Gå til innhold

tispe med utvekst på lungene


saranghae

Anbefalte innlegg

hei! for å gjøre en lang historie kort har vår lille blandingstispe som blir 12 i oktober begynt og hangle med litt med pusten, hun peste og peste så jeg tok henne til vetrinær. Der fikk vi konstatert vann på lungene og hun fikk vanndrivende medisiner hun skulle gå på i 1 uke. Dette har hjulpet litt men fortsatt peste hun å var litt urolig så jeg tok henne med til vetrinær igjen og denne gangen tok vi røntgen.

Der kunne han se en utvekst på lungene, han kunne ikke si noe om det var kreft eller bare en godartet svulst, jeg kjente bare tårene presse på for det var en fæl beskjed å få! han sa også at siden lungene har dårligere kapasitet så kan hun utvikle hjertesvikt tilslutt! Det eneste de kunne gjøre for hunden min var å se ann formen og sette henne på hjertemedisiner hvis formen ble verre, mere kunne de ikke gjøre!

hun har hatt kuler i jurene også, en som hun har hatt i 4 år som ikke er ondartet men i det siste har hun begynt og få flere småe..kan dette ha sammenheng med utveksten i lungene? han sa ingenting om at det var noe kreftspredning fra jurene kun en utvekst av enten kjøtt eller vann som irriterte der.

Når det er sagt så er hun sprek og i god form tross lungeproblemet og dyrelegen mente at vi bare skulle leve som før men komme tilbake så fort som mulig om det forverrer seg...huff vet egentlig ikke hva jeg vil med dette inlegget, men er det noen som har erfaringer med dette? noen som vet om bra mat for lungesyke hunder? jeg vil gjøre alt for at hunden ikke skal lide unødvendig men hun lider ikke tildags og hjertet er helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! for å gjøre en lang historie kort har vår lille blandingstispe som blir 12 i oktober begynt og hangle med litt med pusten, hun peste og peste så jeg tok henne til vetrinær. Der fikk vi konstatert vann på lungene og hun fikk vanndrivende medisiner hun skulle gå på i 1 uke. Dette har hjulpet litt men fortsatt peste hun å var litt urolig så jeg tok henne med til vetrinær igjen og denne gangen tok vi røntgen.

Der kunne han se en utvekst på lungene, han kunne ikke si noe om det var kreft eller bare en godartet svulst, jeg kjente bare tårene presse på for det var en fæl beskjed å få! han sa også at siden lungene har dårligere kapasitet så kan hun utvikle hjertesvikt tilslutt! Det eneste de kunne gjøre for hunden min var å se ann formen og sette henne på hjertemedisiner hvis formen ble verre, mere kunne de ikke gjøre!

hun har hatt kuler i jurene også, en som hun har hatt i 4 år som ikke er ondartet men i det siste har hun begynt og få flere småe..kan dette ha sammenheng med utveksten i lungene? han sa ingenting om at det var noe kreftspredning fra jurene kun en utvekst av enten kjøtt eller vann som irriterte der.

Når det er sagt så er hun sprek og i god form tross lungeproblemet og dyrelegen mente at vi bare skulle leve som før men komme tilbake så fort som mulig om det forverrer seg...huff vet egentlig ikke hva jeg vil med dette inlegget, men er det noen som har erfaringer med dette? noen som vet om bra mat for lungesyke hunder? jeg vil gjøre alt for at hunden ikke skal lide unødvendig men hun lider ikke tildags og hjertet er helt fint!

Min lille ble avlivet på grunn av dette for en måned siden :grine: Hun hadde flere kuler rundt på kroppen, blant annet på halsen. Det var ikke noe problem og det har hun hatt i flere år. Da hun fylte 10, begynte dannelsen av en væskefylt kule på hennes jur. Den vokste betydlig på noen få uker og vi fikk den operert. Kanskje var det for seint. Hun begynte å komme seg etter operasjonen, men her var det noe som gikk galt. Hun pustet tungt og var slapp. Dyrelegen ga henne to typer hjertemedisiner og vanndrivende. To ganger fikk hun pumpet ut 3 liter med vann fra området rundt lungene. Da det ikke hjalp, ble hennes magehud irritert (rød) og etter hvert også steinhard. Hun sluttet å gå opp trappa og appetiten ble verre. Dyrelegen anbefalte de å la hennes få slippe lidelsen nå som væsken fra svulsten har spredd kreften videre.

Jeg beklager om det blir enda vondere for deg etter at du har lest dette, men situasjonen du beskrev ligner sterkt på min. Hunden din bør opereres straks! Min feil var å tro at det var enda en av de godartede kulene som hun hadde fra før av, men nei. Håper virkelig at det går bedre for deg og din bestevenn :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...