Gå til innhold

Er det noen vits i å studere når man blir 35?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er er snart 34 og jeg har ingen utdannelse.

Det er mange grunner til det, men det står ikke på ambisjoner - dessverre har jeg slitt med fysisk og psykisk sykdom gjennom hele 20-årene...

Jeg er veldig lei meg for å ha mistet 20-årene mine, men jeg har mange ønsker for livet nå som jeg har blitt så bra.

Samtidig føler jeg at jeg er gammel. Ikke eldgammel, men folk flest på min alder er det helt annet sted i livet. De har gjerne kjæreste/samboer og de holder på med å produsere barn. Flere på min alder som har fått babyer nå, og jeg kommer vel ikke der før jeg passerer 40, eller kanskje jeg aldri kommer dit.

Vet ikke hva jeg vil ... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ... hva ville dere gjort om dere var meg?



Anonymous poster hash: 99004...e95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du vil studere, så synes eg du skal studere :) Du har jo endå mange år igjen før du er pensjonist. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor fant ut hva hun ville bli og begynte å studere det i tidlig 40-årene :) Hun er så glad for det og trives hver dag på jobb.



Anonymous poster hash: 358a5...780
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du vil studere, så synes eg du skal studere :) Du har jo endå mange år igjen før du er pensjonist. :)

Det har du rett i, men jeg føler meg så sliten på en måte. Jeg trener og holder meg i form, så har mye energi, men det er motivasjonen til å holde ut på et studie i 3-5 år ... føler at jeg kanskje bare burde jobbe i en jobb jeg trives i.

Anonymous poster hash: 99004...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor fant ut hva hun ville bli og begynte å studere det i tidlig 40-årene :) Hun er så glad for det og trives hver dag på jobb.

Anonymous poster hash: 358a5...780

Det er bra!

Men hvordan fant hun motivasjonen til det? Og hva studerte hun, forresten?

Anonymous poster hash: 99004...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!

Men hvordan fant hun motivasjonen til det? Og hva studerte hun, forresten?

Anonymous poster hash: 99004...e95

Barnehagelærer :) Hun bestemte seg rett og slett for at hun ikke gadd jobber som hun nesten-trivdes i lenger.

Anonymous poster hash: 358a5...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo jobbe først. Gjerne innanfor noko du kunne tenke deg å studere? :) Så kommer kanskje motivasjonen? Ellers er det jo ikkje noko gale i å heller jobbe om det er det du helst vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 30 like før jul, og skal (forhåpentligvis) begynne på et masterstudie til høsten.

Du kan jo begynne med bachelor.



Anonymous poster hash: 07289...e11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde vel bare finne meg en jobb først, så jeg får tjent litt penger og tjent meg opp noen kroner ... det er jo det mest fornuftige, så kanskje jeg kan søke på studie neste år.



Anonymous poster hash: 99004...e95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde vel bare finne meg en jobb først, så jeg får tjent litt penger og tjent meg opp noen kroner ... det er jo det mest fornuftige, så kanskje jeg kan søke på studie neste år.

Anonymous poster hash: 99004...e95

Dersom du kommer på noe du ønsker å studere, og har karakterene til det, så vil jeg anbefale deg å begynne så fort som mulig. Jo mer du utsetter, jo vanskeligere blir det.

Anonymous poster hash: 07289...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig med vgs og klar for studier? Hvis du skal ta opp fag må du melde deg opp innen 1. februar. Hvis du er frisk og motivert synes jeg du skal gå for å studere i år! Da har du noe å se frem til i stedet for å vente enda et år og kanskje grue deg og bli mer usikker. Kom i gang i år! Frist på samordna er 15. april så du har tid til å tenke :-) Lykke til!



Anonymous poster hash: 18c5b...cb6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du rett i, men jeg føler meg så sliten på en måte. Jeg trener og holder meg i form, så har mye energi, men det er motivasjonen til å holde ut på et studie i 3-5 år ... føler at jeg kanskje bare burde jobbe i en jobb jeg trives i.

Anonymous poster hash: 99004...e95

Skal love deg at de årene som student går veldig fort! Og hvorfor ikke unne seg dette? Det synes jeg du skal gjøre når du ikke har hatt mulighet tidligere.Jeg har gått i klasse med flere som var 40+ da de startet på bachelor så det er ingenting uvanlig med å være 35 og student.

Du er absolutt ikke for gammel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på kullet mitt er 35. Jeg går på et 6-årig studium.



Anonymous poster hash: c240f...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mitt første sŧudie som 25 åring, den eldste var 50!

Nå er jeg 38 og skal bytte karriære. Har tross alt 30 år igjen til pensjon!! Og sånn sett bare 19 år bak meg, inkludert 3,5 år sŧudier....

Om du vet hva du vil studere: kjør på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte på jusstudiet som 31- åring. Kommer til å bruke litt mer tid enn normert, men blir da ferdig jurist ca når jeg er 37-38. Mannen til ei venninne av meg begynte på legestudiet da han var 35.

Jeg synes at hverdagen er ganske hard, spesielt i eksamensoppkjøringsfasen. Men hver dag tenker jeg at når jeg står der med et bevis på at jeg har blitt jurist, så kommer alt slitet til å være verd det. Mer lønn, mer valgmuligheter ift. hva jeg vil jobbe med.

Jeg tipper du bruker mer energi på å vurdere skal/ skal ikke enn å faktisk hoppe i det. Du vil ikke tape noe på å forsøke å studere, tenker jeg. Dersom du ikke trives med hverdagen, er det bare å droppe ut og jobbe isteden.



Anonymous poster hash: 4eb56...88b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har funnet på reglene om når man kan studere og hva er bakgrunnen for dem? Jeg skjønner det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mitt første sŧudie som 25 åring, den eldste var 50!

Nå er jeg 38 og skal bytte karriære. Har tross alt 30 år igjen til pensjon!! Og sånn sett bare 19 år bak meg, inkludert 3,5 år sŧudier....

Om du vet hva du vil studere: kjør på!

Hva vil du studere nå,om jeg kan spørre?

Anonymous poster hash: b493e...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...