Gå til innhold

Er kjæresten min bipolar eller lystløgner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har sett på kjæresten min sin Facebook, og sett at han noen ganger skriver til jenter han ikke kjenner. De er ikke spesielt pene eller unge, bare skikkelig Randome damer han ikke kjenner. Han introduserer seg for de og sier han holder på å ta kurs i forskjellige typer massage. Spør om de er interesserte i det og høres veldig profesjonell ut. Damene svarer som regel og noen av de har lyst på det og begynner og avtale når og hvor. I hver samtale har det alltid endt med at han ikke har kunnet, og han har alltid sagt han bare er i byen ut uken eller lignende.

Jeg ble selvfølgelig rasende, siden han ikke er noen masser og fordi jeg var sikker på han var utro mot meg. Jeg var hysterisk da han kom hjem og han begynte å gråte og sa han hadde et problem. Han har visst holdt på sånn lenge med disse meldingene,en det kan ta måneder mellom hver gang. Han sier selv han ikke forstår hvorfor han gjør det, at han ønsker og stoppe med deg og at han alltid bare snakker til de litt, og det er det. Jeg vet ikke hva jeg skal tror. Jeg elsker denne gutten jeg har vært sammen med og bodd med i 1 år, men vet ikke hva jeg skal gjøre med dette.

Han sier selv at han har tenkt han har et problem selv siden han bare kontakter folk han ikke kjenner for å lyve litt til dem. Jeg har også sett på loggen at han har søkt p bipolar lidelse og andre ting i den duren flere ganger tidligere. Broren hans har også sagt noen ganger at kjæresten min er bipolar, men jeg har aldri trodd at han har ment det og at det var mest som tull. Kjæresten min tok det iallefall seriøst siden han ringte faren sin (som han er veldig close med) og fortalte det uten å gå i detaljer. Han ønsker også å gå til en psykolog og jeg skal være med på første time som er bestilt. Han sier at han har tenkt på å gå til psykolog før, men at han har syns deg har vært flaut og at det sikkert vil gå over. Nå ønsker han allikevel å dra fordi han ikke vil at noe sånt skal ødelegge for det vi har sammen.

Er det noen sol kan gi meg råd om hvordan jeg skal forholde meg til dette? Dette er såpass personlig at jeg ikke kan snakke om det med venninnene mine...

Anonymous poster hash: 8a511...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tingene du nevner i det første avsnittet har i alle fall ingenting med bipolar lidelse å gjøre. Om har bipolar lidelse eller ikke er det ingen her som vet, men for å vite det selv må han jo ha gått til en lege eller psykolog eller noe sånt for å bli diagnostisert. Har han det?

Hvis han har bipolar lidelse er det jo klart at han trenger behandling.



Anonymous poster hash: e7d87...482
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med bipolar lidelse å gjøre.

Han høres ut som en lystløgner.



Anonymous poster hash: fa255...87e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres ut som en tillbakestående idiot, og definitivt ikke kjærestemateriale.

Anonymous poster hash: e674a...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å fornærme noen med å spørre om han er bipolar, men da jeg søkte på lystløgner og masse annet om løgn kom det opp masse om bipolar lidelse og at de også kan ha perioder hvor de lyver om helt ubetydelige ting. Han skal til psykolog, men har aldri vært hos det før.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg vil bare finne ut av hvorfor han gjør det og om det er noen forklaring på det. Det gjør meg så lei meg, og det ødelegger den sterke tilliten jeg har bygd

Opp til han..

Anonymous poster hash: 8a511...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Oi!, han har ET symptom noen kan ha i manisk fase, han har googla bipolar og broren hans sier det. Da må han jo være bipolar!

Jesus ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte å google dere frem til sykdommer.

Har dere noen gang tenkt hvorfor psykologer og leker fremdele eksisterer når man har google?
Jo, det er fordi google ikke er egnet om doktor. Ta kontakt med en ordentlig psykolog og ta endelig problemet hans på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snoker du på han sin fb? Hva feiler det deg?, har du en lidelse?

På seg selv kjenner man andre og det var derfor du snoka!

Skjerpings!

Anonymous poster hash: 33dd2...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her kan svare på om han er bipolar, men uansett høres han ut som en mann som trenger profesjonell hjelp. Å sende massasje-tilbud til ukjente damer er ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt merkelig ting å gjøre. Skryte på seg å være massør til random folk, også alltid si at han aldri kan møte opp? Kanskje han har en eller annen massasje fetisj, og lever den litt gjennom dette?

Har du merket løgner til stadighet selv da? Eller er det kun her det har dukket opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det er ikke så mye du kan få gjort med dette, men jeg fortsår at du er såret og forvirret. Plutselig får du et helt nytt bilde av kjæresten din..

Og, man skal ikke ha en diagnose om det kun er småting i hverdagen som gjør det trøblete for dere. En diagnose settes om problemene går utover hans livskvalitet i alvorlig grad. Uansett er det godt han oppsøker hjelp for dette -det er det du må fokusere på.

Om dette kun er en liten rar greie i personligheten hans, er det lett å "fikse" hvis han vil, om det er noe større og mer komplekst vil psykologen hjelpe han og det kan gå veldig bra :)

Ikke få panikk, alle mennesker har sære ting de gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner litt om søsteren min. (for øvrig verdens beste søster)

Hun lover riktignok ikke bort massasjer til gud og hvermann, men hun tar ofte kontakt med folk som skal selge ting og avtale at hun skal kjøpe det selv om hun overhoooode ikke vil ha det. Ender opp med at hun slutter å svare de, når det begynner å nærme seg avtalt tidspunkt for levering/henting. I tillegg avtaler hun ofte sammenkomster av ulike slag med folk hun kjenner og avlyser i siste liten.

Hun går til psykolog, men har nok dessverre enda litt problemer med å åpne seg helt hos psykologen, og hun er nok styrt litt av hva hun tror hun lider av selv (ref. kommentar ovenfor om at en googler symptomer og setter diagnoser selv), og villeder således psykologen sin en del.

Det er ganske sikkert at hun har angst, og fra tid til annen depresjoner. I tillegg har vi som står henne nærmest "konkludert" litt med at hun har et stort behov for bekreftelser, da dette er synlig i svært mange sammenhenger. Kan dette være tilfelle for kjæresten din TS? Et behov for å få bekreftet at han kunne fått massere disse damene hvis han ville? I så fall vil det sikket gjenspeiles i behov for bekreftelse på andre området også... Trenger ikke være mer komplisert enn som så :-) Dette behovet får mennesker til å gjøre de merkeligste ting ofte...



Anonymous poster hash: 10d87...32a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig glad for at noen faktisk har lest teksten min og satt seg inn i min situasjon. De første kommentarene gidder jeg ikke kommentere engang. Da jeg skrev dette innlegget var jeg veldig frustrert og sa akkurat de tankene jeg hadde i hodet. Jeg vet veldig godt at å Google symptomer etc ikke er bra og skal ikke gjøre det mer, men når man blir lei seg og sjokket ønsker man gjerne å finne en logisk forklaring på det.

Det høres veldig ut som noe lignende det søsteren din gjør,! Jeg har ikke tenkt på det på den måten. Kjæresten min virker veldig selvsikker og som om han har en god selvfølelse. Samtidig føler jeg mer og mer med tiden at han kanskje ikke har så god selvfølelse som det virker som og at han har behov for bekreftelser. Om dette skulle vært grunnen er det iallefall noen som kanskje kan bedres ved å gå til psykolog. Og det hadde vært letter for meg som kjæreste å takle. Jeg ble jo livredd for at han faktisk skulle møte de han snakket med eller at han allerede hadde gjort det. Eller at han bare lyver for underholdning, og at han derfor kanskje lyver til meg også.

Jeg tror ikke han lyver mye ellers. Iallefall ikke som jeg vet, men han kan jo selvfølgelig være en god løyner. Nå forstår jeg iallefall at det kan være mange grunner til oppførselen. Jeg elsker denne gutten, og velger å tro det beste så lenge han er villig til å få hjelp. Tilliten som er bygt opp har selvfølgelig fått en liten knekk fra min side, men jeg velger å stole på han og heller hjelpe han med dette:)

Anonymous poster hash: 8a511...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...