Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Har gått rundt med en vaskebøtte under armen i hele dag, i tilfelle jeg brekker meg sånn at noe kommer opp. Er kommet til det punktet hvor jeg ikke engang gidder å løpe inn på badet, for det kommer jo aldri noe annet enn lyd og evt litt spytt uansett :P Jaja, jeg blir i alle fall mindre kvalm når jeg ikke er sulten, så jeg spiser hele tiden :o Både jeg og bønna kommer til å bli superstore sånn som jeg holder på!

Mmm, makaroni med ketsjup var perfekt nattmat for meg! Bare sånn apropos mat ;) God natt, folkens!

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åneeei!! :bond: Tips fra alltid kreative missdior: klatt på uante mengder tannkrem før du legger deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da blir mannen fornøyd når jeg kryper inntil ham! ;) Jeg har en rensegel som jeg kan prøve først. Tannkrem er visst ikke så veldig bra for huden. Har brukt trikset selv også, da, uten at jeg vet om det har hatt noen effekt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det offisielt tirsdag, og det betyr 8 uker på vei! :bolledeig:

På magisk vis sank faren for spontanabort ved midnatt, og er nå nede på 3-5%, avhengig av kilde. Nhi skrev 3%, det er jo det beste tallet å klamre seg til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 8 uker! :hoppe:

Har du kilde til den fra nhi? :) Jeg har kun sett den fra babyverden eller hvor det nå var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker!!

Tusen takk! :biggrin:

:hoppendeglad: Jippi for 8 uker!

Tuusen takk! :bolledeig:

8 uker! :strix:

Jaaa! :hoppendeglad:

Yay! 8 uker! :blomst:

Wohoo! :biggrin:

Hurra for 8 uker :strix:

Jaaa, takk!! :bolledeig:

Hurra for 8 uker! :hoppe:

Har du kilde til den fra nhi? :) Jeg har kun sett den fra babyverden eller hvor det nå var. :)

8 uker er et deilig mål å nå! :biggrin::hoppe:

Jeg fant den her da jeg søkte på "risiko spontanabort". Det står følgende helt nederst:

Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%. For mødre under 30 år er tallet under 2%. For mødre over 40 år er tallet mellom 5-10%. Mors alder er svært avgjørende for forekomsten av spontanabort.

Jeg er jo under 30, så i følge den teksten der er jeg faktisk helt nede i 2 prosent nå! :danse: Liker jo å tro på den kilden som viser lavest fare for spontanabort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i såååå mye bedre form nå som jeg er hjemme i Norge igjen og holder meg inne! Tror nok varmen, kombinert med mye rar mat, gjorde at jeg var såpass kvalm så lenge. Kjenner det når jeg går ut her også nå, siden det er så sykt varmt, men jeg har heldigvis fri fra jobben halvannen uke til ^^ Deeeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du er bedre nå :) Hvordan gikk det på lang flytur (går ut fra den var lang hvis du var på et sted med noen timers tridsforskjell) når du var veldig kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyturen på 9 timer gikk fint mesteparten av tiden, for flyet var veldig stort. Man kjente ikke så mye til at det bevegde på seg annet enn hvis det svingte. Men både takeoff og landing var såpass at jeg ba om en spypose :P Vi satt helt foran ved flyvertinnen, og hun var supersøt og passet på at jeg drakk vann og gikk rundt underveis.

Hadde ikke støttestrømper på veien tilbake, de var borte, og jeg fikk ikke tak i på flyplassen. Var litt redd for at det skulle bli et problem, men så vidt jeg vet har det gått helt fint :nigo:

Jetlagen er endelig borte nå også! Wohoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og badet med en venninne - deilig! Til tross for tre ukers ferie, fikk jeg ny farge i dag.

Avlyste å møte noen gamle venninner av meg, for de spør alltid om barn og graviditet osv, og jeg er tidenes dårligste løgner :P I midten av august er jeg på 12 uker, så da er det "trygt" :P Får se når verden får vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler meg faktisk litt slem. Har jo løyet til mesteparten av vennene mine i flere måneder nå, og det føles ikke helt rett. Har ikke orket å møte dem heller, så det er jo skikkelig dårlig gjort... Vi skal offentliggjøre når jeg er 15 uker :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at vi gravide ikke forteller om det før vi føler oss trygge, og det er jo ikke noe imot vennene våre. Vi gjør det jo ikke for å være slemme, og det påvirker heller ikke dem på noe vis egentlig.

En venninne fortalte meg i dag at hun og forloveden vurderer å prøve å få barn om et års tid. Hun har skjønt at vi har prøvd å få barn, men jeg har heldigvis vært så mye borte på ferie at jeg tror det er en hemmelighet at jeg er gravid foreløpig.

Har du fortalt det til noen venner i det hele tatt, eller bare familie? :)

----------------

Noe helt annet: ludospilling har jo nådd et helt nytt nivå som gravid! Vet ikke hvorfor, men det som var godt fra før av er nå helt himmelsk! Jeg tror kanskje naboene kan ha hørt oss et par ganger.. :fnise:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til bestevennen min, og ei veldig nysgjerrig venninne som vet at vi prøvde :) Men ellers ingen venner, kun familie.

Åh, så heldig du er! Her er det så vidt jeg orker å være med på en omgang nå og da! Er vel to uker siden sist nå :plystre: Jeg har jo så sjukt vonde brystvorter at jeg blir ferrbannja bare mrdior er i nærheten.. stakkars :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, stakkars!

Har du vurdert å ha på bh underveis? For å holde på plass "jentene", mener jeg?

Edit: nå gir jeg opp å tippe meg fram til smileys på mobilen :P

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...