poster hash: 78aca...954
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt at nå endelig må slaskene fra VGS betale for seg. Jeg jobbet kjempehardt og fikk over 5.5 i snitt, det er bra at de late nå må betale for seg!

Anonymous poster hash: 78aca...954

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om?

Anonymous poster hash: fef13...63d

Økningen i kostnader for å ta fag som privatist. Late skal ikke kunne ta opp fag år etter år på statens regning!

Anonymous poster hash: 78aca...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som tag fag som privatist er slasker.

Noen tar fag for å i det hele tatt komme seg gjennom videregående. Er det bedre de skal gå på nav enn å få seg utdannelse?



Anonymous poster hash: acdfc...57a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de som har gode karakterer og fagbrev som ønsker å få seg en studiekompetanse for å ta høyere utdanning, og som ønsker å fortsette med å jobbe og lese seg opp til eksamen selv. Er det velfortjent for de også?

Anonymous poster hash: b1bc6...04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget her fremstiller deg bare som uvitende ts, sikkert 1000 ulike grunner og livssituasjoner som gjør at noen må/velger å ta fag som privatist.



Anonymous poster hash: cb188...3f6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har gode karakterer og fagbrev som ønsker å få seg en studiekompetanse for å ta høyere utdanning, og som ønsker å fortsette med å jobbe og lese seg opp til eksamen selv. Er det velfortjent for de også?

Anonymous poster hash: b1bc6...04b

Første gang man tar fagene som privatist er det ikke så dyrt, men heldigvis blir det nå dyrt for de som skal forbedre karakterer mange ganger!

Anonymous poster hash: 78aca...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang man tar fagene som privatist er det ikke så dyrt, men heldigvis blir det nå dyrt for de som skal forbedre karakterer mange ganger!

Anonymous poster hash: 78aca...954 [/acoisa

"oisann unskyld for at to i familien min døde når jeg gikk på vg 2, så jeg slet med matte og samfunnsfag som jeg nå må betale 4000kr for å forbedre for å komme inn på det jeg vil :glare: " flink var DU som jobbet hard å fikk 5,5 i snitt

Anonymous poster hash: be56f...6f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg synes dette var utrolig tragisk.

Selv var jeg i en ulykke siste året på vgs, og det gjorde at jeg ikke fikk fullført.

Senere tok jeg fag som privatist, og jeg husker at det gjorde et stort innhugg i økonomien. Siden jeg ikke hadde fullført skolen, tjente jeg heller ikke særlig godt.

Dette kommer til å bidra til økte sosiale forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen etter. Det har vært mange tråder om dette.

Men trangsynte folk vil alltid være trangsynte. Greit nok de betaler for seg men å kalle de for late slasker..

Noen er kanskje late, men det er ofte de som faktisk er late som heller aldri tar opp fag som privatist senere. De som tar opp fag har sjokkerende nok ofte hatt en annen grunn enn latskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tråd bare for å provosere?

Det har alltid kostet mer å ta opp igjen fag enn det gjør første gang man tar dem.Det kan også være mange grunner til at man tar fag:Ofte er det folk som tidligere har tatt yrkesfaglig utdanning som nå tar almennfag påbygg,og de fleste av dem er alt annet enn slasker.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økningen i kostnader for å ta fag som privatist. Late skal ikke kunne ta opp fag år etter år på statens regning!

Anonymous poster hash: 78aca...954

Jeg har tatt opp fag som privatist for å få studiekompetansen (norsk, matte, historie og naturfag). Og det var ikke fordi jeg var lat på vgs. Men fordi jeg valgte å gå en yrkesrettet linje og ta fagbrev. jeg har flere 5'ere fra gk og vk1, og jeg besto fagbrevet mitt med det beste man kan bestå med. Og det er faktisk ganske krevende å jobbe 100% samtidig som man skal skrive store oppgaver underveis.

Og når jeg tok fagene som privatist var jeg i full jobb, mann, hus og hund som ikke skulle bli forsømt og fikk unna alle fagene på 1 år.

Endret av SjiraffenLaffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må være helt blåst TS. Jeg går på Bjørknes i år. Var ferdig på vgs i høst. Og jeg hadde 5,8 i snitt. Du er så utrolig smart, og hardt arbeidende i forhold altså ;-)



Anonymous poster hash: 6dc1d...99b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må være helt blåst TS. Jeg går på Bjørknes i år. Var ferdig på vgs i høst. Og jeg hadde 5,8 i snitt. Du er så utrolig smart, og hardt arbeidende i forhold altså ;-)

Anonymous poster hash: 6dc1d...99b

Mente selvfølgelig at jeg var ferdig på vgs våren 2014..

Anonymous poster hash: 6dc1d...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt at nå endelig må slaskene fra VGS betale for seg. Jeg jobbet kjempehardt og fikk over 5.5 i snitt, det er bra at de late nå må betale for seg!

Anonymous poster hash: 78aca...954

Betale for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke gå på Sonans eller tilsvarende for å ta opp fag. Jeg tok opp engelsk (som jeg hadde gått glipp av pga. en utelandstur), men jeg leste bare til det selv. Er noen år siden, men kostet ikke all verdens. Og synes ikke at alle burde fordømmes som "slasker", heller. Mange sliter faktisk veldig på videregående, da det er en sårbar tid for mange.



Anonymous poster hash: 3af6c...aa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Man MÅ ikke gå på Sonans eller tilsvarende for å ta opp fag. Jeg tok opp engelsk (som jeg hadde gått glipp av pga. en utelandstur), men jeg leste bare til det selv. Er noen år siden, men kostet ikke all verdens. Og synes ikke at alle burde fordømmes som "slasker", heller. Mange sliter faktisk veldig på videregående, da det er en sårbar tid for mange.

Anonymous poster hash: 3af6c...aa2

Det er dette som har gått opp i pris. For vanlige privatister. Og det blir ganske mye penger hvis man skal ta flere fag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...