Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mann, og kan med handen på hjertet si etter mange forhold bak meg, at dette stemmer. :) Er for første gangen lykkelig i forholdrt, og kunne ikke funnet på å være utro. Hjemme hos oss er det jeg som snekrer, fikser med bil, økonomi og gjør de typiske mannetingene. Hun lager mat, vasker klær, og duller i huset. Ellers så trener vi ilag og tar vare på ungene ilag. Jeg drar på fotballtrening med de og tat de med ut på ski, og gjør guttting mens de gjør mamma-ting med henne. Likestillingen har gått aalt for langt. La menn være menn! Vi vil ikke ha macho kvinner. Det viktigste er at begge har likeverd. Vi har det utmerket sånn. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Duller i huset??

Sikker på at konen din ikke fantaserer om andre menn mens hun duller rundt med Jiff mopp i huset??

Kanskje hun ønsker å tenker på å være utro?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papirfly
Kommer aldri til å endre meg for denne femi- kulturen der menn er mere feminin enn jenter. Er en grunn for at dagens "mannfolk har mye lavere testosteronnivå i snitt. Dessuten liker dama at jeg er machomann i senga, som kan kaste rundt på henne og være litt bestemt. Dette handler ikke om at vi ikke er like mye verdt, men at kvinner gjør det som passer de best, og at mannfolk med stor M. Hvem vil ha en fløtepus som mann? Du høres litt macho ut spør du meg.

Av erfaring: Mange. :) Lage mat kan da være veldig gøy, tror du alle proffe kokker er kvinner, eller? Tror du ikke jeg kan pælme dama hit og dit fordi jeg kan lage mat? :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Tror du at Eyvind Hellstrøm har utviklet eggstokker?

Vel, jeg trodde magen hans kom av at han var glad i god mat, men det kan jo være en baby inni der da! :overrasket:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at jeg vil bli mann?

Du vil jo tydeligvis at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Hva er i prinsippet forkjellen da på en mann og en kvinne? At den ene har fitte og andre en kuk? Nei la menn være menn og kvinner få være feminin, sexy og pyntete.

Tull at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Vil ikke at madammen skal stå å snekre eller skru bil. Er så turn off..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ville det bare vært latterlig å opprettholde tradisjonelle roller og om vi begge likevel hadde hatt vanlige jobber, så hadde jeg blitt ganske sur om bare han skulle kose seg med vedhogst, gressklipping, snøfresing, vedstabling og andre ting som jeg rett og slett liker å gjøre fordi jeg elsker å jobbe utendørs.

Han er ofte hjemme på ukedager hvor jeg jobber og jobber mye fra torsdag til søndag morgen, og er som oftest bortreist da. Enkelte perioder rekker jeg bare å se ham en ettermiddag før han farter avgårde på ny jobb.

Måten jeg "pusler for ham" på er at jeg gjør det som skal til for at han kan være så mye borte, lar han få sove og tar meg av morgenstell, matpakkesmøring og levering i barnehage, de fleste hverdagene og så lager vi som oftest middag sammen når jeg kommer hjem og han nettopp har våknet og eventuelt hentet barn i barnehage. Han har også en slags fredningsperipde og får mye tid til søvn og alenetid et par dager etter at han har kommet fra jobb, fordi det sjeldent er noe særlig tid til å sove og de jobber rimelig intensivt, så om jeg skal ha en mann som er frisk og fin, så må han nesten ha ekstra tid til avslapning etter slikt hardkjør,

Jeg gjør nok mest arbeid i hjemmet, men det er bare fordi det er nødvendig, siden han ofte er borte - ikke fordi jeg egentlig vil.

Ville vært latterlig om olje ikke hadde blitt peilet, gress ikke ble klipt og andre ting ikke ble tatt var på, bare fordi han var bortreist,

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulle og tøv, både jeg og madammen vil ha det sånn. Hum vil ha en barsk machomann som liker å bli slitten på fingrene. Hyn er feminin, sexy, glad i å lage mat og stelle hjemme. Hører du ikke hva jeg sier? At vi to har det fantastisk.. Kommer aldri til å endre meg for denne femi- kulturen der menn er mere feminin enn jenter. Er en grunn for at dagens "mannfolk har mye lavere testosteronnivå i snitt. Dessuten liker dama at jeg er machomann i senga, som kan kaste rundt på henne og være litt bestemt. Dette handler ikke om at vi ikke er like mye verdt, men at kvinner gjør det som passer de best, og at mannfolk med stor M. Hvem vil ha en fløtepus som mann? Du høres litt macho ut spør du meg.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Kombinasjonen av at du henger på KG, og at du formulerer deg som du gjør, kan tolkes som en 99,5% sannsynlighet for at du er singel og bare lever ut dine drømmer i det du skriver uten noen gang å ha opplevd det selv. Lykke til med fremtiden med de holdningene ;)

Anonymous poster hash: 0e429...bd7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil jo tydeligvis at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Hva er i prinsippet forkjellen da på en mann og en kvinne? At den ene har fitte og andre en kuk? Nei la menn være menn og kvinner få være feminin, sexy og pyntete.

Tull at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Vil ikke at madammen skal stå å snekre eller skru bil. Er så turn off..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Du må være veldig usikker på deg selv, samt din rolle som mann.

Det er ikke de huslige tingene eller gjøremålene som definerer et kjønn,

En mann som liker å bake, lage mat eller ta seg av barna er ikke mindre mann for det.

At du ikke klarer å innse at menn er forskjellige, er faktisk ditt problem da ingen andre bryr seg,

Jobb med deg selv og din egen selvtillit.

Respekter andre menn og deres valg, selv om det viker fra dine interesser.

PS! "Menn" som har behov for å hevde sitt eget kjønn slik som du gjør på nett, er ikke ekte menn. De er usikre guttunger,

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulle og tøv, både jeg og madammen vil ha det sånn. Hum vil ha en barsk machomann som liker å bli slitten på fingrene. Hyn er feminin, sexy, glad i å lage mat og stelle hjemme. Hører du ikke hva jeg sier? At vi to har det fantastisk.. Kommer aldri til å endre meg for denne femi- kulturen der menn er mere feminin enn jenter. Er en grunn for at dagens "mannfolk har mye lavere testosteronnivå i snitt. Dessuten liker dama at jeg er machomann i senga, som kan kaste rundt på henne og være litt bestemt. Dette handler ikke om at vi ikke er like mye verdt, men at kvinner gjør det som passer de best, og at mannfolk med stor M. Hvem vil ha en fløtepus som mann? Du høres litt macho ut spør du meg.Anonymous poster hash: 4787e...b33

dagens menn har lavere testosteronnivå i snitt fordi de er i mindre fysisk aktivitet og har økende magemål.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg trodde magen hans kom av at han var glad i god mat, men det kan jo være en baby inni der da! :overrasket:

Flotte greier! Alle vet jo at det er nettopp dette som er de slemme feministenes kampsak nummer en. Neste punkt på agendaen: "La hunder være katter."

Du vil jo tydeligvis at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Hva er i prinsippet forkjellen da på en mann og en kvinne? At den ene har fitte og andre en kuk? Nei la menn være menn og kvinner få være feminin, sexy og pyntete.

Tull at menn og kvinner skal gjøre de samme tingene. Vil ikke at madammen skal stå å snekre eller skru bil. Er så turn off..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

På hvilken måte har jeg forhindret menn fra å være menn og de kvinner som ønsker det fra å være feminine, sexy og pyntete?

Endret av Cathrine88
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duller i huset??

Sikker på at konen din ikke fantaserer om andre menn mens hun duller rundt med Jiff mopp i huset??

Kanskje hun ønsker å tenker på å være utro?

Hehe det kan jeg love deg hun ikke gjør. Hun vil ha et skikkelig mannfolk! Dere kan jo kose dere med dagens feminine mannfolk, som har så lite testosteron at det lukter kvinne av de. Blir flau på deres vegne som har latt seg underkue deres feminine regime. Med meg kommer det aldri til å skje for å si det sånn..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som deg TS ... Ser ikke noe problem, men er singel a. Så det er slikt liv jeg kan tenke meg, og seff går det an å bytte på det.. Kan ta en reparasjon, økonomistyring og snøskuffe.. :)



Anonymous poster hash: 39ec8...d9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Hehe, men det er et spillteoretisk problem.

Det vil alltid være en part som kommer tapende ut, om dere ikke skal ha mye krangling for å få 50-50 på alt. Rett og slett fordi noen aksepterer å ha lav standard, mens andre er svært ryddige av seg. Så da er det noen som kan drøye og drøye og drøye noe jævlig.

Ingen av oss som tapte. Begge vant. Vi var fornøyde med å ha det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det er ikke mye bedre. Han har plikt til å bidra 50% på alle områder. Anonymous poster hash: 5fef0...79f

Haha jada særlig! Når en mann skifter dekk på bilen så er det ikke alle kvinner som blander seg i det. Men mannen derimot skal blande seg i alt ellers er det jo ikke likestilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotte greier! Alle vet jo at det er nettopp dette som er de slemme feministenes kampsak nummer en. Neste punkt på agendaen: "La hunder være katter."

På hvilken måte har jeg forhindret menn i å være menn og de kvinner som ønsker det å være feminine, sexy og pyntete?

Ærlig talt Cathrine, jeg synes ikke noe om at du skriver så nedsettende om disse to viktige kampene. Jeg har tre ting jeg jobber med for øyeblikket.

1. Få kjæresten til å tisse sittende og spontanmenstruere.

2. Lære katten å bjeffe.

3. Gro pikk.

Når punkt 1 og 3 er på plass er neste mål å smelle ham på tjukken, så han kan dulle rundt i huset, med en stor hårete gravidmage.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen av at du henger på KG, og at du formulerer deg som du gjør, kan tolkes som en 99,5% sannsynlighet for at du er singel og bare lever ut dine drømmer i det du skriver uten noen gang å ha opplevd det selv. Lykke til med fremtiden med de holdningene ;)

Anonymous poster hash: 0e429...bd7

Hehe her kommer hylekoret ser jeg. Trøst dere med at de puslete pingleguttene gjør som dere sier, mens menn gjør som menn alltid har gjort. Hvor mange ganger skal jeg si at madammen ikke har lyst på en fløtepus som mann. Hun elsker å få ha all kontroll innenfor alle husets vegger. Hun jobber tilogmed bare 50%, så hun har mere fritid enn dere kvinner som på død og liv skal jobbe 100% for å vise at dere kan gjøre det samme som menn. Hvordan går det med disse? Jo de er sykemeldt mye mere enn menn og klager å blir bitter. Er en grunn til at det alltid har vært sånn at menn jobber for å brøfø familien, og tar seg av familien. Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det kan jeg love deg hun ikke gjør. Hun vil ha et skikkelig mannfolk! Dere kan jo kose dere med dagens feminine mannfolk, som har så lite testosteron at det lukter kvinne av de. Blir flau på deres vegne som har latt seg underkue deres feminine regime. Med meg kommer det aldri til å skje for å si det sånn..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Til opplysning: Vi kvinner (som tross alt bør være de rette til å avgjøre dette, eller?) dømmer ikke menns testosteronnivå ut fra hvorvidt de innimellom tar i en vaskefille eller ikke. Det handler ikke om det i det hele tatt. Jeg er selv en dame som vil ha en skikkelig manne-mann, en voksen mann med hår på brystet og gode handyegenskaper. I og med at jeg vil ha en voksen mann, og ikke en guttevalp (de kommer i alle aldre) som innbiller seg at manndom måles i antall spikre hamret inn i veggen, vil jeg ha en partner som tar ansvar for å holde hus og hjem i orden sammen med meg. Når jeg jobber mye og har lite tid er det en selvfølge at han tar mer enn halvparten av handling, vasking og rydding, og omvendt. Da han var syk i vinter var det selvsagt jeg som tok mer enn halvparten, inkludert snøbrøyting og bæring av ved.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe det kan jeg love deg hun ikke gjør. Hun vil ha et skikkelig mannfolk! Dere kan jo kose dere med dagens feminine mannfolk, som har så lite testosteron at det lukter kvinne av de. Blir flau på deres vegne som har latt seg underkue deres feminine regime. Med meg kommer det aldri til å skje for å si det sånn..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Med de utsagnene der kan du se lenge etter å bli definert som en ordentlig mann.

Menn har for lite testosteron i dag da de er late og feite.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen. :)

Hva baserer du det på?

Grunnen til at flere ekteskap holdt sammen da kjønnsrollemønsteret var slik du beskrev overfor her, var at kvinner i større grad enn de er i dag var avhengig av mannen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener likestilling betyr at alt arbeid er av lik verdi, og hjemme betyr det at mann og kvinne skal fordele arbeidsmengden, _men_ utifra egne interesser. Hvilke interesser en har kan jo være tradisjonelt eller mannen kan bake og kona hente ved om de ønsker det sånn.

'

Hjemme har jeg interesse for matlaging og stelle med barn. Jeg vil gjerne vaske mine egne klær. Jeg har en kjæreste som også liker og er flink med dette . Hender jeg føler meg litt overflødig fordi han er så flink til alt. Kunne kjent meg mer nyttig om han trengte mine kunnskaper på hjemmebane. Kanksje det er derfor du liker å stelle for han?

Jeg ser ikke noe problem med at dere fordeler oppgavene tradisjonelt så lenge det er omtrent lik arbeidsmengde på dere begge, så dere unngår at du sliter deg ut. Det jeg reagerer mer på er det du sier om at han skal forsyne seg først og du skal rydde, det høres så underdanig ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her kommer hylekoret ser jeg. Trøst dere med at de puslete pingleguttene gjør som dere sier, mens menn gjør som menn alltid har gjort. Hvor mange ganger skal jeg si at madammen ikke har lyst på en fløtepus som mann. Hun elsker å få ha all kontroll innenfor alle husets vegger. Hun jobber tilogmed bare 50%, så hun har mere fritid enn dere kvinner som på død og liv skal jobbe 100% for å vise at dere kan gjøre det samme som menn. Hvordan går det med disse? Jo de er sykemeldt mye mere enn menn og klager å blir bitter. Er en grunn til at det alltid har vært sånn at menn jobber for å brøfø familien, og tar seg av familien. Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen.:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Hehe her kommer hylekoret ser jeg. Trøst dere med at de puslete pingleguttene gjør som dere sier, mens menn gjør som menn alltid har gjort. Hvor mange ganger skal jeg si at madammen ikke har lyst på en fløtepus som mann. Hun elsker å få ha all kontroll innenfor alle husets vegger. Hun jobber tilogmed bare 50%, så hun har mere fritid enn dere kvinner som på død og liv skal jobbe 100% for å vise at dere kan gjøre det samme som menn. Hvordan går det med disse? Jo de er sykemeldt mye mere enn menn og klager å blir bitter. Er en grunn til at det alltid har vært sånn at menn jobber for å brøfø familien, og tar seg av familien. Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen.:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Jeg skjønner at din verden består av to kategorier, fløtepuser og huleboere. For resten av oss er det altså ikke slik. Jeg har ikke noe behov for å brødføs. Om jeg hadde hatt lyst til å ha ha noen i livet mitt som må fores og tømmes, så hadde jeg snekret meg en låve og kjøpt ei ku. Jeg foretrekker en mann som kan bidra med litt mer enn å gi meg lommepenger og ta rollen som tobein versjon av arten melkeku.

Endret av Vampen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...