Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Første svangerskapskontroll gjennomført :)

Ikke så mye spennende egentlig første gang, er jo mest samtale. Fikk henne til å prøve å lytte etter fosterlyden, men det var for tidlig, hun fant ikke noe. Hadde et håp om det, så litt skuffet, selvom jeg jo vet at det gjerne er for tidlig når jeg ikke har nådd 11 uker enda.

Om litt over en uke er jeg 12 uker og kan jo egentlig begynne å dele med fler :) . Gleder meg til det, men samtidig er jeg liksom ikke helt klar for å annonsere det for alle enda. Blir nok bare nærmeste venner først, så venter jeg et par uker til tror jeg før det er "offentlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med svangerskapskontroll! Bare litt over en mnd til du kanskje får vite kjønn! Vil dere vite? Og når er Oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at hun ikke fant hjertelyden, men som du sier, så er det jo veldig tidlig. :) Jeg var vel 13 uker første gang jeg hørte hjertelyden, men vet ikke om jeg hadde kunnet hørt den før, for det var første gang det ble gjort forsøk på det. :)

Her vet veldig mange i familien det allerede, plus noen venner. :P Resten blir vi nok å vente med til minst uke 12 :jepp: Herlig å snart nå uke 12, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med svangerskapskontroll! Bare litt over en mnd til du kanskje får vite kjønn! Vil dere vite? Og når er Oul?

JA, vi er totalt enige om at vi vil vite kjønnet :) . Det gjorde vi sist også. Jeg synes det er greit å forberede litt med klær og evt. utstyr. :) Også er jeg nysgjerrig! Og også veldig greit i forhold til å begynne å tenke på navn, for vi har problemer nok, så hjelper å få eliminert ett kjønn iallfall.

Oul ble søkt om i dag, så vet ikke enda når det blir. Er faktisk litt usikker på når/hvordan jeg får beskjed om det, glemte å spørre om det.

Noen som vet? Får man beskjed et par uker før eller kan jeg vente tilbakemelding snart? Kommer det innkalling til time i posten?

Kjedelig at hun ikke fant hjertelyden, men som du sier, så er det jo veldig tidlig. :) Jeg var vel 13 uker første gang jeg hørte hjertelyden, men vet ikke om jeg hadde kunnet hørt den før, for det var første gang det ble gjort forsøk på det. :)

Her vet veldig mange i familien det allerede, plus noen venner. :P Resten blir vi nok å vente med til minst uke 12 :jepp: Herlig å snart nå uke 12, da. :)

Ja, jeg har også fortalt det til nærmeste familie og et par venner. Orker ikke juge og finne på unnskyldninger i forhold til alkohol osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev sist gang. Tror det er det som er mest vanlig. :)

Ja, det tror jeg nok. Jeg var i utlandet på den tiden av svangerskapet sist gang, så er jo ikke helt kjent med rutinene :)

Håper jeg får brev om 1-2 uker, men kan jo brått ta lenger tid nå midt i fellesferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg nok. Jeg var i utlandet på den tiden av svangerskapet sist gang, så er jo ikke helt kjent med rutinene :)

Håper jeg får brev om 1-2 uker, men kan jo brått ta lenger tid nå midt i fellesferien...

Får håpe du får brev fort. :) Er så greit å ha en dato å forholde seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å si, så tenkte jeg kan komme med en liten statusoppdatering nå som jeg har nådd 12 uker :)

:hjerte:UKE 12 :hjerte:

  • På vei: 12 uker
  • Neste kontroll: 31. juli
  • Kjønn: Gleder meg til de forhåpentligvis finner ut hvilket kjønn det er på UL
  • Utålmodig: nei
  • Navn: Det starter vi nok først å tenke på når vi vet kjønnet
  • Innkjøp: Nei, men har begynt å tenke på et par ting vi trenger. Blir nok ikke noe innkjøp før etter ul
  • Vektøkning: Opp 3 kg...
  • Melk i brystene: Nei
  • Strekkmerker: Nei, fikk det heller ikke sist gang.
  • Hevelser og vann i kroppen: Nei
  • Hodet ned: Nei
  • Aktivitet: Nei
  • Tungt: Nei
  • Kynnere: Nei
  • Hodet festet: Nei
  • Barnerom: Babyen skal sove hos oss i starten.
  • Sulten: Stadig småsulten, men samtidig mye som ikke frister.
  • Matkick: I starten var det knekkebrød med gulost, nå er det brødskive med italiensk salat, hamburgerygg og agurk
  • Plager: Fortsatt litt trøtt, men tror det er mest at jeg reagerer litt ekstra på den ekstreme varmen om dagen.
  • Humør: Som vanlig tror jeg.
  • Sykehusbaggen: Det er lenge til det.
  • Høygravid: Nei, langt ifra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi fortalt nyheten til veldig mange :) Blir plutselig mer virkelig da. Men har fortsatt et par jeg må ringe.

Også har vi valgt å vente enda litt lenger med å fortelle lillemor. Vi skal ha en "tidlig" ultralyd" når jeg er 16+0 etter mine beregninger (litt kortere på vei hvis man kun regner utifra første dag i siste mens). Kanskje forteller vi henne det da, men vurderer å vente enda et par uker. Får se hvordan magen utvikler seg.

Den har forresten begynt å vokse litt nå, men er nok bare jeg og min nærmeste som ser det. Føler meg egentlig mest tjukk. Gleder meg til den kommer frem litt tydeligere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! :) Her har mange visst det i flere uker allerede. :P Har ikke vært så flink til å holde oss denne gangen, hehe. Men det gjør ikke noe. O vet ikke enda, men vurderer å fortelle det i neste uke når vi runder 12 uker. Har veeeldig lyst til å si det nemlig, men jeg skjønner samtidig veldig godt hvorfor dere velger å vente.

Vi skal også på UL når jeg er 16+0, men jeg tror virkelig ikke jeg klarer å vente over 6 uker med å fortelle O det. :P Det blir jo sannsynligvis en baby ut av dette, så det er i så fall kun for at ventetiden skal bli kortere for O sin del. Seks måneder er jo lenge å vente for en under tre år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ventetiden vi tenker på, selvom den uansett vil bli lang. Men tenker også at det er lettere for henne å forholde seg til når magen begynner å vokse mer.

Men lett å vente er det IKKE - jeg gleder meg veldig til å se reaksjonen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ventetiden vi tenker på, selvom den uansett vil bli lang. Men tenker også at det er lettere for henne å forholde seg til når magen begynner å vokse mer.

Men lett å vente er det IKKE - jeg gleder meg veldig til å se reaksjonen! :hjerte:

Vi skal filme det :jepp:

Vi har forresten mange gravide rundt oss for tiden, så tror nok han blir å skjønne det når vi forklarer at mammas mage skal vokse seg stor sånn som gudmor sin før det kommer baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kjenner bittelitt liv :) husker at det sist føltes som litt kiling og som mange beskriver det, sommerfuglvinger. Er jo veldig tidlig, så er mulig det var en innbilning, men man kan jo ofte kjenne det litt før med nummer to. Kommer nok uansett til å kjenne ekstra godt etter nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :rodmer: - gleder meg til å kjenne mer, men det kan jo gå en stund før en kjenner liv daglig.

Men fikk liksom litt sånn - "oj, det er faktisk LIV inni der - vi skal ha en baby til" - følelse :biggrin: .

I dag har jeg nytt en fridag hjemme og på kjøpesenteret helt alene. Har skjemmet meg selv bort med en ny klokke :) . Ikke ofte jeg kjøper sånt til meg selv, blir gjerne noe jeg ønsker meg i gave. Men syntes jeg fortjente det i dag :jepp: .

Nå må jeg få gjort bittelitt husarbeid hjemme før jeg skal hente lillemor i barnehagen. Selvom det er VELDIG viktig at hun ikke er liten :fnise: - må passe meg for å ikke bruke ordet lille/liten, da får jeg nemlig høre det; "jeg er stor jente mamma!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, sånn får jeg også høre. Hvis jeg f.eks sier "lille gutten min", så sier han "æ e ikke liten, æ dor" :) Han godtar "lille venn" da, og det er jeg glad for, for det er "kosenavnet" mitt på han. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn får jeg også høre. Hvis jeg f.eks sier "lille gutten min", så sier han "æ e ikke liten, æ dor" :) Han godtar "lille venn" da, og det er jeg glad for, for det er "kosenavnet" mitt på han. :P

Og i stad var hun så søt. Elsker jo å leke med dukkene sine og snakker med dem, hører stadig noe jeg kjenner igjen at jeg sier til henne. I stad: "Lille, store vennen min"

For jeg liker også å kalle henne lille vennen min :fnise: men må jo helst legge til "store" for at det ikke skal bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de er så søte! :hjerte: Min sier også "lille vennen min" til bamsene sine. :fnise: Og så er det så komisk når hun hermer etter alt annet vi voksne sier. F.eks. av og til hvis jeg ber henne om å gjøre noe så sier hun "nei, jeg er litt opptatt!" eller "skal bare slappe av litt først". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de er så søte! :hjerte: Min sier også "lille vennen min" til bamsene sine. :fnise: Og så er det så komisk når hun hermer etter alt annet vi voksne sier. F.eks. av og til hvis jeg ber henne om å gjøre noe så sier hun "nei, jeg er litt opptatt!" eller "skal bare slappe av litt først". :ler:

:hjerte: De er herlige de store, små barna våre!

I dag har jeg kost meg veldig med middagen. Det var på tide med fisk og det var liksom ikke noe som fristet, og orket ikke bruke så mye tid på det. Så valget falt til slutt på laksewraps. Anbefaler kombinasjonen med mango og avocadosalsa (med blant annet lime, paprika og fersk koriander) + spinat + bittelitt mager kesam. Var nydelig! Mango og laks er bare såå godt sammen!

Edit:

Må juble litt for 14 uker i dag :strix: 2 uker til vi skal på ultralyd :hjerte:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...