Gå til innhold

Flere som ikke har klart å la være å kjøpe ting til babyen?


simba80

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 13+2, og har begynt å handle litt stæsj til babyen.

Det er så vanskelig å vente jo!

Var på ul idag og fikk beskjed om at alt ser bra ut!

Har kjøpt:

-sengesett til vogn og vugge, pluss to laken. (2 for 1 på Princess)

-liten lue med bjørneører fra H&M

-Stellepute og ammepute med hjerter på

I tillegg har vi bestemt oss for vogn, det blir Brio Happy duo i svart med lett understell.

Gleder meg sånn til å shoppe på ordentlig :hjerter:

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tyttebær

16+2 her! Eneste jeg har kjøpt når jeg tenker meg om er en body der det står

"mom is nice, dad is great, i am both" eller noe i den dur! Men den kjøpte jeg før jeg ble gravid, for å legge sammen med testen og vise til sambo :)

Har faktisk holdt meg unna ellers! Har allerede vært på en UL (12+3), men klarte utrolig nok å la være å handle da! Skal på ny UL om en uke (17+3) og da skal vi se på barnevogn og bilstol! Har hørt det er lang leveringstid på en rekke vogner så vil se tidlig!

Uken etter skal jeg hjem til bygda! Og der er det kjøpesenter med to babybutikker, så blir vel altfor mye handling da! Her er det 2 timer til nærmeste klesbutikk (bor HELT på bygda), så får liksom ikke noen mulighet til å handle med mindre jeg drar til byn! :fnise:

Men rekner med det går alt for mye penger på babyklær når jeg drar til bygda! Godt det er rett før lønning og ikke etterpå i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Roxie Hart

Her handles det! Synes det er godt å spre utgiftene litt utover. Foreløig har vi handlet litt klær, andungen dundyne på tilbud, et sengesett og vognpose. Vognpose var "den dyre tingen" vi kjøpte forrige måned.

Denne måneden skal vi handle seng og en kommode vi skal bruke som stellekommode. Vi trenger et sted å oppbevare det vi har handlet hittil...

Kanskje er vi tidlig ute, men det blir dyrt om vi sparer alt til slutt - selv med tanke på januarsalget. Og om en uke er jeg allerede halvveis, så såååå tidlig er det jo heller ikke da.. *lager unnskyldninger for shoppegalskapen som plutselig slo til* :ler:

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet noe særlig. Har kjøpt 2 bodyer og en posedress med ører på :P Og en lue.

Men i dag fikk vi vite at det er en gutt vi venter på, så jeg klarer nok ikke å dy meg når jeg skal handle i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+3, har ikke handlet noe enda! Litt fordi jeg er litt gammeldags på det området og ikke tør, og litt fordi jeg ikke har så god råd nå, men har ganske grei økonomi i januar, så har tenkt å kjøpe alt da. Foreldrene mine ville kjøpe barnevogn og bilstol, så veldig dyrt blir det jo ikke. Jeg har klart å holde meg unna butikker med babyting, hadde jeg ikke det så hadde jeg nok hatt flere bæreposer med nusselige ting i hus allerede :fnise: Men jeg har fått noen esker med babyklær av ei venninne, og ei i familien til samboeren vil låne oss en vogge, og gi oss en del utstyr hun har fra før. Men jeg er redd for å ha det i hus så tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på dette stellebordet! Men samboeren syns vi skal kjøpe et med badekar. Men jeg syns dette er finere, og mer praktisk senere. Hva har dere tenkt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst på dette stellebordet! Men samboeren syns vi skal kjøpe et med badekar. Men jeg syns dette er finere, og mer praktisk senere. Hva har dere tenkt å kjøpe?

Vi og har sett på det der, syns de med badekar gjerne fort blir stygge har jeg sett hos de som har slike. I tillegg har vi plass til å ha badebalje på stativ ved siden at stellekommoden over, slik at vi kan lempe ungen fra badebaljen og rett over på stellebordet uten å måtte holde i babyen mens vi legger ned lokket på badekaret og gjør klart stellebordet for bruk igjen.

Det ligger en drøss av de der på finn.no ;) Satser nok på å kjøpe brukt om det dukker opp noe i kjøreavstand vi, ser ikke hensikten med å kjøpe alt nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og har sett på det der, syns de med badekar gjerne fort blir stygge har jeg sett hos de som har slike. I tillegg har vi plass til å ha badebalje på stativ ved siden at stellekommoden over, slik at vi kan lempe ungen fra badebaljen og rett over på stellebordet uten å måtte holde i babyen mens vi legger ned lokket på badekaret og gjør klart stellebordet for bruk igjen.

Det ligger en drøss av de der på finn.no ;) Satser nok på å kjøpe brukt om det dukker opp noe i kjøreavstand vi, ser ikke hensikten med å kjøpe alt nytt...

Jeg prøvde en gang til her, men svaret hans er "nei hva skal vi med den, hvor skal vi ha den, vi har ikke plass på badet, +++". Aaaaarg det er DEN jeg vil ha!! :kjefte: syns de med balje ser så ustabile ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heldigvis plass til både kommode og badebalje på badet vi :) Greit å ha stelleplass nært vann vil jeg tro?

Ja, og det er jo det som er hans glimrende argument, og som jeg selvsagt er enig i. Men jeg foreslo at vi kunne sette inn en annen gammel stellekommode som jeg har, og ha en balje. Men det var visst så mye ekstra jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Vi har kjøpt en vanlig kommode som vi skal ha stellematte på. Vo trenger oppbevaringsplassen, dessuten var det et billigere alternativ for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en vanlig kommode som vi skal ha stellematte på. Vo trenger oppbevaringsplassen, dessuten var det et billigere alternativ for oss.

Blir den dyp nok? Har en kommode på badet idag, men er så lite dyp, at selv med stellematten på langs vil det bli trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Vi kjøpte denne. Det er stor og god arbeidsflate på den og romslige skuffer. Eneste minuset er at den kanskje er 3-4 cm for høy for meg, ideelt sett, men jeg tror det skal gå bra. (Ellers får pappaen ta det meste av bleieskiftinga, for den passer perfekt til han ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chiffon

Jeg har to unger og noen stellekommode med badekar ble ikke brukt. Ikke det, vi hadde det første gangen, men det var tungvindt! Mye enklere med en stamp i dusjen og et ferdig dekket stellebord med håndduk.

Sleip unge full av olje på ene hånden, mens man lukker lokket, dekker til med håndduk og så ungen oppå. Nei, det tviler jeg på at man gidder så mange ganger altså.

Vi har ikke kjøpt noe som helst enda, men det blir vel. Må kjøpe alt inn på nytt siden vi ikke har noe fra sist. Blir kjekt, er så lenge siden man fikk gå amok i babybiten av butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen klær i dag, og så har jeg fått en eske med gutteklær av mamma. De har lillebroren min på 20 brukt da han var baby og det er jo litt artig.

Etterhvert skal jeg og svigermor på barnevognshopping, men jeg synes det er litt vel tidlig enda. Seng skal mamma og pappa kjøpe. Da gjenstår det vel bare stellebord/kommode og bilstol av de "store" tingene? Og så skal jeg ha en liten vugge som jeg skal ha på stua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en vanlig kommode som vi skal ha stellematte på. Vo trenger oppbevaringsplassen, dessuten var det et billigere alternativ for oss.

Det hørtes lurt ut, vi trenger også oppbevaringsplassen, det var litt av grunnen til at jeg ville ha det stellebordet fra ikea. Men en vanlig kommode er jo ikke dumt!

Jeg har to unger og noen stellekommode med badekar ble ikke brukt. Ikke det, vi hadde det første gangen, men det var tungvindt! Mye enklere med en stamp i dusjen og et ferdig dekket stellebord med håndduk.

Sleip unge full av olje på ene hånden, mens man lukker lokket, dekker til med håndduk og så ungen oppå. Nei, det tviler jeg på at man gidder så mange ganger altså.

Vi har ikke kjøpt noe som helst enda, men det blir vel. Må kjøpe alt inn på nytt siden vi ikke har noe fra sist. Blir kjekt, er så lenge siden man fikk gå amok i babybiten av butikkene.

Fint å høre dine erfaringer! Det skal jeg ha i bakhodet når vi skal ta en beslutning.

Jeg kjøpte noen klær i dag, og så har jeg fått en eske med gutteklær av mamma. De har lillebroren min på 20 brukt da han var baby og det er jo litt artig.

Etterhvert skal jeg og svigermor på barnevognshopping, men jeg synes det er litt vel tidlig enda. Seng skal mamma og pappa kjøpe. Da gjenstår det vel bare stellebord/kommode og bilstol av de "store" tingene? Og så skal jeg ha en liten vugge som jeg skal ha på stua :)

Vi skal få låne en vugge av ei i svigerfamilien :) Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en som jeg har sett på og likte veldig godt, men så sa samboeren at vi kunne få låne en, så da slipper jeg ikke unna ;) Den er rosemalt. Jeg trøster meg med at ungen ikke blir liggende oppi der så lenge, så jeg kan gi den tilbake etterhvert! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi, den vuggen jeg har sett meg ut er slik du kan henge på krok i taket,eller på stativ.

Leander heter den, og jeg synes den er så fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, den vuggen jeg har sett meg ut er slik du kan henge på krok i taket,eller på stativ.

Leander heter den, og jeg synes den er så fin :)

Løp og kjøp før noen spolerer planene dine ;) hehe ikke meningen å høres utakknemlig ut altså, jeg setter veldig pris på at så mange vil hjelpe oss. Men sånn det ser ut nå får jeg nesten ikke lov til å kjøpe noe av det jeg vil kjøpe til babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo at du har lyst å kjøpe ting som du vil ha til babyen og synes ikke du er utakknemlig i det heletatt.

Vi har sagt at vi ikke vil ha/låne brukte ting fordi vi skal ha flere barn og har lyst å ha nytt utstyr som kan holde til begge to/eventuellt alle tre barna vi skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke handlet noe ennå, og kommer sikkert ikke til å gjøre det på en stund heller. Men vi pønsker stadig vekk på lure løsninger; vi har en liten leilighet, og må gjøre noen grep for å kunne ha barneseng på et gunstig sted på soverommet, og for å kunne ha stellebord på badet. Vi kommer til å flytte innen ett år, men pga. ulike grunner kan vi ikke selge leiligheten vår før til sommeren.

Når det gjelder stellebord, så må vi ha stellebord oppå badekaret (om vi ikke velger å kaste ut badekaret, og sette inn dusjkabinett i stedet for), og i den forbindelse synes jeg dette ser praktisk ut. Vi har fliser på veggene, og vil derfor helst ikke ha vegghengt stellebord. Dette stellebordet kan slås opp, selv om det ikke er festet i veggen, og kan fjernes om det er behov for det.

Soverommet vårt er ganske lite, og har en særdeles upraktisk form, så om barnesengen skal stå i praktisk nærhet av sengen vår, kan vi sannsynligvis ikke ha sprinkelseng. Jeg tenker på å bare ha kurv eller vugge i starten mens vi ennå bor her, men vet ikke hvor gunstig det er? :klø: Sprinkelseng arver vi fra broren min og kona, så den er i boks.

Vi er heldige og får barnevogn av svigers, så jeg tenker å få med meg salget som er rundt juletider, så vi slipper å kjøpe en 2010-modell. Tror derfor jeg skal begynne å kikke litt allerede nå. Vi arver også pulk fra broren min.

Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg sikkert til å utsette resten av innkjøpene til jeg bare kjøpe inn. Men det kan jo hende at den innstillingen endrer seg etterhvert som magen vokser. :)

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...