Gå til innhold

Har pappa ødelagt mye av bilde mitt av menn? Destruktiv kvinne trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppvokst i et hjem der pappa har herjet og laget mye bråk. Han er vel svaret på den klassiske tyrann i hjemme, og jeg har siden den gang tiltrukket meg menn som ikke har vært bra for meg. Enten driver de med dop, er utro, slåss, eller annet destruktivt sånn som pappa er/var før. Jeg var heldig å fant meg en stødig kar når jeg var 16, men jeg klarte aldri å godta at han elsket meg, så han skremte jeg bort.

Nå har jeg sett at jeg tiltrekker meg menn som overhode ikke er bra for meg. Jeg begynner nesten å tro at jeg liker menn som ikke er bra for meg, men at jeg innerst inn vil ha en mann som er oppegående samt snill. Nå har jeg etter 3 år som singel med veldig mye destruktiv oppførsel funnet ut at jeg nesten bare må gi opp letingen etter den rette. Jeg har blitt såret veldig mye, også fordi menn ser på meg som den slemme jenta som alle vil knulle, men jeg er så mye mer. Jeg er på vei til å få god utdanning samt jobber med meg selv hver dag samt skal begynne å gå til psykolog. Jeg har de siste året prøvd å finne kjærligheten men jeg klarer ALLTID å rote meg bort i feil menn, samt overse menn som er bra for meg.

Og nå etter mye fram og tilbake ser jeg at jeg ikke kan drive på slikt lengre. Jeg har virkelig lyst til å finne meg en mann som er bra, samt er snill og som tar ansvar. Jeg er ikke lenger interessert i menn som kun utnytter meg eller som drar meg inn i farlige miljøet, og jeg har klart å få tilbake kontakten med en veldig bra fyr jeg møtte i fjor. Han er egentlig alt for bra for meg, da han studerer til å bli psykolog og er mye mer oppegående enn meg. Da jeg møtte han sist klarte jeg å drikke meg full på den 4 daten samt ble redd så jeg backet ut. Jeg "forlot" han på fest, og jeg har siden den gang ikke hatt mer kontakt med han. Nå snakker vi sammen igjen og han sier han er i tvil om å møte meg igjen, noe jeg absolutt forstår. Men han ville tenke på saken, så jeg håper på det beste! Alle mine gode venner sier at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke ville ha han, da han både er kjekk og ikke minst veldig snill samt vil noe med livet unntak av å ruse seg og gjøre kriminelle handlinger. Jeg lurer derfor på om jeg unnlater meg å møte slike menn fordi jeg innerst inne tenker at jeg ikke fortjener slike menn, og at jeg derfor satser på menn som jeg vet er dårlige for meg. Vi er begge 23!

Noen som kan gi mer noen råd?



Anonymous poster hash: 79ada...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg helt igjen, men leter også etter svar enda. Håper du får noen og lykke til med han mannen du nevner :)



Anonymous poster hash: 91108...78d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen, men leter også etter svar enda. Håper du får noen og lykke til med han mannen du nevner :)

Anonymous poster hash: 91108...78d

Ts her.

Så flott men samtidig trist at det er flere som kjenner seg igjen. Det er virkelig ikke enkelt å gi slipp på fortiden sin når en far har ødelagt mye mer enn hva man selv innrømmer.

Jeg har virkelig utsatt meg selv for mye fare ved å komme bort i feil menn. For litt siden ble jeg nesten slått rett ned samt forsøkt voldtatt fordi jeg ble trukket inn i et veldig feil miljø, og siden den gang har jeg jobbet mye med å komme meg unna slike mennesker.

Om du vil svare på dette så lurer jeg på om noe. Hvordan er faren din, og hvordan har han ødelagt for deg?

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere unge jenter som er/har vært som deg. Fører et ekstremt utagerende sexliv og roter seg bort i alt mulig rart av menn.

Men det har ikke nødvendigvis noe med daddy-issues å gjøre. Noen jenter er bare slik, tror jeg, og så roer de seg når de blir litt eldre slik du har gjort.

Det er bra at du selv ser at du bør endre på livsførselen. Det er mange menn som ikke kommer til å akseptere fortiden din, men det får du ikke gjort noe med.



Anonymous poster hash: 31a31...72c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig må du ta ansvar for dine egne handlinger. Det er ikke dårlige menn som er tiltrukket av deg, det er du som er tiltrukket av dårlige menn.



Anonymous poster hash: 31a31...72c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Dette er trist å høre, mange får en ufortjent tøff start pga oppvekstforhold, men det er bare du som kan gjøre noe med dette. Selvsagt får du også hjelp, men det er du som må endre både perspektiv og oppførsel, Du er bare 23, og heldigvis kan du endre deg og fortsatt komme deg videre etter denne dårlige starten. Derfor tror jeg ikke at forhold er det du burde fokusere på, men behandling, noe som kan ta tid (flere år) avh. av graden av alvorlighet. Når du får det bedre vil du være mer rustet til å inngå nye nære relasjoner.

Jeg ser du spør en annen i tråden som har opplevd det samme om hva faren hennes gjorde mot henne, og jeg skjønner at du vil vite og sammenligne. Men uavhengig av hva faren din eller hennes har gjort for vonde ting så tror jeg at du heller bør fokusere på endring via psykologhjelp.

Det å dele erfaringer er selvsagt noe som er godt, men det kan fort også ende opp som en krykke og unnskyldning, og vips så forblir man i en offer-rolle hvor for mye blir tillagt ens oppvekst.

Det må du unngå for at du skal komme deg videre og endre ditt liv for din far har allerede tatt altfor mye plass i livet ditt på en negativ måte, men dette får du hjelp til.

Ingen ekspert her, men det var mine tanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at du fikk en tøff start på livet, men han holder vel ikke det i hånden fortsatt og dytter deg i retning dårlige menn?

Hva med å endre tankemønsteret ditt? Slutt å skylde på faren din og slutte å synes synd på deg selv. Prøv å reflektere over de valgene du har tatt så langt, og kanskje få hjelp av en psykolog til dette.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelse av faren din og enda verre. Jeg fikk disse kloke ordene av psykolog for 5år siden. Velge ett liv i elendighet, eller ta tak og bestemme hvordan du vil ha det i fremtiden.

Det er lettere sagt enn gjort, men å fortsette ett liv i elendighet ville jeg ikke godta. Du skriver at du har lyst til å forandre deg, så hva er det som stopper deg fra å gjøre det?

Jeg ønsker deg uansett lykke til :blomst:



Anonymous poster hash: 9a51e...6ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du i en alder av 23 stresser med å finne den rette når du har den balasten med deg som du har, for den fungerer uten tvil i mot deg. Ta deg en skikkelig timeout og få sortert både tanker, opplevelser og dårlige mønstre som du har lagt til deg aller først for da har du så uendelig mye mer å bidra med i et forhold selv også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger fra alle sammen. Jeg skal selvfølgelig ikke bli et offer samt bruke pappa som en unnskyldning for hvilke menn jeg tar til takke med. Jeg vet at jeg bare er 23 år, men jeg savner virkelig en kjæreste som gjør meg trygg. Men det jeg kanskje skal jobbe med er å gjøre meg selv trygg, samt bare ta vare på meg selv og oppsøke psykolog slik at jeg kan få snakket med noen samt bearbeidet det som har skjedd. Ellers er jeg veldig opp å ned med hvilke menn jeg liker, da jeg faktisk liker opp til flere menn samtidig... Så jeg bør kanskje droppe hele manne-opplegget for en lengre periode, å heller kose meg med venner.

Jeg fikk idag vite at han jeg "dreiv" på med ifjor ikke ville møte meg igjen over en kaffe, fordi jeg hadde brutt tilliten til han noe jeg aksepterer da jeg rett og slett ikke behandlet han bra nok. Jeg synes det er trist at han ikke ville gi meg en ny sjanse, men jeg respekterer valget hans.

Ellers er jeg redd samt bekymret for om jeg noen gang kommer til å finne meg en bra mann, da jeg synes at 3 år som singel er lenge nok for en person som egentlig trenger mye trygghet samt kjærlighet. Samt er det kjedelig å hele tiden være alene, samt bo hjemme til foreldre da jeg ikke har penger til å flytte ut. Jeg kan heller ikke flytte inn med venner da alle har kjæreste eller er opptatt med sitt. Jeg vurderer bo-kollektiv men er redd for å ikke passe inn der heller, så alt går i dass. Blææh, tankekjør!



Anonymous poster hash: 79ada...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiltrukket meg menn som ikke har vært bra for meg.

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Hva med å tenke at det er du som tiltrekkes av slike menn og ikke den andre veien rundt? Hva med å tenke slik og innse at makten ligger faktisk hos deg? Istedet for å frata deg selv ansvar og makt over eget liv kan du tenke tanken "kanskje jeg bør se på meg selv? kanskje det ikke er bra å alltid fokusere på de andre?".

Det er kanskje en klisje men det er noe i uttrykket at en må elske seg selv før en kan la andre gjøre det samme. Og om det du skriver stemmer kan det virke som du nettopp ikke gjør det. Du innrømmer å ha tenkt at du ikke var verdt en skikkelig kjæreste og dette var medvirkende årsak til at han trakk seg unna.

Det finnes dessverre ingen fasitt for hva som trengs og hva en bør gjøre for å jobbe med seg selv og komme seg videre slik at man en dag er klar for et forhold. For å tro at å møte noen skal kunne reparere de problemene som ligger dypt i en selv blir dessverre for de fleste en illusjon og selvbedrag.

Istedet for å hige etter et forhold og en kjæreste vil jeg anbefale deg å ta tiden fatt og finne ut hva DU trenger alene for å slippe unna tankene om at du ikke fortjener en person som kan behandle deg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg bare er 23 år, men jeg savner virkelig en kjæreste som gjør meg trygg.

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Men det er akkurat denne søken som gjør at du gang på gang tråkker feil for den tryggheten du søker må du først og fremst finne i deg selv ikke hos andre. Tro meg, been there done that og forholdene mine eskalerte og ble bare verre og verre. Det måtte en skikkelig tenkepause til og mye egenarbeid for å finne både tryggheten og selvtilliten i meg selv før jeg møtte min nåværende og han er med hånden på hjertet det mest fantastiske menneske jeg noen gang har møtt. For å dra en skikkelig klisjè så måtte jeg rett og slett finne meg selv først fordi de tingene jeg virkelig ønsket hos en mann druknet i de behovene som var tuftet på noe jeg egentlig måtte finne hos meg selv og ikke noe noen annen kunne gi meg. Ta deg en pause, fokuser på hva du kan gi deg selv og ikke hva en mann kan tilføre deg så skal du se det løser seg etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen Ts. Hadde en far siom var usikker på seg selv og dette gikk dessverre på bekostning av meg og han slo meg,mange ganger. Min mor støttet seg til han og jeg hadde ingen å snakke med,i hele oppveksten.

Årene gikk ,jeg flyttet ut og prøvde å endre tankemønsteret mitt. Det var stas i begynnelsen men gikk dessverre dårligere etterhvert og min usikkerhet begynte å skinne igjennom. Det nye tankemønsteret mitt raknet og jeg klarte aldri å slappe av og både han,familien og vennener hans reagerte selvsagt på min underlige oppførsel.Det ble slutt.

Siden den gang har det vært mange fisker u havet. Dårlige fisker for de gode skygget jeg instinktivt unna da jeg ikke ville oppleve slik en gedigen nedtur igjen. Mitt indre taklet det simpethen ikk.e Lenger.

Jeg har gått årevis i terapi for å endre tankemønster ,si til meg selv ,jeg er bra nok,men hver gang jeg møter blikket til granskende menn skygger jeg unna.

Nå er jeg 51 og jeg vil ikke lenger ha en slik mann som skal være så bra,som det jo sies.Av dem som har rede på det. Det er for slitsomt å holde på slik heg har gjort og jeg blir syk av å strebe. At det til enhver tid nesten har hatt mitt fulle fokus å skulle endre tankemønster. Så jeg lever mitt liv for meg selv som best jeg kan.Alene.

Kun en mann vender jeg stadig tilbake til i tankene , siden han i perioden jeg var med han styrket meg kraftig mentalt og jeg holder fast på den perioden i tankene. Men han innrømmet at han gjerne ville ha ei jente med beskjedne øyne,slik som jeg visstnok hadde. Det skremte meg, også det at han var lutfattig og at han elsket å styre over meg. Han kalte det å beskytte meg.

På tross av mine dårlige erfaringer føler jeg meg rik og psykiateren sa at jeg kjente læreboken innenfra. Og jeg trenger ikke så mye lenger nå som jeg forstår og jeg har levd og vet med meg selv at jeg har prøvd. Gang på gang på gang.

Dette var vel for deg ikke mye oppløftende, men det har vært et annerledes liv,som har gitt meg forståelse fordi jeg hev meg uti det gang på gang fordi det gav håp og uimotståelig optimisme I ung alder.Det som kalles å leve.

Folk her hjemme sier nok mye om meg,men de har ikke hørt min fulle versjon,kanskje jeg skriver en bok en dag.

Håper det beste for deg.



Anonymous poster hash: c4a39...fb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja alle menn er sånn de som ikke er sånn ønsker de får sjansen til å være sånn.



Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

finnes ikke håp.

jeg vokste opp uten håp og det har ført meg i armene på STATENS LEGEMIDDELHORER. de ødelegger meg mot betaling hver dag.



Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

truffet mange sånn tyrann menn skikkelig dårlige mennesker skikkelig sykofitter. de spiser opp hjernen din og slafser i seg livet ditt mens de holder deg på love lockdown. truffet 3 -4-5-6 sånn "mennesker" stik til nå. det verste er når de på urpatetisk vis skal komme i ettertid å si unnskuld hahahahhahaahah må le høyt. ikke noe bedre å bli spyttet på av statens legemiddelhorer hjelper NEEDLESS TO SAY nada nuthin. jeg ble så desperat at jeg ringte purken for å anmelde og får og spørre om det virkelgi er sånn at det ikke finnes women shelters i norge. de hadde selvfølgleig ikke noe svar. venner får man heller ikke. bare partycrashere. seriøst. finnes ikke håp.



Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja alle menn er sånn de som ikke er sånn ønsker de får sjansen til å være sånn.

Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9

alle menn er helt like maktkorrumperte.

Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9

finnes ikke håp.

jeg vokste opp uten håp og det har ført meg i armene på STATENS LEGEMIDDELHORER. de ødelegger meg mot betaling hver dag.

Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9

truffet mange sånn tyrann menn skikkelig dårlige mennesker skikkelig sykofitter. de spiser opp hjernen din og slafser i seg livet ditt mens de holder deg på love lockdown. truffet 3 -4-5-6 sånn "mennesker" stik til nå. det verste er når de på urpatetisk vis skal komme i ettertid å si unnskuld hahahahhahaahah må le høyt. ikke noe bedre å bli spyttet på av statens legemiddelhorer hjelper NEEDLESS TO SAY nada nuthin. jeg ble så desperat at jeg ringte purken for å anmelde og får og spørre om det virkelgi er sånn at det ikke finnes women shelters i norge. de hadde selvfølgleig ikke noe svar. venner får man heller ikke. bare partycrashere. seriøst. finnes ikke håp.

Anonymous poster hash: 3e7e9...0c9

Også er det jo alltids en trøst TS at det kunne vært værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tilbakemeldinger:)

Jeg må nok jobbe med meg selv, og jeg har enda en lang vei å gå men jeg gir ikke opp:)



Anonymous poster hash: 79ada...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Du er heldigvis ikke så gammel, noe som gjør at dette problemet kan løses lettere enn hos en på f.eks. 40 år.

Når du snakker om å jobbe med deg selv, hva mener du da? Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til en profesjonell og fått hjelp, for dette er ikke ting man klarer å løse på egenhånd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for enkelt å legge skylden på din far her. Du er herre i ditt eget liv, og bestemmer selv hvordan livet ditt skal bli og hva du skal finne deg i.

At du velger bad boys har mer med at du mangler selvtillit og selvrespekt å gjøre. Du tror ikek du er bra nok for de bra gutta. Og da får du dem heller ikke. Jeg vil ikke ha noen som ikke tror de er bra nok for meg.



Anonymous poster hash: 209d9...6bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...