Gå til innhold

hvor sunt er egentlig druer ?


minienthe

Anbefalte innlegg

det hender jeg får totalt kick på grønne stenfrie druer og spiser opp en hel boks på kort tid, spiser derimot lite godteri...

hvor sunt er egentlig denne druefråtsingen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druer er jo sunt.

Det er endel kalorier i druer, eller det går fort masse av gangen. En sånn boks er 500g og med 70 kcal pr 100g er det 350kcal.

Men til sammenligning er det 350 kcal i bare 65 g sjokolade....

Spis og kos deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang at en kan se druesteiner på utrolig gode røntgenbilder... Om det er sant er annet spørsmål... I følge boka (som ikke er en av mine lærebøker i røntgen) så skal det spises ufattelig mange druer i løpet av mange år før det skjer...

Druer er sunnere enn godteri! Noe annet vil jeg ikke høre... Da blir lørdagskveldene mine for ille... Ikke bare er kindersjokolade usunt, nå står druene i tur for å miste sitt gode rykte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang at en kan se druesteiner på utrolig gode røntgenbilder... Om det er sant er annet spørsmål...

Jeg har hørt at når folk må fjerne blindtarmen eller den sprekker, så finner de druesteiner og tannbørste-hår!

Etter dette spiser jeg helst steinfrie druer... vill ikke fylle opp blindtarmen med allslags skrot!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går i steinfrie her og gitt, på det verste så gomler jeg i meg en hel boks på mindre en halvtimen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at når folk må fjerne blindtarmen eller den sprekker, så finner de druesteiner og tannbørste-hår!

Etter dette spiser jeg helst steinfrie druer... vill ikke fylle opp blindtarmen med allslags skrot!!  :ler:

Jeg har fjernet blindtarmen, og den var tom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at når folk må fjerne blindtarmen eller den sprekker, så finner de druesteiner og tannbørste-hår!

Etter dette spiser jeg helst steinfrie druer...  :ler:

Og har sluttet å pusse tennene går jeg ut fra? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har sluttet å pusse tennene går jeg ut fra? :ler:

he he, har du ikke sett de tannbørstene med gummiriller inne i kosten ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tror alle har hørt påstanden om at tyggegummi kan bli liggende i blindtarmen i 7 år før den er nedbrutt... Men i følge legene der jeg var i praksis så stemmer ikke det. Alt organisk materiale blir nedbrutt lik annen mat, også i blindtarmen. Men tannbørstehår og gummiriller? Aner ikke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...