Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smart is the new sexy....

Og min mann er smart. Og helt passe handy. Og jeg er veldig glad han ikke tilbringer helger og kvelder med bygging og snekring. Vi tilbringer heller fritiden vår sammen som en familie.

Anonymous poster hash: 79017...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det du som er på bærtur, men du ser det ikke selv

Du må gjerne peke ut hvilke deler av dette innlegget, et direkte svar til meg, som ikke er til å le av. :)

Ser hvor du vil. Du vil at alle menn skal være nikkedukker og gjør ALT arbeid for deg i hus og hjem. I tillegg skal han leke med barna, vaske, rydde, behandle deg med silkehansker siden du ikke tåler så mye?, være myk mann som skal forstå alt fra din synsvinkel, gjøre alt som du ber han om osv osv. I tillegg må han gjerne jobbe litt ekstra sånn at du kan shoppe enda litt mere å reise. Og så må han også gjøre de såkalte mannetingene når han først er i gang? Jeg gjør alt dette bortsett fra å tørke støv, vaske klær og lage middag hver dag. Men jeg burde sikkert gjøre dette også kanskje, sånn at hun får enda mere fritid til å være med veninner og shoppe for pengene jeg tjener?

Eller er du missunnelig på at damer som heartbeat har det så bra med mannen sin, og har skjønt at menn må få være menn. En lykkelig og glad mann er en mann som får gjøre de tingene som får han til å føle seg som en mann. Den dagen jeg hadde mistet manndommen min, hadde jeg blitt en bitterpikk som hadde vært et helvete å leve med for damen min. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Du må gjerne peke ut hvilke deler av dette innlegget, et direkte svar til meg, som ikke er til å le av. :)

Du kan jo prøve å gråte i stedet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, så det er godt mulig noen andre har vært innom dette, men jeg kjenner jeg reagerer på dette:

Kvinnene som liker tradisjonelle roller sier selv at de "liker å stelle for mannen, gi ham middag hver dag, rene klær, gi ham minimum en blowjob daglig og være pen for ham"

Menn som liker tradisjonelle roller sier rett og slett at dette syns de at de fortjener, og ferdig med det.

Dere som stuller og steller og duller slik med mennene deres - hva gjør din mann for deg? Syns du ikke at du fortjener noe stell tilbake? Hadde du ikke satt pris på at han en gang lagde middag til deg, strøk blusen din, eller plasserte deg i sofaen med et blad og en kopp te mens han støvsugde?

Jeg også liker å stelle for andre, og spesielt min mann, men jeg setter utrolig stor pris på å få kaffe på senga, en fotmassasje og et rent bad. Jeg har heller ikke noen problemer med å skifte dekk på bilen for ham, hvis det skulle falle seg sånn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, så det er godt mulig noen andre har vært innom dette, men jeg kjenner jeg reagerer på dette:

Kvinnene som liker tradisjonelle roller sier selv at de "liker å stelle for mannen, gi ham middag hver dag, rene klær, gi ham minimum en blowjob daglig og være pen for ham"

Menn som liker tradisjonelle roller sier rett og slett at dette syns de at de fortjener, og ferdig med det.

Du hører aldri at menn sier de setter pris på oppmerksomheten fra dama? Og tradisjonelle roller er vel at dama ikke jobber eller jobber deltid mens manne jobber fulltid. Da er det jo egentlig ikke så rart at man også forventer at dama gjør mer av husarbeidet. Hvor ofte hører du damer som skryter av at manne jobber fulltid og overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører aldri at menn sier de setter pris på oppmerksomheten fra dama? Og tradisjonelle roller er vel at dama ikke jobber eller jobber deltid mens manne jobber fulltid. Da er det jo egentlig ikke så rart at man også forventer at dama gjør mer av husarbeidet. Hvor ofte hører du damer som skryter av at manne jobber fulltid og overtid?

Les innlegget mitt en gang til. Jeg hører mange menn som setter stor pris på oppmerksomhet fra dama, men det er overraskende sjelden de som foretrekker tradisjonelle rollemønstre som sier dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Rart at det ikke går an å forstå at menn er ulike de også. Ikke alle menn gjør ting under tvang fra dama. Noen av dem gjør det fordi de ønsker det selv.

I mitt forrige forhold for eksempel var det jeg som gjorde de "handy" tingene. Tror ikke den fyren hadde litt peiling på noe som helst handy eller "mannearbeid". For han var det musikken han åndet og levde for.

Noen menn er jo veldig interessert i matlaging og lager derfor mye mat hjemme. Min far er en av dem, så han lager mye av maten hjem. Han er også veldig interessert i interiør, men han har også mange "manneinteresser".

Nå er jeg sammen med en mann som er veldig handy, men det var ikke derfor jeg ble sammen med han. Han synes det er like kjedelig som meg å gjøre husarbeid, så derfor tar vi hver vår del. Det har han også tid til siden han ikke bruker så mye tid på prosjekter.

Poenget mitt er at menn er ulike de også, og menn må også få lov til å velge annerledes uten å bli kalt feminin eller tøffelhelt.

Det er som sagt flott at de som ønsker en tradisjonell fordeling har det, men man kan ikke påstå at alle er helt like og at menn innerst inne ønsker å være macho og drive med "maskuline" aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir det siste jeg skriver her inne, fordi har ikke tid til å holde på her inne. Bare skummet gjennom forumet og fant denne tråden, som er noe jeg brenner for.:)

Det jeg brenner for et at menn må få føle seg som menn. Alt for mange menn har blitt for late og generelt tiltaksløse de siste årene, og det syns jeg er trist. Hva er det som gjør at kvinner føler seg truet av at menn gjør "manneting"? Hvis jeg hadde bodd i ei lita leilighet uten noe som helst behov for vedlikehold, eller ikke skrudde på bil, eller ikke hadde båt, ikke var ute i skogen og hugget ved på fritiden, ikke bygget ut huset, ikke pusset opp osv osv, da skulle jeg vært med å gjort "kvinneting". Måtte jo hatt noe å gjøre sånn at jeg ikke gikk på veggen..:) Lager jo gourmet-mat i helgene og griller, siden jeg liker det. Men siden dama mi jobber 50% så har hun gjort husarbeidet innen jeg kommer hjem. Jeg driver eget firma, så kommer som regel hjem rundt kl.16.00. Da er maten ferdig, og familien spiser sammen.:) Etter miďdag vasker hun opp, og har ellers fri resten av dagen til å dra ut med veninner, trene eller bare være hjemme å kose seg med barna eller se tv.:) Som regel bruker jeg å hjelpe ungene litt med lekser rett etter middagen, for så å gå ut å begynne å jobbe. Da jobber jeg til det er kveldsmat, for så at jeg og dama koser oss forran tv en stund med kaffe, før vi legger oss. I helgene tar vi helt fri for å dra ut med båten, spille fotball med barna, grille, være med venner, reise osv osv. Vi gjør jo såklart andre ting også, men sånn kan ei vanlig uke se ut.:)

Er det noen som fortsatt føler at dama mi må ta seg av ALT som må gjøres? Hun jobber jo tross alt 50%, og må bruke et par timer på matlaging, vaske opp og stelle litt i heimen. Jeg jobber fulltid + at jeg gjør mye mere jobb enn henne hjemme i sum. Hvorfor? Fordi jeg elsker å gjøre "manneting". Elsker å være kreativ å skape ting. Dama mi hater det.. Liker ikke å fryse ute i alt slags vær. Hun ser på det som et slit og et ork. Hvorfor skal hun da gjøre dette, når jeg har lyst til dette?? Kunne skrevet uendelig mye mere, men har ikke tid mere.:) Er glad for at dama mi er feminin, sexy, snill, omsorgsfull, morsom, romantisk, og ikke minst at hun elsker å ha en mannemann, som elsker å få gjort ting, å ta i et tak. Menn bør være stolte av seg selv, på samme måte som kvinner bør være stolt av å være kvinnelig.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen av kvinnene i tråden som blir lei seg om menn går får å slå spiker eller interesserer seg for manneting. Det å få være individ betyr nettopp at de mannfolka som liker alle "manneting" skal få gjøre det, men de må også innse at noen menn ikke er som de selv. Det betyr ikke at de er mindre menn eller at de er ulykkelige.



Anonymous poster hash: a69ce...16e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir det siste jeg skriver her inne, fordi har ikke tid til å holde på her inne. Bare skummet gjennom forumet og fant denne tråden, som er noe jeg brenner for.:)

Det jeg brenner for et at menn må få føle seg som menn. Alt for mange menn har blitt for late og generelt tiltaksløse de siste årene, og det syns jeg er trist. Hva er det som gjør at kvinner føler seg truet av at menn gjør "manneting"? Hvis jeg hadde bodd i ei lita leilighet uten noe som helst behov for vedlikehold, eller ikke skrudde på bil, eller ikke hadde båt, ikke var ute i skogen og hugget ved på fritiden, ikke bygget ut huset, ikke pusset opp osv osv, da skulle jeg vært med å gjort "kvinneting". Måtte jo hatt noe å gjøre sånn at jeg ikke gikk på veggen..:) Lager jo gourmet-mat i helgene og griller, siden jeg liker det. Men siden dama mi jobber 50% så har hun gjort husarbeidet innen jeg kommer hjem. Jeg driver eget firma, så kommer som regel hjem rundt kl.16.00. Da er maten ferdig, og familien spiser sammen.:) Etter miďdag vasker hun opp, og har ellers fri resten av dagen til å dra ut med veninner, trene eller bare være hjemme å kose seg med barna eller se tv.:) Som regel bruker jeg å hjelpe ungene litt med lekser rett etter middagen, for så å gå ut å begynne å jobbe. Da jobber jeg til det er kveldsmat, for så at jeg og dama koser oss forran tv en stund med kaffe, før vi legger oss. I helgene tar vi helt fri for å dra ut med båten, spille fotball med barna, grille, være med venner, reise osv osv. Vi gjør jo såklart andre ting også, men sånn kan ei vanlig uke se ut.:)

Er det noen som fortsatt føler at dama mi må ta seg av ALT som må gjøres? Hun jobber jo tross alt 50%, og må bruke et par timer på matlaging, vaske opp og stelle litt i heimen. Jeg jobber fulltid + at jeg gjør mye mere jobb enn henne hjemme i sum. Hvorfor? Fordi jeg elsker å gjøre "manneting". Elsker å være kreativ å skape ting. Dama mi hater det.. Liker ikke å fryse ute i alt slags vær. Hun ser på det som et slit og et ork. Hvorfor skal hun da gjøre dette, når jeg har lyst til dette?? Kunne skrevet uendelig mye mere, men har ikke tid mere.:) Er glad for at dama mi er feminin, sexy, snill, omsorgsfull, morsom, romantisk, og ikke minst at hun elsker å ha en mannemann, som elsker å få gjort ting, å ta i et tak. Menn bør være stolte av seg selv, på samme måte som kvinner bør være stolt av å være kvinnelig.:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Men det er jo ingen som har sagt at forholdet ditt er noe problem, jeg sier det igen, supert at dere har funnet en løsning som passer for dere.

Problemet kommer når du snakker nedsettende om kvinner og menn som ikke er som dere!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere damer som IKKE liker den tradisjonelle fordelingen:

Hvis det er en innbruddstyv i huset, ville dere gått med på å sjekke det ut selv? eller ville dere insistert på at mannen gjorde det? ;)

Det er ikke tvil om at "kvinnetingene" tar mer tid og energi, men så gjør mennene de tingene dere ikke klarer like bra. (i mange tilfeller). Vi dreper edderkopper (og jada, mange kvinner klarer det selv, men det er er flere kvinner som er livredde edderkopper enn menn), vi skifter dekk (jadajada, men vi er generelt sett flinkere/kan det), vi tar de tunge løftene osv.

Selv synes jeg det er en ganske god deal å ta vare på en person (altså gjøre mye for den personen), og at han da er villig til å ofre seg selv for å redde deg fra eventuelle problemer. Som jo er den klassiske arbeidsfordelingen. Mannfolk er ikke ryddige, flinke med mat, ser hva som må gjøres, MEN vi hadde aldri latt noen skade "hushjelpen" vår.

Nå ble dette veldig mannsjåvinistisk, men jeg håper dere forstår hvor jeg vil.

Det kan nevnes at jeg er en bedre kokk en min kjære, og står for nesten all matlaging, men jeg rydder nesten ikke, og vasker kun dusjkabinettet. Det skyldes hovedsaklig at jeg ikke synes at det behøves før hun føler at hun lever i en svinesti. Det har fungert i snart 3 år, og jeg tror vi begge er halvveis fornøyde -.jeg er 100% fornøyd, men hun vil nok at jeg skal gjøre litt mer. Men den dagen en villhund har kommet seg opp i 3 etg. og inn hoveddøren sammen med edderkopphæren får nok tonen en annen lyd ja. Laz-guy to the rescue.



Anonymous poster hash: f590d...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Du må gjerne peke ut hvilke deler av dette innlegget, et direkte svar til meg, som ikke er til å le av. :)

Jeg har ikke sitert deg, såvidt jeg vet. Den var til Vampen :)

Kommer du til å fortelle dine barn at de skal/ikke skal få leve normale liv med normale aktiviteter fordi de er begrenset av kjønn?

Er det virkelig en holdning du vil stå for? Kan ikke dattera eller sønnen din følge egne ambisjoner, drømmer og talenter fordi "du er ikke mann/kvinne nok"?

At du velger redusere egne evner til kun å omhandle husarbeid og blowjobs får være opp til deg.

Jeg klarer fint også det, men i tillegg har jeg en hjerne i den kroppen som også er gjenstand for sex og husarbeid. Og den delen av kroppen bruker jeg til å utfolde meg intellektuelt.

Det handler ikke om kjønn, men at jeg kan. Uavhengig av kjønn. Akkurat slik mannen min kan være en like god forelder som meg, og ikke trenger reduseres til inntektskilde og lat gubbe.

Holdning? Nei, det er det som gjør meg glad, og stelle og ha omsorg for mannen min. Vet du hvorfor? Pga han gir meg så uendelig mye. Selvsagt kan jenter velge det de selv vil, men å umyndiggjøre oss til å bare ha evner for sex og husarbeid og ikke hjerne til noe mer er stigmatiserende.

Jeg både jobber, tar meg av ungen, mannen min og har det helt fint jeg :) Selv med en tenkende hjerne ;)

Og evner ikke du å forstå at andre kan tenke annerledes enn deg, er det deg det er synd på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo ingen som har sagt at forholdet ditt er noe problem, jeg sier det igen, supert at dere har funnet en løsning som passer for dere.

Problemet kommer når du snakker nedsettende om kvinner og menn som ikke er som dere!

Les gjennom hele tråden på nytt, så vil du se at de som er annerledes må gjerne få være det.:) Men det jeg har prøvd å si er at menn som liker å være mennemenn, må få lov til dette. Virker ikke som du har lest hele tråden her.. Det må være lov å være macho, handy osv uten at kvinner føler seg truet av dette. MEN kan si det igjen, de mannfolk som ikke eier intresse for manneting, kan fint gjøre andre ting. De må gjerne vaske, rydde, ligge på sofaen eller hva det måtte være. Men ikke kom å klag på de mennene som vil være maskulin, macho og gjøre manneting.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere damer som IKKE liker den tradisjonelle fordelingen: Hvis det er en innbruddstyv i huset, ville dere gått med på å sjekke det ut selv? eller ville dere insistert på at mannen gjorde det? ;) Det er ikke tvil om at "kvinnetingene" tar mer tid og energi, men så gjør mennene de tingene dere ikke klarer like bra. (i mange tilfeller). Vi dreper edderkopper (og jada, mange kvinner klarer det selv, men det er er flere kvinner som er livredde edderkopper enn menn), vi skifter dekk (jadajada, men vi er generelt sett flinkere/kan det), vi tar de tunge løftene osv. Selv synes jeg det er en ganske god deal å ta vare på en person (altså gjøre mye for den personen), og at han da er villig til å ofre seg selv for å redde deg fra eventuelle problemer. Som jo er den klassiske arbeidsfordelingen. Mannfolk er ikke ryddige, flinke med mat, ser hva som må gjøres, MEN vi hadde aldri latt noen skade "hushjelpen" vår. Nå ble dette veldig mannsjåvinistisk, men jeg håper dere forstår hvor jeg vil. Det kan nevnes at jeg er en bedre kokk en min kjære, og står for nesten all matlaging, men jeg rydder nesten ikke, og vasker kun dusjkabinettet. Det skyldes hovedsaklig at jeg ikke synes at det behøves før hun føler at hun lever i en svinesti. Det har fungert i snart 3 år, og jeg tror vi begge er halvveis fornøyde -.jeg er 100% fornøyd, men hun vil nok at jeg skal gjøre litt mer. Men den dagen en villhund har kommet seg opp i 3 etg. og inn hoveddøren sammen med edderkopphæren får nok tonen en annen lyd ja. Laz-guy to the rescue. Anonymous poster hash: f590d...195

Poenget som flere av oss prøver å få fram er at det for mange av oss er rart å fordele oppgaver basert på kjønn. Type du skal gjøre dette fordi du er mann, og dette er en manneoppgave. Vi fordeler heller etter hva individene i forholdet synes er en ok løsning.

For å ta et par eksempler, her er det feks jeg som må drepe edderkopper, fordi jeg er den av oss som ikke har fobi for edderkopper. Han er den med størst interesse for matlaging og kosthold, så han er sjef på kjøkkenet. Jeg bidrar også, men han tar størstedelen av matlagingen. Jeg er den med lavest terskel for rot, og som synes det er greit å ha rene klær så vi slipper å gå naken på gata, så jeg gjør nok mest av både rydding og klesvask. Selv om han også bidrar. Det ingen av oss har en spesiell interesse for, eller er gode på, deler vi på og samarbeider om. Verre er det ikke. Det virker liksom litt snålt om jeg skal ta matlagingen, fordi jeg er kvinne, når han er den som trives best med den oppgaven. Videre plager det meg ikke om han skulle finne på å kjøpe håndklær eller putetrekk, om han finner noen han liker. Jeg er også såpass handy at jeg ikke trenger hjelp med enkle ting som skruing, hamring og maling. Da er det for meg unaturlig å sette meg ned å vente på at han skal gjøre noe jeg klarer selv, bare fordi han er mann og jeg er kvinne.

Poenget er vel at folk er forskjellig, og bør finne den arbeidsfordelingen som passer seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjennom hele tråden på nytt, så vil du se at de som er annerledes må gjerne få være det.:) Men det jeg har prøvd å si er at menn som liker å være mennemenn, må få lov til dette. Virker ikke som du har lest hele tråden her.. Det må være lov å være macho, handy osv uten at kvinner føler seg truet av dette. MEN kan si det igjen, de mannfolk som ikke eier intresse for manneting, kan fint gjøre andre ting. De må gjerne vaske, rydde, ligge på sofaen eller hva det måtte være. Men ikke kom å klag på de mennene som vil være maskulin, macho og gjøre manneting.:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Joda, du sier at du mener at menn kan være noe annet en macho menn, men samtidig sier du ting som at heldigvis liker datteren din dukker og barbier og sønnen din biler, at du er bekymret for menn som ikke er så handy, og du får det til å høres ut som at det er kvinners feil fordi vi på et eller annet vis nekter mannen å gjøre som han vil, og at de mennene som ikke liker å bygge ting er tøffelhelter.

Jeg føler meg på ingen måte truet av handy menn, i forhold til potensielle partere har det veldig lite å si, i forhold til menn generelt bryr jeg meg ikke så mye om hva de gjør så lenge det ikke går ut over andre.

Jeg har ikke noe imot at du er macho, det jeg har noe i mot er holdningene dine ovenfor menn som ikke er det. Og det hjelper ikke at du først sier at folk kan gjøre som de vil, når du i neste setning sier det motsatte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Les gjennom hele tråden på nytt, så vil du se at de som er annerledes må gjerne få være det.:) Men det jeg har prøvd å si er at menn som liker å være mennemenn, må få lov til dette. Virker ikke som du har lest hele tråden her.. Det må være lov å være macho, handy osv uten at kvinner føler seg truet av dette. MEN kan si det igjen, de mannfolk som ikke eier intresse for manneting, kan fint gjøre andre ting. De må gjerne vaske, rydde, ligge på sofaen eller hva det måtte være. Men ikke kom å klag på de mennene som vil være maskulin, macho og gjøre manneting.:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Det folk reagerer på er at du sier at kvinner som jobber 100% , kan slå i en spiker og mener at husarbeid skal deles er lite kvinnelige og at menn som tar ansvar for å gjøre sin del av husarbeid og ta seg av barna sine er lite mannlige. Videre uttrykkes det at en kvinnes oppgave er å ta seg av mannen gjennom å pusle og stelle rundt ham, holde seg pen og ta seg av alt husarbeid, slik at han skal slippe å bli belemret med dette.

Man kan ta seg av partneren på andre måter enn det du beskriver og om vi skal se historisk på det er det ikke tradisjonelt at kvinner bare gjør innendørs oppgaver uten tunge løft. I mitt distrikt var den tradisjonelle kvinnen gjerne også fiskerbonde og styrte med alt på bruket, mens mannen var lange perioder borte på fiske og etterhvert iblant hvalfangst. Dette medførte selvfølgelig at de gjorde det du ser på som " lite kvinnelige sysler".

Min bestefar hadde forresten svært " macho" yrker- han var tømmerhugger og oppsynsmann, samt ivrig jeger og fisker. Det var likevel min mormor som var den " handy" i forholdet og bygde mest på huset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg har ikke sitert deg, såvidt jeg vet. Den var til Vampen :)

Holdning? Nei, det er det som gjør meg glad, og stelle og ha omsorg for mannen min. Vet du hvorfor? Pga han gir meg så uendelig mye. Selvsagt kan jenter velge det de selv vil, men å umyndiggjøre oss til å bare ha evner for sex og husarbeid og ikke hjerne til noe mer er stigmatiserende.

Jeg både jobber, tar meg av ungen, mannen min og har det helt fint jeg :) Selv med en tenkende hjerne ;)

Og evner ikke du å forstå at andre kan tenke annerledes enn deg, er det deg det er synd på :)

Du leser ikke hva du selv sier, og hva jeg siterer.

Jeg har aldri umyndiggjort deg, det klarte du helt fint selv på slutten av innlegget jeg siterte.

Les hva du skriver, så ser du det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere damer som IKKE liker den tradisjonelle fordelingen:

Hvis det er en innbruddstyv i huset, ville dere gått med på å sjekke det ut selv? eller ville dere insistert på at mannen gjorde det? ;)

Anonymous poster hash: f590d...195

Nei, jeg ville ikke insistert på at mannen gjorde det. Menns liv er ikke mindre verdt enn mitt, og såvidt jeg vet har de ikke skuddsikker hud heller.

En mann som setter seg selv i farlige situasjoner er helt uinteressant for min del - enten det gjelder å ta seg av en innbruddstyv på egen hånd, eller å slå ned andre menn på byen for å beskytte min ære.

Jeg har ikke sitert deg, såvidt jeg vet. Den var til Vampen :)

Du svarte på Vampens innlegg, som var en reaksjon på innlegget jeg siterte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vi har vann i springen!

Min kjære er syk og får dermed svært lite energi til noe som helst egentlig. Men han gjør jo sitt beste likevel. :) Ingen Afrika-tendenser her i gården.

Om han er syk så skjønner jeg det ja :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...