Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååh! Babymage <3

Jeg føler meg "tjukkest" på kvelden, men jeg føler det er bare vann i magen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en liten babykul :rodmer:

Jeg har også lyst på :fnise:

Kjeder meg på jobb jeg. Er så kjedelig å ligge inne å sove når det er så fint vær!

Lurer på om jeg skal teste før jeg ligger meg eller når jeg står opp. :hoho:

Jeg har pleid å teste når jeg har stått opp, også har jeg passet på å ikke drikke etter 04 på natten, slik at urinen har vært konsentrert. :jepp:

Babykul! :strix: Det vil jeg også ha! Her er det bare colakul etter ferien..

Det er stas med babykul. :) Skal sies at det er ikke mye mage å skryte av akkurat, men litt er det nå, og hvis jeg går med tettsittende kjole kan man nok se det, men det kan også forvekslet med ekstra fett nederst på magen. :)

Babymage!! Jeg vil og!!

:jepp:

Ååh! Babymage <3

Jeg føler meg "tjukkest" på kvelden, men jeg føler det er bare vann i magen :P

Ja, det gjør jo jeg også. Den blir mer oppblåst i løpet av dagen, men her går den ikke helt inn igjen på morgenen slik den gjorde sist. :)

Legger ved et bilde av magen fra jeg var 15 uker på vei sist, ikke så mye å skryte av, fikk ikke tydelig gravidmage før jeg var sånn 22 uker på vei. Det er ca. sånn der magen min er nå. Har litt mer fett på magen enn jeg hadde da, men uansett.

post-20518-0-52454500-1406016510_thumb.j

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville O absolutt ha på seg bleie da vi skulle i bhg, så det fikk han lov til. I går var han jo stolt og ville gå uten, så jeg kan ikke unngå å tenke at det skyldes "tvangen" til å gå på do, i stedet for å vente til han selv sa i fra. Han hadde gått uten bleie fram til lunsj i går, men siden han enda ikke hadde tisset, så tok de på han bleie da fordi de ikke ville ha uhell ved bordet.

Men jeg tenker det er like greit å vente med ordentlig bleieslutt i bhg til han er tilbake i sin egen bhg igjen. De har jo slått sammen to barnehager nå i ferien, og jeg merker han savner sin egen.

I dag skal jeg og O sovernatte hos moren min, så det blir vel koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare holde motet hans oppe til han er tilbake i vanligbarnehagen. Synd at han ikke får oppmuntring der han er nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare holde motet hans oppe til han er tilbake i vanligbarnehagen. Synd at han ikke får oppmuntring der han er nå :(

Ja, det var litt kjedelig, men de gav han ros i dag da når jeg sa at han hadde sluttet hjemme, men valgte selv i dag å ha på seg bleie i bhg.. :P Da sa de "men det er jo kjempebra! :) " :P Men altså, O liker hun som jeg sa ikke var spesielt fornøyd i går. Da jeg dro etter å ha levert han i dag så holdt han hånden hennes og klenget på henne, for han er alltid litt sjenert i starten siden han ikke er blitt hundre% trygg i denne barnehagen enda. Det er kun en gutt der fra hans egen bhg, alle de andre har ferie. Sånn går det når vi ikke skal ha ferie før 15 august. ;) Håper det kommer flere barn den siste uka i alle fall, men kjenner jeg gleder meg til vi skal tilbake til hans egen bhg. :) Liker uteområdet bedre, slev om det er mer gress og skog i denne barnehagen enn O sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare barnehager som blir slått sammen i kommunen altså. Løding skole har sommer SFO på Mørkvedmarka.

Endret av Vex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid jo... gratulerer! Så deilig med babykul, stas selv når den er liten! ;) Formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaner ikke åssen det å ha babykul, men det virker så fantastisk! Hvis man ikke har bekken så.. men ja. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare barnehager som blir slått sammen i kommunen altså. Løding skole har sommer SFO på Mørkvedmarka.

Jepp, sånn er det... :)

Gravid jo... gratulerer! Så deilig med babykul, stas selv når den er liten! ;) Formen fin?

Takk for det! :) Ja den er bedre nå. Har vært ganske kvalm, men så snart jeg fikk litt pause fra nattevakt så har jeg gradvis blitt bedre. Ganse trøtt da, sover hver formdidag.. :)

Gleder meg til å tre inn i andre trimester etter hvert.. :)

Haha, DA skryter de, ja :P Tror det går fint etterhvert jeg, O virker superflink!

Hehe, jepp :fnise:

Aaaner ikke åssen det å ha babykul, men det virker så fantastisk! Hvis man ikke har bekken så.. men ja. :laugh:

Det er kjempekoselig! :) De fleste har vel bekken da, men du mente kanskje bekkenløsning? :P

___

Ikke så mye å meddele egentlig. Jeg har vært ganske usunn de siste dagene, så må være litt streng framover. :) Sånn som i går, så var det helt greit fram til middag. Da ble det tre pølser med brød fordi mamma og de ville ha det lettvint, også ble det pizza margarita på Egon på kvelden + en yoghurtis til dessert. Var ute med venninner, så derfor utespisingen. :) Og i dag har jeg spist tre pannekaker med syltetøy... :P

Middagen blir noe med kylling. Kanskje kyllingfilet, ris og salat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O er så flink på bleiefronten. Han har ett og annet tisseuhell, men det er gjerne hvis han nettopp har hatt bleie på i noen timer, som for eksempel rett etter bhg, så det er jo rett og slett bare det at han glemmer seg av. Bæsjeuhell har vi ikke hatt noe av, han er kjempeflink til å si fra. Og SÅ stolt når han får se bæsjen i doet før han skyller ned :fnise:

I dag ville ikke O ha på seg bleie da vi dro i bhg (det har han insistert på de andre dagene), så blir jo spennende å se om han tørr å si fra når han må tisse eller ikke. Jeg forklarte dette med at han ikke takler å bli "tvunget" til å gå på do, at de rett og slett må minne han på at han må si fra, og vente til han faktisk gjør det. Hvis ikke kommer han ikke til å få øvd seg, for han blir nærmest liveredd hvis de tar han med på badet for å sette han på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Så bra! Det må være deilig når han selv ønsker å dra i bhg uten bleie, og er så stolt over å mestre det! Håper det går bedre med det i barnehagen i dag også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hvordan det gikk :)

Så bra! Det må være deilig når han selv ønsker å dra i bhg uten bleie, og er så stolt over å mestre det! Håper det går bedre med det i barnehagen i dag også :jepp:

Ja, det blir spennende å se hvordan det har gått. :)

__

45 min tur med hunden i kjempegode sko. Resultatet er et noenlunde verkende bekken. Æsj altså! Jeg kjente ikke noe da jeg gikk tur, men nå kjenner jeg det. Tenkte å prøve å dra på treningssenteret i morgen og trene på elipsemaskin. :) Det belaster jo veldig lite, så håper det kan styrke rygg og bekken litt.

To-tre uker til første legekontroll enda, så får ta det opp med legen da om han synes jeg burde starte hos fysio for forebyggende behandling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, dumme bekkenet! Anbefaler virkelig å trene forebyggende hos fysioterapeut. Jeg holdt bekkenet i sjakk med det, og ble faktisk ikke noe verre de siste seks månedene jeg var gravid. Siden du har fått det så tidlig er det nok smart å gå til fysio med én gang. Legen min ga meg i alle fall "riktig" diagnose uten å mukke - jo tidligere behandling jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær forsiktig med bekkenet ditt! *streng* Bassengtrening anbefales, det er digg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dumme bekkenet! Anbefaler virkelig å trene forebyggende hos fysioterapeut. Jeg holdt bekkenet i sjakk med det, og ble faktisk ikke noe verre de siste seks månedene jeg var gravid. Siden du har fått det så tidlig er det nok smart å gå til fysio med én gang. Legen min ga meg i alle fall "riktig" diagnose uten å mukke - jo tidligere behandling jo bedre.

Ja, det er sikkert lurt! Men det er bare litt murring etter turer nå, så tror det skal gå greit å vente til jeg har første sv.kontroll. :) Skal trene litt forebyggende selv før den tid. :)

Ja, vær forsiktig med bekkenet ditt! *streng* Bassengtrening anbefales, det er digg! :jepp:

Er dessverre ingen bassen tilgjengelig her i byen. Eneste vi har er badeland, og det er alt for dyrt! :sukk:

__

Mmm, gleder meg til middag i dag! Sommerkoteletter, dampede grønnsaker, fløtesaus og hjemmelagd potetmos av nypoteter med gressløk hentet fra hagen. :) Bare synd det er så lenge til :fnise: Potetmosen er ferdiglagd da, så er bare kotelettene og grønnsakene igjen, og det er jo fort gjort. :) Elsker å lage middag som jeg kan tilberede i forkant. :)

Ikke minst, så skal jeg til ei venninne i dag og spise sjokoladefondue :nigo: Hun flytter til Nederland i morgen, så det blir avskjedsfondue. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn er det... :)

Takk for det! :) Ja den er bedre nå. Har vært ganske kvalm, men så snart jeg fikk litt pause fra nattevakt så har jeg gradvis blitt bedre. Ganse trøtt da, sover hver formdidag.. :)

Gleder meg til å tre inn i andre trimester etter hvert.. :)

Hehe, jepp :fnise:

Det er kjempekoselig! :) De fleste har vel bekken da, men du mente kanskje bekkenløsning? :P

___

Ikke så mye å meddele egentlig. Jeg har vært ganske usunn de siste dagene, så må være litt streng framover. :) Sånn som i går, så var det helt greit fram til middag. Da ble det tre pølser med brød fordi mamma og de ville ha det lettvint, også ble det pizza margarita på Egon på kvelden + en yoghurtis til dessert. Var ute med venninner, så derfor utespisingen. :) Og i dag har jeg spist tre pannekaker med syltetøy... :P

Middagen blir noe med kylling. Kanskje kyllingfilet, ris og salat. :)

Hahaha! Ja mente jo selvfølgelig bekkenløsning :icon_lol::murvegg:

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...