Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

Velkommen til min nye prøvedagbok!

Jeg har bikket 30 år og har en jente på 2,5år. Nå er vi endelig klare for nummer to! Åhhh - som jeg gleder meg. Dette er minst like spennende som det var når vi skulle sette i gang med førstemann. Jeg håper spiren sitter like fort som forrige gang for jeg har et ønske om minst mulig aldersforskjell. Nå blir det jo godt over tre år uansett, men vil ikke at det skal bli nærmere fire.

Jeg er usikker på syklusen, men hvis den har stabilisert seg så venter jeg mensen i slutten av neste uke. Og det vil si at første prøveperiode blir i slutten av denne måneden. Mannen reiser mye om dagen, men håper han skal være tilstede ved neste EL.

I tiden fremover blir det kanskje litt stille her, men også kanskje litt prat om håp og forventninger.

Første pri nå er å huske å få folat i hus! Burde startet før, men håper det er greit om jeg begynner nå.

Skal innrømme at vi ikke har vært veldig flinke til å øve oss…. Men nå er det bare å sette i gang. :rodmer: Ser frem til en fin helg!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må selvsagt ha deg på mine innlegg! :jepp:

Spennende med prøving! Kjenner på det jeg også, kanskje spesielt fordi jeg aldri har vært aktig prøver før? Vi går i alle fall en spennende tid i møte. Starter PP1 ca en måned etter deg, så her avventer jeg litt med å opprette dagbok. :)

Folat ja! Det må huskes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må selvsagt ha deg på mine innlegg! :jepp:

Spennende med prøving! Kjenner på det jeg også, kanskje spesielt fordi jeg aldri har vært aktig prøver før? Vi går i alle fall en spennende tid i møte. Starter PP1 ca en måned etter deg, så her avventer jeg litt med å opprette dagbok. :)

Folat ja! Det må huskes! :)

:velkommen: Er jo en stund til, men jeg gleder meg sånn, så måtte få det ut her :)

Kjøpte meg folat i dag, så nå er første forberedelse i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy at flere titter innom 😊.

Tittet innom dagboka di Lykke og jeg er spent på hvordan det hat vært hos dere siden siste innlegg!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det tidlig kveld,med en mann som ikke er i form. Snart natta for meg også.

Satt og titta litt på kalenderen fremover og ser at det er veldig liten sjanse for å få det til å klaffe de neste to EL'ene :( . Mannen har en periode med mye jobbing og reising nå. Kjenner jeg ble skikkelig skuffa og lei meg nå, for hadde først regnet feil og tenkt at vi er sammen ved neste EL.

Et lite klageinnlegg fra vetpesyke meg....

Fikk øvd oss litt i går, men venter mensen til uka hvis jeg er i rute med syklusen, så er 99,99% sikker på at det ikk er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skuffende da! Skjønner deg godt, for npr man er så klar og verpesyk så vil man jo så gjerne komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skuffende da! Skjønner deg godt, for npr man er så klar og verpesyk så vil man jo så gjerne komme i gang!

Ja, skulle helst hatt positiv test i går :P .

Har et bittelite håp om at syklusen er ustabil og at EL var en del forsinka… men innerst inne tror jeg nok ikke det. Jaja, får se hva som skjer til uka. Ikke noe å gjøre nå uansett.

Hvis jeg skal fokusere på det positive så betyr det iallfall at nestemann antagelig ikke blir født før på nyåret… Jeg vil helst ikke ha desemberbarn, men klaffer det blir jeg selvfølgelig glad og det er ikke en grunn til å ikke prøve. Men det ser jo nå ut som om det blir tidligst januar, antagelig senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter meg inn på februar her, kanskje vi bøir gravide ca samtidig? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld satt jeg og leste i min forrige prøvedagbok :P . Gøy å mimre litt og lese om forventningene og forhåpningene jeg hadde den gang da alt var nytt og ukjent. Og ikke minst lese om hvilken testetøs jeg var :fnise:

Er fortsatt litt smågal og har sittet og regner med bakover og funnet ut at det er en bitteliten sjanse for at jeg er gravid likevel. Men den er veldig liten for det var nok litt for lenge før EL. Tidligere har det egentlig ikke slått meg at jeg kunne bli gravid den gangen, men det er faktisk en mikroskopisk sjanse. Vi får se, men tror nok mensen snart er på tur her, så får jeg bare være tålmodig og vente på neste mulighet :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å mimre tilbake :jepp:

Ble det mange PP på dere før det klaffet med førstemann da?

TENK om du er gravid da! Tror vi alle er litt smågale her :fnise: Jeg nyter rolige dager før EL nå, for jeg vet at så snart jeg har kommet i dpo-land begynner tankene, forhåpningene og utålmodigheten å surre i hodet mitt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at flere titter innom .

Tittet innom dagboka di Lykke og jeg er spent på hvordan det hat vært hos dere siden siste innlegg!?!

Ah, har glemt å oppdatere dagboka. Har vært travle uker :) Lillegutt ble født i starten av februar. Alt går bra, han sover og er så snill og god. Gråter kun når han er sulten eller trenger ny bleie. Elsker å være mamma :)

Håper det klaffer snart for dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :jepp:

Tja, egentlig ikke. Er ganske så sikker på at det ikke blir noe denne gangen. Venter mensen en eller annen gang mellom nå og søndag.

Gøy å mimre tilbake :jepp:

Ble det mange PP på dere før det klaffet med førstemann da?

TENK om du er gravid da! Tror vi alle er litt smågale her :fnise: Jeg nyter rolige dager før EL nå, for jeg vet at så snart jeg har kommet i dpo-land begynner tankene, forhåpningene og utålmodigheten å surre i hodet mitt. :P

Da vi først startet prøvingen ble jeg gravid på første forsøk, men dette endte veldig tidlig i en SA. Da var det november. I prøveperiode 2 etter dette (i januar) satt spiren og ble værende :) Så det klaffet fort. Har nok egentlig en forhåpning og forventning om at det skal gå fort denne gangen også… Men kriterie nummer en er jo selvsagt at jeg og min kjære er sammen rundt EL…

Ja, du får nyte tiden nå :ler: . Bra vi får litt pause innimellom!

Ah, har glemt å oppdatere dagboka. Har vært travle uker :) Lillegutt ble født i starten av februar. Alt går bra, han sover og er så snill og god. Gråter kun når han er sulten eller trenger ny bleie. Elsker å være mamma :)

Håper det klaffer snart for dere <3

Gratulerer! Det er en fantastisk følelse å bli mamma! Og den første perioden er helt magisk! Gleder meg veldig til det er vår tur igjen. :rodmer:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg har en sånn litt rar følelse i magen… Innerst inne vet jeg jo at sjansene er så minimale for at jeg er gravid at jeg ikke tror det er mulig, men samtidig har jeg den litt rare følelsen om at noe skjer…

Kanskje det bare er mensen som bygger seg opp og at jeg i det siste ikke har tenkt så mye på symptomer, så det er først når jeg begynner å tenke at jeg kjenner det….

Usikker på sykluslengde, men hvis den er 28 dager er IKM i morgen. Før jeg fikk lillemor hadde jeg en syklus på 29-30 dager, så da er isåfall IKM fredag eller lørdag.

Har bare lyst til at TR skal komme nå så jeg kan slå meg til ro og starte en ordentlig prøveperiode :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...