Gå til innhold

16 åringens rasende far!


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Juridisk sett er det ingen ting klanderverdig eller ulovlig som har skjedd. Du har ikke gjort noe ulovlig, så jeg forstår overhode ikke hvordan folk kan komme med uttalelsen "på grensen til overgrep".

Moralsk og etisk sett stiller det seg anerledes, og her kan du definitivt klandres.

Dog er det ikke moral og etikk man blir dømt for - det er juridiske lovbrudd. Jeg kan meget godt forstå sinne til faren hennes, men så lenge ho var med på det kan jeg ikke forstå at han skal være mer sint på deg enn ho.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har nettopp fått vite at datteren hans, en jente på 16, har blitt gravid. På fest. Med en 24 år gammel mann hun ikke kjenner. Hun begynte på videregående for et par måneder siden. Hvis du prøver litt, så vil du se hvorfor han reagerte som han gjorde.

At du tenkte med pikken er ditt problem. At hun eldre ut enn hun er, er også ditt problem. Ikke bruk det som bortforklaringer, ta litt ansvar her!

Om hun velger å ta abort, så bør du i alle fall ta lærdom av denne hendelsen. Om hun velger å beholde, så bør du holde deg litt på sidelinjen i begynnelsen. Det blir for brått å allerede nå komme med "jeg skal stille opp for barnet mitt", ro deg ned. Dette er ikke en "normal" situasjon. Mener ikke at du ikke skal få ta del i dette, for det bør du på en eller annen måte, du er muligens barnefaren. Men la jenta og foreldrene hennes få klarhet i situasjonen først, la det synke inn så situasjonen roer seg en del. Ettersom dere ikke har hatt et forhold annet enn en ons, og du ikke kjenner jenta, bør du ta dette roligere enn om dette var en kjæreste/eks/venninne.



Anonymous poster hash: b28d6...eba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett er det ingen ting klanderverdig eller ulovlig som har skjedd. Du har ikke gjort noe ulovlig, så jeg forstår overhode ikke hvordan folk kan komme med uttalelsen "på grensen til overgrep".

Moralsk og etisk sett stiller det seg anerledes, og her kan du definitivt klandres.

Dog er det ikke moral og etikk man blir dømt for - det er juridiske lovbrudd. Jeg kan meget godt forstå sinne til faren hennes, men så lenge ho var med på det kan jeg ikke forstå at han skal være mer sint på deg enn ho.

Det sier seg selv at en far ikke vil være rasjonell her når det kommer til sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora var vertfall rolig selv om hun også var svært skuffa.

Jeg har vertfall fått tak i dattera og hun sier hun mest sannsynlig kommer til å ta abort og at vi ikke skal ha noe med hverandre å gjøre mer. Glemme alt. Jeg har jo ikke noe jeg skulle sagt om den saken. Jeg har alltid vert for abort når det er det beste. Men likevel når hun sa det kjente jeg en svær klump i halsen når hun sa abort. Å den klumpen vil ikke forsvinne! Trodde aldri jeg kom til å mene dette, men det er vondt å vite at et liv jeg har lagt skal bli fjernet for godt, og at det bare er jenta og hennes familie som skal bestemme om barnet skal få leve eller ikke. Barnet hadde jo vert en stor grunn som mange sier til meg, til at jeg kunnet skjerpet meg og endret meg i livet.

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora var vertfall rolig selv om hun også var svært skuffa.

Jeg har vertfall fått tak i dattera og hun sier hun mest sannsynlig kommer til å ta abort og at vi ikke skal ha noe med hverandre å gjøre mer. Glemme alt. Jeg har jo ikke noe jeg skulle sagt om den saken. Jeg har alltid vert for abort når det er det beste. Men likevel når hun sa det kjente jeg en svær klump i halsen når hun sa abort. Å den klumpen vil ikke forsvinne! Trodde aldri jeg kom til å mene dette, men det er vondt å vite at et liv jeg har lagt skal bli fjernet for godt, og at det bare er jenta og hennes familie som skal bestemme om barnet skal få leve eller ikke. Barnet hadde jo vert en stor grunn som mange sier til meg, til at jeg kunnet skjerpet meg og endret meg i livet.

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

Jeg forstår det er tøft. Men håper du alikevel kan finne motivasjon til å komme deg på rett kjøl igjen slik at du blir best mulig far til neste barn.

Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Jeg forstår det er tøft. Men håper du alikevel kan finne motivasjon til å komme deg på rett kjøl igjen slik at du blir best mulig far til neste barn.

Dette klarer du!

Takk! Ja håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv at en far ikke vil være rasjonell her når det kommer til sinne.

Ja, dessverre så gjør det det.

Men det legitimerer likevel ikke den irrasjonelle tankegangen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

Grusomt å være mann? Hvor grusomt tror du ikke det er å være 16 år gammel jente i denne situasjonen? Ganske mye mer grusomt enn det er å være mann, skal jeg si deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora var vertfall rolig selv om hun også var svært skuffa.

Jeg har vertfall fått tak i dattera og hun sier hun mest sannsynlig kommer til å ta abort og at vi ikke skal ha noe med hverandre å gjøre mer. Glemme alt. Jeg har jo ikke noe jeg skulle sagt om den saken. Jeg har alltid vert for abort når det er det beste. Men likevel når hun sa det kjente jeg en svær klump i halsen når hun sa abort. Å den klumpen vil ikke forsvinne! Trodde aldri jeg kom til å mene dette, men det er vondt å vite at et liv jeg har lagt skal bli fjernet for godt, og at det bare er jenta og hennes familie som skal bestemme om barnet skal få leve eller ikke. Barnet hadde jo vert en stor grunn som mange sier til meg, til at jeg kunnet skjerpet meg og endret meg i livet.

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

Jeg skjønner hvordan du tenker, men et barn skal ALDRI være ansvarlig for at du får livet ditt på beina igjen. Det ansvaret må du ta selv, og DA kan du bli pappa.

Anonymous poster hash: bd284...ab9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Om du er 24 og hun 16 så skjønner jeg hvorfor han ble sinna...

Det er da fortsatt like mye hennes feil som hans! Herregud, blir oppgitt av alle disse idiotiske svarene. Enhver 16 år gammel jente nå for tiden skjønner hva konsekvensene av sex kan bli. At de har sex er da på ingen måte galt. At hun er gravid er like mye henne egens feil.

Endret av alegria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir innkalt til foreldremøte av foreldrene til jenta man gjorde gravid når man selv var tjuefire har man nådd et nytt lav punkt i livet. Og til dere som sier at hun forstår konsekvensene: nei, ikke i samme grad. Tror du foreldrene hadde tatt samtalen hvis hun var tjuefire og ikke seksten?



Anonymous poster hash: 2cea3...ff5
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fortsatt like mye hennes feil som hans! Herregud, blir oppgitt av alle disse idiotiske svarene. Enhver 16 år gammel jente nå for tiden skjønner hva konsekvensene av sex kan bli. At de har sex er da på ingen måte galt. At hun er gravid er like mye henne egens feil.

Følte for å plusse denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora var vertfall rolig selv om hun også var svært skuffa.

Jeg har vertfall fått tak i dattera og hun sier hun mest sannsynlig kommer til å ta abort og at vi ikke skal ha noe med hverandre å gjøre mer. Glemme alt. Jeg har jo ikke noe jeg skulle sagt om den saken. Jeg har alltid vert for abort når det er det beste. Men likevel når hun sa det kjente jeg en svær klump i halsen når hun sa abort. Å den klumpen vil ikke forsvinne! Trodde aldri jeg kom til å mene dette, men det er vondt å vite at et liv jeg har lagt skal bli fjernet for godt, og at det bare er jenta og hennes familie som skal bestemme om barnet skal få leve eller ikke. Barnet hadde jo vert en stor grunn som mange sier til meg, til at jeg kunnet skjerpet meg og endret meg i livet.

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

:hug:

Anonymous poster hash: b8a31...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han ble forbanna osv.. Men det hjelper ikke noe at han sa stygge ting og var skikkelig frekk. Mora var vertfall rolig selv om hun også var svært skuffa.

Jeg har vertfall fått tak i dattera og hun sier hun mest sannsynlig kommer til å ta abort og at vi ikke skal ha noe med hverandre å gjøre mer. Glemme alt. Jeg har jo ikke noe jeg skulle sagt om den saken. Jeg har alltid vert for abort når det er det beste. Men likevel når hun sa det kjente jeg en svær klump i halsen når hun sa abort. Å den klumpen vil ikke forsvinne! Trodde aldri jeg kom til å mene dette, men det er vondt å vite at et liv jeg har lagt skal bli fjernet for godt, og at det bare er jenta og hennes familie som skal bestemme om barnet skal få leve eller ikke. Barnet hadde jo vert en stor grunn som mange sier til meg, til at jeg kunnet skjerpet meg og endret meg i livet.

Det er faen meg grusomt å være mann av og til.

Hvorfor er du ikke interessert i hjelp til å slutte å ruse deg? Det er helt urealistisk att du kommer til å klare det selv. Eksen min minner litt om deg. Jeg var dum nok til å tro han kunne endre seg og att jeg kunne hjelpe. Men årene går og det blir bare verre jo lenger du venter. Du trenger profesjonell hjelp. Ikke kun med rusen. Det er like viktig å jobbe med det psykiske. Du kommer til å slite med relasjoner til andre mennesker etter mange år hvor rusmidler har styrt livet. Dette vises på din umodne reaksjon med å kalle faren hennes en dårlig far og hisse deg opp. Her burde du tenkt på hvor fortvilt han var og tatt kjeftinga som en mann. Jeg dømmer ikke de som har ett rusproblem som faktisk gjør alt for å endre situasjonen, men de som går år etter år og sier de kan slutte uten hjelp de har jeg lite sympati for. Håper du innser dette selv og får det bra med deg selv.

Anonymous poster hash: 4ca75...910

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme dere er!!!

Fy skam, jeg blir uvel av å lese så mye dritt.

Har selv vært kjæreste med en på 29 da jeg var 16. Vi hadde også sex. Kan hende han bare hadde litt sex, så ble hun gravid?

Hvordan kan dere dømme så hardt uten å vite noe mer?

Jeg synes ikke Hummels fortjener dette, han er en god mann av det jeg har lest her inne. Varmhjertet og snill :blomst:

Å snakke slik til han er unødvendig. Han har sikkert lært av sine feil.

Hvor var foreldrene dine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels

Hvorfor er du ikke interessert i hjelp til å slutte å ruse deg? Det er helt urealistisk att du kommer til å klare det selv. Eksen min minner litt om deg. Jeg var dum nok til å tro han kunne endre seg og att jeg kunne hjelpe. Men årene går og det blir bare verre jo lenger du venter. Du trenger profesjonell hjelp. Ikke kun med rusen. Det er like viktig å jobbe med det psykiske. Du kommer til å slite med relasjoner til andre mennesker etter mange år hvor rusmidler har styrt livet. Dette vises på din umodne reaksjon med å kalle faren hennes en dårlig far og hisse deg opp. Her burde du tenkt på hvor fortvilt han var og tatt kjeftinga som en mann. Jeg dømmer ikke de som har ett rusproblem som faktisk gjør alt for å endre situasjonen, men de som går år etter år og sier de kan slutte uten hjelp de har jeg lite sympati for. Håper du innser dette selv og får det bra med deg selv.

Anonymous poster hash: 4ca75...910

Jeg går til psykolog, men det er liksom noe som stopper meg til å få mer hjelp. Vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til psykolog, men det er liksom noe som stopper meg til å få mer hjelp. Vanskelig å forklare.

Nytter selvsagt ikke om du ikke selv går inn for å endre deg. Det er nok beintøft men hva er alternativet? Dette er ikke noe du klarer på egenhånd. Blir trist av att du ikke viser mer vilje til å få ett godt rusfritt liv

Anonymous poster hash: 4ca75...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta en farsskapstest hvis du brukte kondom.... :)



Anonymous poster hash: 0b03e...e8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...