Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Spørs om jeg bare må manne meg opp og si fra. Hadde vært hyggelig med minst én kommentar som viser til litt oppriktig glede over hele situasjonen!

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har alltid vært slik. Har hatt et dårlig forhold til mamma, men da jeg begynte i samme jobb som hun(jobber med barn) begynte hun å gi meg gaver, ta meg med på kafé osv. "Du er SÅ flink med barn, kjempemessig!" Jeg synes det var en veldig givende jobb, men ikke akkurat et livsønske. Nevner jeg noe av det jeg faktisk er flink til og ønsker å gjøre, da er det laangt i fra bra nok og "du må ikke tro du er flink nok til å jobbe med det..." Som da hun presterte å si til meg som 15'åring, "du må ikke tro du er flink nok på piano til å gå musikklinja...", og jeg spilte Bach og Mozart i en alder av 6. Ganske deprimerende i grunn.

Dette høres jo ikke bra ut.. Forstår godt du ønsker deg i alle fall en god kommentar.

På en måte ville jeg latt det gå en stund å se om ting endrer seg når det begynner å bli tydelig at det er baby på vei. På en annen side så er det jo ikke noe bra oppførsel, og det virker ikke som det er noen god unnskyldning for reaksjonsmønsteret hennes. Tror kanskje jeg ville tatt det opp. Kanskje først med faren din og høre hva han synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo ikke bra ut.. Forstår godt du ønsker deg i alle fall en god kommentar.

På en måte ville jeg latt det gå en stund å se om ting endrer seg når det begynner å bli tydelig at det er baby på vei. På en annen side så er det jo ikke noe bra oppførsel, og det virker ikke som det er noen god unnskyldning for reaksjonsmønsteret hennes. Tror kanskje jeg ville tatt det opp. Kanskje først med faren din og høre hva han synes?

Blir nok så jeg tar det opp med henne om det fortsetter slik. Faren min har egentlig gitt meg reaksjonen jeg forventet, han viser så lite følelser til vanlig at de få kommentarene han har gitt oss har faktisk vist til at han gleder seg! Og han sa faktisk tidligere at det ikke hadde gått helt opp for han enda, så det vil sikkert bli noe annet når magen begynner å vokse og ting begynner å nærme seg :) Høres så godt på ham når han faktisk gleder seg. Laangt i fra entusiastisk, men likevel godt tegn på at han er gladere enn normalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært slik. Har hatt et dårlig forhold til mamma, men da jeg begynte i samme jobb som hun(jobber med barn) begynte hun å gi meg gaver, ta meg med på kafé osv. "Du er SÅ flink med barn, kjempemessig!" Jeg synes det var en veldig givende jobb, men ikke akkurat et livsønske. Nevner jeg noe av det jeg faktisk er flink til og ønsker å gjøre, da er det laangt i fra bra nok og "du må ikke tro du er flink nok til å jobbe med det..." Som da hun presterte å si til meg som 15'åring, "du må ikke tro du er flink nok på piano til å gå musikklinja...", og jeg spilte Bach og Mozart i en alder av 6. Ganske deprimerende i grunn.

Dette høres absolutt ikke normalt ut. Hvem sier slikt?!%#"¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok så jeg tar det opp med henne om det fortsetter slik. Faren min har egentlig gitt meg reaksjonen jeg forventet, han viser så lite følelser til vanlig at de få kommentarene han har gitt oss har faktisk vist til at han gleder seg! Og han sa faktisk tidligere at det ikke hadde gått helt opp for han enda, så det vil sikkert bli noe annet når magen begynner å vokse og ting begynner å nærme seg :) Høres så godt på ham når han faktisk gleder seg. Laangt i fra entusiastisk, men likevel godt tegn på at han er gladere enn normalt :fnise:

Så bra det med faren din!:) tenkte vel egentlig mest på om han hadde merket hvordan moren din er mot deg. Om han har gjort seg opp noen tanker om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma er ganske spesiell, men det er på tide at hun innser at jeg er voksen. Tror egentlig det er problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligheten, for noen ting å si! Høres ut som om hun mangler en del av de sosiale antennene sine..! Å si noe slikt til en 15-åring er jo grusomt! Foreldre er jo de som bør stå helt foran i fanklubben og heiagjengen for barna sine :o

Det med barnevogn høres veldig rart ut, for det er jo lang leveringstid på en del av dem. Eneste jeg kan tenke meg at kan "forsvare" reaksjonen hennes da er vel som Lillemeg sa tidligere: at det fortsatt er litt uvirkelig for henne, og hun er redd for at du skal miste. Syns ikke reaksjonen er grei uansett, da.

Edit: hadde skrevet feil navn

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er ganske spesiell, men det er på tide at hun innser at jeg er voksen. Tror egentlig det er problemet :)

Virker som vi har mødre av litt av samme ulla :fnise: Er veldig, veldig kjipt! Men min har også gode øyeblikk, så jeg velger og fokusere på de :Nikke: Klem til deg :kose:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er ganske spesiell, men det er på tide at hun innser at jeg er voksen. Tror egentlig det er problemet :)

Håper de viser mer interesse etterhvert! Trist hvis de ikke vil delta.. pappa er litt sånn. Men det er mest fordi jeg fortsatt er "lillejenta" hans..

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert hormoner i villspor her, men etter mye lesing på ulike forum synes jeg det er så mange som opplever SA, og tankene begynner jo å vandre! Begynner å bli ganske glad i lille spira allerede! Er 6+3, noen som sitter på statistikk for de ulike ukene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert hormoner i villspor her, men etter mye lesing på ulike forum synes jeg det er så mange som opplever SA, og tankene begynner jo å vandre! Begynner å bli ganske glad i lille spira allerede! Er 6+3, noen som sitter på statistikk for de ulike ukene??

Har sett litt forskjellige statistikker rundt om, men jeg har også sett at den mest kritiske fasen er rundt uke 4 når tr egentlig skal komme også virker det som at uke 7 også et en litt kritisk fase hvor en del mister. Leste på et annet forum hvor de snakket om nettopp det og at det visstnok er en del leger som bekrefter det . Men nå er det her bare ting jeg har lest altså :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff😲... Er det noe som kan gjøre statistikken litt bedre? Tips og triks, ting å unngå??

søk på spontanabort statistikk, så kommer det opp en fin en fra babyverden.

Sjansen for SA synker for hver dag og uke som går. Det er ikke mer kritisk ved 7 uker enn ved 6. Hvis noen leger sier det så speer de feilinformasjon. Faren synker gradvis gjennom de første 12 ukene hvor det da er under 1 % sjanse ved 12 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander meg inn!!! Brio GO har sånn ca den enkleste patenten på hvordan man tar av og på vognbag + sittedel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blander meg inn!!! Brio GO har sånn ca den enkleste patenten på hvordan man tar av og på vognbag + sittedel :nigo:

Det har Emmaljunga og :jepp: Bare å ta av bagen samtidig som man holder inn rn knapp på samme sted det er naturlig å jolde når man tar av bagen. :) Bare klikk avog klikk på. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har Emmaljunga og :jepp: Bare å ta av bagen samtidig som man holder inn rn knapp på samme sted det er naturlig å jolde når man tar av bagen. :) Bare klikk avog klikk på. :)

Simo Duo også. VI har kombi hjemme og var veldig fornøyde med det. Vognbagen ble MYE brukt det første halve året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi skal prøve søskenvognen til Bagaboo Donkey.
Den har lufthjul og svinghjul noe jeg foretrekker! Den ser bra og, men syns baggen og sportsdelen ser litt lite lun ut. Men det er jo bare å ha lammeskinn og en god sovepose i vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert hormoner i villspor her, men etter mye lesing på ulike forum synes jeg det er så mange som opplever SA, og tankene begynner jo å vandre! Begynner å bli ganske glad i lille spira allerede! Er 6+3, noen som sitter på statistikk for de ulike ukene??

Fant denne en gang jeg leste om det samme tidligere. Men den er jo ikke uke for uke.

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...