Gå til innhold

Flere som er plukket ut til bokontroll av Lånekassen? Hvordan sende inn dokumentasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også plukket ut! Men, jeg har verken eid eller leid i denne perioden. Har bodd hos samboeren min, og betalt et fast beløp i måneden.. Vi har jo ingen kontrakt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal dokumentere det :klo: Har ikke akkurat kunne pendle da faren min bor 14 mil unna og moren min bor 118 mil unna :ler: Meldte også flytting til denne adressen i 2012.

Du kan få en attest fra Skatteetaten:

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Utlevering-av-opplysninger/Attester/Bostedsattest/

Endret av Scoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette spør TS om i HI:

Dette er svaret TS får:

På hvilken måte er TS frekk? Ønsker at du begrunner dine svar når du slenger ut slike påstander.

Nei, jeg er ikke TS.. men slike slike innlegg som du kommer med hører ingen steder hjemme - de heller!

Hææææ???

Det var ikke meg som var AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min ble også plukket ut! Litt rart, siden vi bor på en studentby, og har vært folkeregistrert her i 5 år. Det er også et helt annet fylke enn der vi opprinnelig vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har vært smart nok til å registrere adressen så. Men det bør fungere med kopi av betalingen.

Jeg meldte jo flytting hit i 2012 som sagt, og får alt av dokumenter i posten her, alt fra skattekort til støffs fra banken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun har vært smart nok til å registrere adressen så. Men det bør fungere med kopi av betalingen.

Hun skrev at hun meldte flytting i 2012 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte jo flytting hit i 2012 som sagt, og får alt av dokumenter i posten her, alt fra skattekort til støffs fra banken :P

Leste bodd jeg, beklager =) Men da er det jo ikke noe problem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere brev i postkassen eller per mail om dette? Har flyttet så mye nå, så stoler aldri på at posten kommer frem dessverre:/



Anonymous poster hash: 11ce7...ccd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fremsiden på lanekassen.no: http://www.lanekassen.no/nb-NO/aktuell-kundeinformasjon/stipend-og-lan/bokontroll-av-studenter/

"

Slik sender du inn dokumentasjonen

Du kan laste opp dokumentasjonen på Dine sider. Dokumentasjonen må være av så god kvalitet at den er godt lesbar. Du kan også sende dokumentasjonen i posten til:

Lånekassen
Postboks 430 Alnabru
0614 Oslo

Merk dokumentasjonen med navn, kundenummer eller fødsels- og personnummer samt "Bokontroll". Dokumentasjon du sender inn blir bare brukt forbindelse med denne bokontrollen."



Anonymous poster hash: ce2cc...0bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere brev i postkassen eller per mail om dette? Har flyttet så mye nå, så stoler aldri på at posten kommer frem dessverre:/ Anonymous poster hash: 11ce7...ccd

Vi fikk mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk mail :)

Tusen takk for svar! :) Da lå brevet i postkassen på Lånekassens sider da?

Anonymous poster hash: 11ce7...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at jeg ikke finner informasjon om dette noe sted. Read before answer please:)

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Fikk også den mailen idag. Sto på mailen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboeren min ble også plukket ut! Litt rart, siden vi bor på en studentby, og har vært folkeregistrert her i 5 år. Det er også et helt annet fylke enn der vi opprinnelig vokste opp.

Jeg synes det er helt idiotisk, jeg ble også plukket ut. Burde det ikke holde at de sjekker folkeregistrert adresse? Folk kan da ikke lure dem med det, da er det heller at dem har falsk bostedsadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plukket ut! Men, jeg har verken eid eller leid i denne perioden. Har bodd hos samboeren min, og betalt et fast beløp i måneden.. Vi har jo ingen kontrakt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal dokumentere det :klo: Har ikke akkurat kunne pendle da faren min bor 14 mil unna og moren min bor 118 mil unna :ler: Meldte også flytting til denne adressen i 2012.

Vi fikk heller ingen kontrakt når vi flyttet inn her. Og vi kjente ikke utleier fra før.

Du må ordne en kontakt var alt jeg fikk til svar. Ingenting annet holder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk heller ingen kontrakt når vi flyttet inn her. Og vi kjente ikke utleier fra før.

Du må ordne en kontakt var alt jeg fikk til svar. Ingenting annet holder.

En bostedsattest burde jo være enda bedre enn det? :P Jaja, får få mannen til å fikse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En bostedsattest burde jo være enda bedre enn det? :P Jaja, får få mannen til å fikse :P

Jeg spurte henne om jeg ikke bare kunne vise folkeregistrert adresse, men neida. Det kunne jeg visst ikke. Men står noe på lånekassen om hva du kan gjøre om du ikke har kontrakt, men jeg har bedt utleieren min om å ordne det nå.

Du kan sjekke det på lånekassen sine sider. http://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/bokontroll/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt idiotisk, jeg ble også plukket ut. Burde det ikke holde at de sjekker folkeregistrert adresse? Folk kan da ikke lure dem med det, da er det heller at dem har falsk bostedsadresse.

For studenter trenger ikke folkeregistrert adresse være lik bostedsadresse, derfor holder ikke det som bevis. Da kunne jo alle som bodde hjemme bare registrert seg hos tanta si på andre siden av landet, og håvet inn stipend.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt idiotisk, jeg ble også plukket ut. Burde det ikke holde at de sjekker folkeregistrert adresse? Folk kan da ikke lure dem med det, da er det heller at dem har falsk bostedsadresse.

Ja, det er det jeg også tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Da lå brevet i postkassen på Lånekassens sider da? Anonymous poster hash: 11ce7...ccd

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...