Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Det er kjedelig å høre det, men det er VELDIG normalt med tullesykluser etter pilleslutt, jeg opplevde det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, og det er så kjedelig å vente på tr eller noe som tilsier at jeg er gravid likevel! Regner jo med at det er tr som kommer til å komme, men det er jo denne lille tanken om at kanskje det er noe der likevel som gnager litt..

Er invitert til to fester denne helgen, og har takket ja til begge ettersom jeg ikke har sett de som kommer dit på en stund. Begge deler er settinger hvor man normalt drikker alkohok, men jeg vil jo ikke at en eventuell spire skal skades heller. Hvordan unngår dere spørsmål og drikkepress i sånne situasjoner? Drikke cola og si det er rom og cola? Si man er avholds for kvelden fordi man er dårlig og vil ta det rolig? Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, multippel post pga dårlig dekning..!

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og det er så kjedelig å vente på tr eller noe som tilsier at jeg er gravid likevel! Regner jo med at det er tr som kommer til å komme, men det er jo denne lille tanken om at kanskje det er noe der likevel som gnager litt..

Er invitert til to fester denne helgen, og har takket ja til begge ettersom jeg ikke har sett de som kommer dit på en stund. Begge deler er settinger hvor man normalt drikker alkohok, men jeg vil jo ikke at en eventuell spire skal skades heller. Hvordan unngår dere spørsmål og drikkepress i sånne situasjoner? Drikke cola og si det er rom og cola? Si man er avholds for kvelden fordi man er dårlig og vil ta det rolig? Andre tips?

Ta med bilen og si at du er sjåfør, at moren din (mannen?) eller noen andre, er dårlige så du vil være "klar" om det skal skje noe så du bør dra hjem (om de vil på legevakten eller noe) ....... OK, det var en stygg løgn.

Si at du tok et par glass for mye til middagen forrige helg, så du klarer ikke helt tanken på å bli i dårlig form dagen etter når du skal på nytt selskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke bil, dessverre, ellers hadde det vært en flott unnskyldning å være sjåfør. Tenker jeg kan bruke den andre forklaringen dag to, altså at det ble for mye første dagen. Får prøve meg på noe liknende dag én også, er ikke noen jeg kjenner som skal på begge festene (heldigvis).

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer mente jeg bare skulle si at jeg ikke følte meg helt pigg og derfor ikke orket så mye alkohol. Og dermed bare ikke drikke. Han mente også at ingen kom til å tenke over det. Fra tidligere erfaring med kvelder hvor jeg ikke drikker vet jeg at folk faktisk kommenterer sånt. Derfor jeg bare vil ha en form for mental forberedelse på en forklaring. Jeg har nemlig tidenes dårligste pokerfjes og tilhørende lyveegenskaper :P Får øve foran speilet før jeg drar dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedlig når syklusen tuller. Håper at du får vite snart, enten det er graviditet eller TR.

Haha, ser det for meg. Står fremfor speilet: ''uff, nei er ikke helt i form idag ...'' med troverdig mine til seg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen TR eller tydelige tegn på graviditet. Var innom apoteket og hadde lyst til å kjøpe test, men det er så sykt dyrt å kjøpe der! :O Og på nærbutikken jobber det flere jeg kjenner, vil ikke at de skal se at jeg kjøper test der heller. Så jeg bare venter og forventer TR. Teite første periode.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Her var det litt spennende å lese :)

Jeg snoker litt rundt før vi også snart starter PP1, gleder meg sånn. Forrige EL var min kjære borte, så må bare vente på TR også får vi prøve oss mot slutten av måneden. Gleder meg!

Nummer to her da. Og det er like spennende denne gangen :)

Lykke til for dere! Håper syklusen slutter å tulle og at du snart får svar på hva denne forsinkelsen er! Må komme innom for å se om det snart blir testing igjen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ripsy, og velkommen til dagboken min! :)

Spennende med prøving, uansett hvilket nummer i rekken det er! Kan jeg spørre hvor gammelt ditt første barn er? Og er det lenge siden du sluttet på eventuell prevensjon? :)

Jeg er superspent hver gang jeg åpner postkassen nå, forventer å finne en forsendelse fra Kina der. Like skuffet hver gang det er tomt. Når de ankommer skal jeg gjøre som Studentprøver sa, og bli ei testetøs, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jenta mi er snart 2,5 år, så det blir helt sikkert godt over 3 år mellom de. Litt mer enn jeg hadde sett for meg, men det blir nok bra det også :)

Slutten vel på prevensjon nå i januar. Ikke fulgt så nøye med på syklusen egentlig, men nå følger jeg mer med og har lastet ned P tracker på mobilen, noe som er veldig kjekt.

Kjenner til lysten til å teste. Da jeg ble gravid med tulla mi testet jeg på 12 eller 13 DPO og hadde da en svak strek.

Jeg har bestilt eggløsningstester, så gleder meg til det nå i første omgang.

Hvordan gikk det forrige helg forresten? Ble folk mistenksomme? Akkurat det der er utrolig kjedelig i prøveperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre års forskjell er jo perfekt! Da rekker første barnet å slutte med bleier og å bli mer selvstendig før lillenurket kommer :)

Januar er samme som meg, så da er vi temmelig likt! Jeg har ennå ikke fått tilbake mensen etter den framprovoserte som kom pga p-piller, så hvis du er mer regelmessig etter prevensjonsslutt havner du foran meg i "køen" ;)

Har ikke fått testene i posten ennå, burde nok ha kjøpt fra et land nærmere Norge. Jeg "vet" jo at jeg ikke er gravid, for jeg har mistet alt som kjentes som symptomer da jeg startet. Nå er det bare uteblivende mens som irriterer meg i påvente av normal syklus og neste pp.

Fredagen ble det bare brus, og de få som påpekte det fikk forklart at jeg skulle på fest dagen etter også, og at jeg ikke ville være helt ødelagt til det. Og hvis de maste på noe vis, slang jeg på at jeg ikke følte meg helt vel. Lørdagen hadde jeg "glemt" å kjøpe innen alkoholsalget stengte, men hadde med brus fra Narvesen. Sa jeg skulle kjøpe når vi kom ut istedet. Dessverre for meg var det masse vin der, så jeg fikk et glass. Nippet forsiktig til det hele kvelden, så jeg såvidt fikk kjent smaken (igjen, jeg er 99,9% sikker på å ikke være gravid, har jo tatt negative tester). Ble totalt et halvt glass vin over ca fire timer. De som påpekte at jeg drakk lite fikk beskjed om at jeg hadde vært ute dagen før, og ikke var i tipp topp shape. Så det løste seg jo, men jeg endte opp med bittelitt alkohol. Får bare stole på at testene jeg tok rundt ikm stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester i posten, hurra!!! Når jeg skal opp blir det testing igjen! Forventer jo negativ og at mensen jommer like etterpå, men samtidig er jeg to og en halv uke over ikm. Deilig å slippe selve tr, men dumt å ikke ha tr når det betyr starten på en ny pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testen var superhvit, som forventet. Så nå har jeg nada dårlig samvittighet for den bittelille mengden vin jeg har fått i meg denne pp. Da blir det fullt kjør med sushi av alle slag, vin, drinker, ost og kjeks, spekemat og hva enn jeg ellers har lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg med altfor mye mat og snop i går og et stort glass deilig rødvin! Eneste jeg har dårlig samvittighet for i dag er at jeg ikke spiste så sunt, men det må da egentlig være lov på en lørdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koste meg med altfor mye mat og snop i går og et stort glass deilig rødvin! Eneste jeg har dårlig samvittighet for i dag er at jeg ikke spiste så sunt, men det må da egentlig være lov på en lørdag :P

det er absolutt lov!! :) Jeg var med mannen på slik "martn" igår.. i nærheten. det ble ikke mye sunn mat der for å si det sånn. Har proppa lille reka med sukker hele helga! HUFF (ja, dette sier jeg mens jeg spiser smultering)..

Er syklusen din helt ute å kjøre, eller hva skjer? :) Håper det kommer i orden så det kan klaffe for dere snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Følger litt med her jeg, hvis det er greit? :) Spennende å følge med på andres prøving. Har så lyst til å begynne å prøve selv! Men må nok vente til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nam med smultring! Hadde en periode hvor jeg kjøpte nystekt smultring hver dag, la på meg fem kilo den vinteren :sjokkert:

Ja, er jo nylig pilleslutt, så syklusen vil ikke helt det jeg vil. På onsdag/torsdag er jeg tre uker over IKM, så jeg håper at syklusen slutter med dette tullet og kommer seg tilbake til den stabile rytmen den egentlig alltid har hatt! Så snart TR kommer er jeg i alle fall klar med EL-testene. Når TR forsvinner skal jeg teste hver dag! Kanskje tilogmed flere ganger om dagen, mohaha! Testetøs i emning her!

Hei, Kaffemor, så hyggelig med en leser til! Velkommen inn! :blomst:

Veldig koselig å lese om alle andre som er igang med prøvingen, jeg snikleste også litt før vi satte igang selv. Har dere vært sammen lenge? Studier som kanskje gjør at dere venter til høsten eller? :) Kan jeg spørre hvor gammel du er? Morsomt med info om prøvere og snart-prøvere! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er studier som gjør vi at venter til høsten :) Greit å ha jobb og levert inn masteroppgave før vi setter i gang!

Vi har vært sammen i 5 år. Er 25 og han er 26 :)

Er veldig klar for baby nå! Har hatt lyst på i mange år, men fornuften har liksom stoppet meg. Men til høsten er det lite som stopper, annet at det kanskje hadde vært mer ideelt å jobbe litt lengre før man setter i gang. Om vi skulle være så heldig at det klaffer fort. Men jeg orker virkelig ikke å vente lengre enn til høsten :ler: Er så verpesjuk at jeg snart sprekker :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...