Gå til innhold

Har du vært/er du hekta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen i det du ovenfor skriver om å miste selvrespekten og selvfølelsen er på bunn.. Min eks er som dop for meg. Hver gang jeg bestemmer meg for at nå er det nok faller jeg like fort tilbake. Han tok mer enn han gav i forholdet vårt, alt skulle skje på hans premisser. Han hadde ingen forståelse for mine behov og var kald/varm. Det er ikke et sunt forhold. Jeg tror han hadde sterke følelser for meg, men at han har problemer med seg selv. Nå skal jeg prøve alt for å ikke ta kontakt med han igjen, så får vi se hvor lang tid det vil ta før han gir lyd fra seg. Håper følelsene mine er forsvunnet når den tid kommer eventuelt. Jeg er så svak når det kommer til han!

Anonymous poster hash: 29874...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble bevisst på hvor dårlig selvfølelsen og selvrespekten min var. Leste litt om emnene, begynte å tenke litt annerledes om meg selv. Det var ikke så mye som skulle til før jeg tenkte at en sånn relasjon vil jeg faktisk ikke ha, uten å klandre meg selv for at jeg ble så hekta.

Du skrev "Eller hos den ene venninne min, så vil han helt klart ha på gress. Han passer på å holde henne litt småvarm hele tiden uten å forplikte seg en millimeter. For oss to andre, så tror jeg mannfolka rett og slett ikke er klare for oss. De vil, men de vil ikke. Men mest av alt vil de ikke, men de vil ikke miste kontakten heller." Det er nok ganske sannsynlig at du og blir holdt på gress.

Kjenner meg igjen...

Anonymous poster hash: 03ca9...aa5

Du har nok rett i det, men jeg tror ikke det er bevisst fra hans side. Han er generelt veldig dårlig med forhold til damer og er av den stille og veldig introverte typen. Men joa jeg er nok litt på gress ja :P

Har vært stille noen dager nå og da får jeg litt ro på meg.

Anonymous poster hash: 572e7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det, men jeg tror ikke det er bevisst fra hans side.

Det er ikke sikkert nei. Noen har behov for oppmerksomhet, anerkjennelse osv. Dette kan foregå ubevisst.

Noen er jo bare treige, usikre osv. også.. Er ikke alltid lett å se forskjell. Men å plutselig la være å svare osv. går på respekt..

Anonymous poster hash: 03ca9...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks har sagt at han ikke vet hva han skal svare.. Det er helt greit, men da bør man heller svare og skrive det enn å bara unngå å svare. Men jeg har funnet ut at han er egoistisk noe han selv har innrømmet!

Anonymous poster hash: 29874...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks har sagt at han ikke vet hva han skal svare.. Det er helt greit, men da bør man heller svare og skrive det enn å bara unngå å svare. Men jeg har funnet ut at han er egoistisk noe han selv har innrømmet!

Anonymous poster hash: 29874...004

Enig. Det er greit å ikke ha noe svar. Faktisk helt greit. Det er en ærlig sak.

Jaja nå er jeg borte fra topplista på Snap til min hekt, og han er borte fra min. På en måte digg, men på en annen måte savner jeg det. Og jeg er usikker i forhold til festen vi skal på sammen. Litt lyst å backe ut, men litt lyst å dra også... så vurderer en edru kveld så jeg kan kjøre hjem tidlig.

Anonymous poster hash: 572e7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert nei. Noen har behov for oppmerksomhet, anerkjennelse osv. Dette kan foregå ubevisst.

Noen er jo bare treige, usikre osv. også.. Er ikke alltid lett å se forskjell. Men å plutselig la være å svare osv. går på respekt..

Anonymous poster hash: 03ca9...aa5

Mitt tilfelle - treig og usikker (han har sagt det selv flere ganger)

Anonymous poster hash: 572e7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har vært hekta. Varte i nesten 2 år. Var en kollega. Tok helt over livet mitt. Måtte slutte i jobben og fjerne meg fullstendig fra situasjonen. Var kun tid og fullstendig avstand som hjalp. Jeg kunne ikke utsette meg for hans nærvær rett og slett. Ble syk i hodet av det. Nå er det over 2 år siden jeg så han. Det er klart det er blitt fjernt...men ikke borte. Tenker på han innimellom, men lager ikke "historier" og filmer i hodet lenger, og har jo heller ingen nye møter eller situasjoner å analysere. Dette gjør jo så det "dør ut" etterhvert. Samtidig så har han en plass i hjertet mitt. Kanskje vil det være sånn med han "du aldri fikk". Men det preger ikke og begrenser ikke livet mitt lenger. Kun et bittersøtt minne...tror nok 100% sikkert at jeg ville fått sug i magen og hjertebank hvis jeg hadde møtt han på gata. Mitt beste råd er cold turkey. Kutt ut alt som har med han å gjøre. Facebook, tlfnr, meldinger...alt. Han må ut av systemet. Men det kommer til å ta lenger tid enn du tror. Underveis vil livet fylle seg med andre ting, enten du vil eller ikke. For sånn er nå engang livet. Tomrommet etter han eller henne blir mindre og mindre. Det kan jeg bekrefte, for jeg har virkelig vært HEKTA i ordets rette forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig klart å holdt meg unna han som jeg er hekta på i 5 dager noe som er rekord den siste tiden.. Han har ting som er mine, men svarer ikke på meldingen. Skjønner ikke hva som feiler den mannen. Jeg har bestemt meg for at nå er det NOK. Den mannen skal ikke få ta fra meg livsgnisten noe lengre. Jeg vet ikke hvilken reaksjon jeg får den dagen han tar kontakt igjen, men kjenner at jeg nå har lukket meg følelsemessig og håpet om at det vil bli oss er borte. Det er et steg i riktigt retning. Uansett hvor svak jeg føler meg skal ikke han få noe som helst mer fra meg. Håper at jeg en vakker dag klarer å få bort alle følelsene mine for han.:/

Anonymous poster hash: 29874...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hekta!!

Kan bare innrømme det med en gang. Hekta på min samboer som nå er blitt min ex for kort tid siden.

Hekta på en mann som har behandlet meg som en dørmatte. Kommet og gått som han har følt for. Ikke bidratt med utgifter men vært en Naver som har sittet og ventet på middag og rent hus når jeg kom sliten hjem fra jobb. ( dersom han var hjemme da) Hekta på en som kun har tatt i forholdet og suget ut all min energi. Hekta på en som har vært uto mot meg med iallefall 50 damer.

Hvorfor jeg er hekta? Fordi han er så fantastisk god i små øyeblikk, god og holde rundt og ligge inntil.

For en uke gikk jeg med det lille av selvrespekt jeg har igjen. Da var toppen nådd med en hendelse en faktisk ikke kunne tro var mulig og gjøre.

Prøver desperat og hekte meg av.

Svarer ikke når han ringer og sletter alle sms uten og lese de.

Leser hekta boka og håper den hjelper meg på vei.

Håper jeg klarer og gå denne gang, tenker at jeg må søke profesjonell hjelp.

Men..vi har et felles barn, så uansett kommer han til og være i livet mitt for alltid..dessverre :(

Anonymous poster hash: 6e4e3...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hekta engang, og det var ikke noen god følelse. Når du trekker deg, kommer de med masse meldinger og sier de fineste ting. Når du blir og er ved deres side , er du ikke verd mye. Det er en kjempetøff prosess å komme seg unna noen sånne folk. For min del måtte jeg slette alt, facebook, telefonnummer, bilder og kastet alle gavene. Jeg holdt med steinhard, og sendte aldri noen melding bortsett fra en ting som skulle leveres. Det skulle jeg aldri gjort heller, for det satte meg litt tilbake i prosessen. Men klok av skade, har jeg lært at null kontakt er det eneste som gjelder. Ikke noe snoking eller utspørring av venner. Kan tenke på det som at en må forholde seg til personen som en alkoholiker til alkohol, ingen kontakt!! Det tok meg over et år å komme helt over, men nå er jeg så ferdig som det går an å bli. Skjønner ikke hva jeg så i han engang :-)



Anonymous poster hash: 1b4a0...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hekta, i en dagdrøm..... bruker masse tid på å dagdrømme om en skuespiller! Det er helt sykt.

Anonymous poster hash: 7cac4...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...