Gå til innhold

Kjærringråd mot halsbetennelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes ingen kjerringråd mot halsbetennelse. Enten må du prøve å holde ut de dagene det tar, eller så må du få antibiotika.

Halsbetennelse er grusomt, skulle tro man hadde kniven full av knivspisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere slutte å tulle. Det er snakk om halsbetennelse og ikke en liten forkjølelse.

Har dere ikke geie på hva halsbetennelse er burde dere holde kjeft.

Kun antibiotika som duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen her som har påstått at disse rådene tar bort halsbetennelsen, men lindring er vel så viktig (og antibiotika tar ikke bort smertene på 2 minutter heller).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen her som har påstått at disse rådene tar bort halsbetennelsen, men lindring er vel så viktig (og antibiotika tar ikke bort smertene på 2 minutter heller).

Nei, men det er ikke langt unna. Har du hatt halsbetennelse eller er det gjetning du diver med?

Lindring av halsbetennelse er sprøyt. Det eneste som føles lindrende, uten det å ta antibiotika, er å la være å svelge. Ha en fuktig klut i munnen så slipper man å svelge for å fukte munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere slutte å tulle.  Det er snakk om halsbetennelse og ikke en liten forkjølelse.

Har dere ikke geie på hva halsbetennelse er burde dere holde kjeft.

Kun antibiotika som duger.

Jeg mener at det er du som tuller. Man må ikke ta antibiotika hver gang man har betennelse et eller annet sted i kroppen. Kroppen kan ofte lege seg selv, det tar bare litt lengre tid. I mellomtiden er det fint å bruke diverse kjerringråd for å lindre og får å styrke immunforsvaret. Du kan f.eks prøve:

Varm melk med honning (ikke for varm da dreper du de gode stoffene i honningen)

C-vitaminer, både tabletter og i naturlig form (frukt, bær, juice, press gjerne appelsiner selv.)

Diverse halstabletter, gjerne med råmelk.

Solhattspray eller solhattdråper.

Ellers gjelder det å holde seg varm, unngå trekk. Ta det med ro og hvil masse.

Hvis det er vanskelig å få i seg næring, kan du prøve å spise is. Det virker litt lindrende synes jeg, samtidig som du får i deg en del energi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja
Det finnes ingen kjerringråd mot halsbetennelse.  Enten må du prøve å holde ut de dagene det tar, eller så må du få antibiotika.

70% av halsbetennelser skyldes virus. Da hjelper det ikke med antibiotika. Det eneste du oppnår ved å bruke antibiotika da er å øke faren for resistente bakterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

70% av halsbetennelser skyldes virus. Da hjelper det ikke med antibiotika. Det eneste du oppnår ved å bruke antibiotika da er å øke faren for resistente bakterier.

For noe sludder.

http://www.doktoronline.no/section/child/?...cumentId=300074

Her er et sitat fra teksten i linken.

Årsaker

Bakterielle infeksjoner i det lymfatiske vev beliggende i svelget bak fremre ganebue.

Hyppigste forekommende bakterie er beta hemolyttiske streptokokker gruppe A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sludder.

Sludder? :overrasket: Jeg inviterer deg herved hjem til meg for litt privatundervisning i resistensmekanismer (og utviklingen av disse) hos bakterier. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Henger meg på smil sitt innlegg!

Jeg hadde streptokokker OG bihulebetennelse samtidig. Brukte ikke antibiotika, kun smertestillende når jeg skulle sove. Gikk så bra så! Tok kanskje par dager lengere enn vanlig å bli frisk, men verdt det når man slapp soppinfeksjon i underlivet..

(hadde hatt antibiotika kur for kun en mnd siden og flere i det siste året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...