Gå til innhold

Flere som er plukket ut til bokontroll av Lånekassen? Hvordan sende inn dokumentasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må du nesten tåle når du legger ut spm her. Om du ikke tåler det, får du ringe til lånekassen. Ingen grunn til å oppføre seg som en drittunge.

Anonymous poster hash: 99907...7ac

Det er jo du som er drittungen her

Anonymous poster hash: a9138...b7c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når noen svarer deg som om du er dum, uten å lese hele startinnlegget for så å svare på det du ber om, så blir man fort litt frekk tilbake. Men det vet du sikkert selv.

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare ringte til Lånekassen for å få svar på det med engang. Er jo rimelig normalt å kontakte dem som man skal sende noe til om man lurer på noe. En trenger ikke å stille så enkle spørsmål på et forum, og i hvertfall ikke bli så hissig som du blir når du får svar.

Anonymous poster hash: 91c67...112

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare ringte til Lånekassen for å få svar på det med engang. Er jo rimelig normalt å kontakte dem som man skal sende noe til om man lurer på noe. En trenger ikke å stille så enkle spørsmål på et forum, og i hvertfall ikke bli så hissig som du blir når du får svar.

Anonymous poster hash: 91c67...112

Har du prøvd å ringe til Lånekassen selv? Det tar minst tre kvarter å vente på å få svar der, ihvertfall nå som så mange lurer på det samme + at folk venter på startstipend o.l. Det koster penger.

Hadde du vært i samme situasjon hadde du nok ikke gjort noe annerledes

Anonymous poster hash: da22b...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så fint for deg at du syns det. Sånn, nå kan du finne på noe annet i stedet for å hakke på folk i tråder du egentlig ikke bidrar med noe i. For jeg har fått svar på det jeg lurte på og har viktigere ting å gjøre enn å svare på meningsløse innlegg fra deg.

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Virker ikke sånn.

Anonymous poster hash: 99907...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som er drittungen her

Anonymous poster hash: a9138...b7c

Ok.

Anonymous poster hash: 99907...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke sånn.

Anonymous poster hash: 99907...7ac

Hva vil du nå, da?

Anonymous poster hash: da22b...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å ringe til Lånekassen selv? Det tar minst tre kvarter å vente på å få svar der, ihvertfall nå som så mange lurer på det samme + at folk venter på startstipend o.l. Det koster penger.

Hadde du vært i samme situasjon hadde du nok ikke gjort noe annerledes

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Hva vet du om min situasjon? For alt du vet kan jeg ha ringt og snakket med Lånekassen. Du antar og tror mye.

Anonymous poster hash: 91c67...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om min situasjon? For alt du vet kan jeg ha ringt og snakket med Lånekassen. Du antar og tror mye.

Anonymous poster hash: 91c67...112

Nå begynner jeg å gå lei av dette tullet her. Takk for i dag.

Anonymous poster hash: da22b...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ringe til Lånekassen selv? Det tar minst tre kvarter å vente på å få svar der, ihvertfall nå som så mange lurer på det samme + at folk venter på startstipend o.l. Det koster penger.

Hadde du vært i samme situasjon hadde du nok ikke gjort noe annerledes

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Støtter deg, jeg. :)

Anonymous poster hash: da22b...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om min situasjon? For alt du vet kan jeg ha ringt og snakket med Lånekassen. Du antar og tror mye.

Anonymous poster hash: 91c67...112

Hva i alle dager. Nei, dersom du hadde vært i TS sin situasjon hadde du ikke skrevet det. Det tar veldig lang tid å komme gjennom når man ringer til Lånekassen.

Anonymous poster hash: 57754...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et halvt år siden ble jeg også trukket til bokontroll, jeg sendte bare i posten jeg. Var litt stress, for de registrerte ikke at de hadde motatt den før noen dager etter fristen hadde gått ut - selv om jeg hadde sendt i god tid før - da med stempel på leveringsdato. Ble ikke noe surr der, ble bare redd for at jeg ikke overholdt fristen hvis brevet hadde forvunnet i posten



Anonymous poster hash: 2ccb2...36f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager. Nei, dersom du hadde vært i TS sin situasjon hadde du ikke skrevet det. Det tar veldig lang tid å komme gjennom når man ringer til Lånekassen.

Anonymous poster hash: 57754...675

At det tar tid å komme igjenom er jo fordi folk ringer dem.

Men TS kunne bare klikket seg inn på lanekassen.no og funnet ut av det på 1-2-3 her http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/bokontroll/

"Slik sender du inn dokumentasjonen

Du kan laste opp dokumentasjonen på Dine sider. Dokumentasjonen må være av så god kvalitet at den er godt lesbar. Du kan også sende dokumentasjonen i posten til:

Lånekassen

Postboks 430 Alnabru

0614 Oslo

Merk dokumentasjonen med navn, kundenummer eller fødsels- og personnummer samt "Bokontroll". Dokumentasjon du sender inn blir bare brukt forbindelse med denne bokontrollen."

En trenger ikke å gjøre ting mer tungvindt for seg ;)

Anonymous poster hash: 91c67...112

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK for et bedre svar fra noen som vet hva man svarer på. Setter pris på det.

Anonymous poster hash: da22b...9c1

Bare hyggelig!

Gjør ikke det, f.eks jeg bor i Steinkjer, nærmeste kontor er i Trondheim, når jeg får brev og de etterspør ting, så kopierer jeg opp brevet jeg fikk i posten og legger ved det de etterspør og sender til Trondheim. Aldri vært noe problem.

Lånekassen har én felles postadresse, og all post blir scannet inn og lest elektronisk av saksbehandlerne. Hvis du sender til en annen adresse enn den felles postadressen, må posten bare sendes videre fra der du har sendt den. Mye bedre om du sender den til riktig adresse med én gang i stedet!

Og her er lånekassa kontoret på Lillehammer :)

Er såklart bare ikke i Oslo .. da hadde de hatt forferdelig mye å gjøre

Lånekassen har ikke filial på Lillehammer. Hovedkontoret ligger i Oslo, ellers er det regionkontorer i Stavanger, Bergen, Ørsta, Trondheim og Tromsø: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Toppmeny/kontakt_oss/besoksadresser/

Anonymous poster hash: b91ba...a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

Lånekassen har én felles postadresse, og all post blir scannet inn og lest elektronisk av saksbehandlerne. Hvis du sender til en annen adresse enn den felles postadressen, må posten bare sendes videre fra der du har sendt den. Mye bedre om du sender den til riktig adresse med én gang i stedet!

Lånekassen har ikke filial på Lillehammer. Hovedkontoret ligger i Oslo, ellers er det regionkontorer i Stavanger, Bergen, Ørsta, Trondheim og Tromsø: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Toppmeny/kontakt_oss/besoksadresser/

Anonymous poster hash: b91ba...a22

Ok, siden når???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn i flere år, nøyaktig når det skifta husker jeg ikke. 5-10 år, i hvert fall...



Anonymous poster hash: b91ba...a22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har vært sånn i flere år, nøyaktig når det skifta husker jeg ikke. 5-10 år, i hvert fall...

Anonymous poster hash: b91ba...a22

Edit: Kanskje ikke 10 år, men rundt 5.

Anonymous poster hash: b91ba...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plukket ut! Men, jeg har verken eid eller leid i denne perioden. Har bodd hos samboeren min, og betalt et fast beløp i måneden.. Vi har jo ingen kontrakt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal dokumentere det :klo: Har ikke akkurat kunne pendle da faren min bor 14 mil unna og moren min bor 118 mil unna :ler: Meldte også flytting til denne adressen i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plukket ut! Men, jeg har verken eid eller leid i denne perioden. Har bodd hos samboeren min, og betalt et fast beløp i måneden.. Vi har jo ingen kontrakt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal dokumentere det :klo: Har ikke akkurat kunne pendle da faren min bor 14 mil unna og moren min bor 118 mil unna :ler: Meldte også flytting til denne adressen i 2012.

Få din samboer til å skrive bekreftelse på at du bor og har bodd der. Evt. ta med noen kvitteringer fra banken som viser at du har betalt et beløp hver måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spør TS om i HI:

Fikk e-post fra Lånekassen i dag om at jeg ble plukket ut til bokontroll. Må derfor sende inn dokumentasjon (leiekontrakt) på at jeg ikke bodde hjemme i fjor, og fikk borteboerstipend.

Flere som har blitt innkalt og vet hvordan man sender inn denne dokumentasjonen?
Har selvsagt vært inne på Lånekassen sine nettsider og sett i brevet jeg fikk og overalt, men kan ikke se noe sted hvor jeg skal sende det hen?

Er det bare pr post til Lånekassens ordinære postadresse man kan sende slikt? Kan man ikke sende det elektronisk?



Anonymous poster hash: da22b...9c1

Dette er svaret TS får:

Du bare tar bilder av kontrakten og så sender på det viset de etterspør det.

Du er ganske frekk i svarene dine her, men det vet du sikkert.



Anonymous poster hash: 857b9...37b

På hvilken måte er TS frekk? Ønsker at du begrunner dine svar når du slenger ut slike påstander.

Nei, jeg er ikke TS.. men slike slike innlegg som du kommer med hører ingen steder hjemme - de heller!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...