Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Nå er det travle dager for tida. Lillemor er så utrolig aktiv! Den siste uka har hun blitt veldig rask til å reise seg opp selv, så jeg kan ikke snu ryggen til henne et eneste sekund. Jeg har tatt fram reisesenga, og bruker den slik at jeg får gått på do og slikt. Det har blitt altfor mye knall og fall fordi hun har prøvd å reise seg mens jeg har snudd ryggen til et lite øyeblikk (eller sittet på do faktisk...), og så har hun sklidd og slått hodet sitt. Huff. Da føler jeg meg som en dårlig mamma altså. Men nå har jeg bestemt at det er bedre at hun gråter litt i reisesenga, men er trygg, enn at jeg skal ta henne med meg på badet og risikere at hun ramler.

Briovogna er den eneste interessante leka for tida. Hun springer over gulvet med den foran seg hele dagen. Og skravler som en foss! Her er det tut og kjør hele dagen altså! Nå begynner jeg faktisk å kjenne at det skal bli godt å få henne i barnehage. :ler: Hun trenger virkelig å få rast fra seg andre steder enn hjemme, den lille propellen min. Jeg må si jeg synes det er veldig morsomt at hun har vært så aktiv fra hun var i magen min, så jeg kjenner henne virkelig igjen.

Neste uke skal vi ut og fly, og det blir spennende! Håper det blir bra for lillemor også. Jeg er litt redd for at hun skal bli altfor sliten... Siden hun ikke sovner så lett i vogna lenger, lurer jeg litt på hvordan vi skal få til dette med soving på dagen. Men det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører kjent uk det du skriver. Vi har lekegrind i stua men den må vi snart levere fra oss. Så har jeg en vippestol på badet og der sitter hun faktisk når jeg dusjer.

Høres ut som vi må ha oss en briovogn :) har en lekekasse på hjul som hun går rundt med.

Masse energi ja, kunne ikke vi ha fått litt av det... :)

Blir spennende å fly! Og ting går sonen til. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er vel et godt tegn at man ikke har tid til å oppdatere så ofte her inne. :)

Ferien vår gikk veldig bra. Alle rutiner ble virkelig snudd på hodet, men det gikk fint. Hun sov et par lengre lurer på dagen, og la seg senere på kvelden. Vel hjemme igjen, var det rett tilbake til vanlige rutiner igjen. Det virket som om hun likte å være på reise heldigvis. Spennende med masse nytt å se på, og mange mennesker å sjarmere. :ler:

Nå om dagen lurer jeg på om det er ny soverutine på gang. Vi har hatt noen netter der hun har vært kjempevåken, og vi har brukt en time på å få henne til å sove igjen. Veldig uvant for oss som har hatt det så å si tyst i 11-12 timer i flere måneder nå. I går prøvde jeg med bare en lur på dagen, men det fungerte ikke helt. Hun var med pappaen sin på butikken etter middag, og da sovnet hun momentant i vogna. Hun som så å si aldri sovner i vogna! Og da sov hun i sikkert en halvtime, og vi fikk en ny urolig natt. Og i dag har hun vært så trøtt på morgenen at jeg måtte legge henne et par timer etter at hun våknet. Får prøve å få til en liiiiiten lur i to-tida. Vi skal på utflukt til en koselig gård her i nærheten sammen med søstra mi i dag, så da regner jeg med at det ikke blir vanskelig å holde seg våken. Det er veldig spennende med dyr for tida. Litt skummelt, men gøy også. :)

Hun babler mye nå også. Det er så koselig å høre på. Hermer etter oss når vi sier "dadada", og lager en masse rare lyder. Tror det er ei skikkelig skravlebøtte vi har fått i hus. :ler: Hun er litt arvelig belastet fra begge sider der, så det er vel ikke annet å regne med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går hadde vi barnehagestart, og det var skumle greier! Vi skal kun ha henne deltid, og det er jeg veldig glad for kjenner jeg. Lillemor ville helst sitte på fanget mitt hele tida, og var helt ferdig da vi kom hjem etter to timer i barnehagen. To timer altså! Denne jenta skal ikke gå ni timer med det første! Mannen måtte trøste meg litt da han kom fra jobb... :grine: Huff. Håper hun føler seg litt mer trygg i dag. Jeg vil jo at hun skal trives i barnehagen, og ikke bare at "det går bra", som alle sier at det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...