Gå til innhold

Startet prøverørsforsøk 16 september


Lilleløvetann

Anbefalte innlegg

- Klipp og lim fra bloggen -

SYKEMELDT

Jeg stod opp idag tidlig for å dra på jobb, da jeg gikk på do og fant ut at jeg nå blør enda mer.. Etter jeg dro tidligere hjem fra jobb på onsdag og hadde nesten hele gårsdagen til å slappe av, så det nesten ut som blødningen nesten hadde gitt seg. Så gjorde jeg litt husarbeid i en times tid, gikk i dusjen og litt senere gjorde noen ærender. Kom ikke hjem før sent igår kveld, litt vondt i magen og jeg fryktet at blødningen kunne bli større igjen..

Og det ble den jo, så da ble det en ringerunde idag tidlig for å få noen til å steppe inn for meg på jobb - og det ordnet seg heldigvis. Så ringte jeg legekontoret. Det er jo ingenting de kan gjøre for å stoppe blødningen, så jeg lurte på om jeg kunne få ei sykemelding. De ville egentlig ha meg til å komme bortover for en sjekk først, men jeg sa jeg ville ha en samtale meg fastlegen min før jeg begynte å bevege på meg - og det fikk jeg. Legen min ville i første omgang sykemelde meg frem til onsdag, og jeg fikk beskjed om å slappe av så mye som mulig & bevege på meg så lite som mulig, siden jeg blør mer jo mer jeg bruker kroppen.

Skal fortsatt ta ny blodprøve på mandag, og resultaten på onsdagens blodprøve var rett. HCG'en lå på 204, noe som er godt over gjennomsnittet for noen som ikke er mer enn 3 uker på vei. Så det er jo positivt, nå må bare blødningen stoppe!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig spennende! Krysser alt jeg har for at spira klamrer seg fast og at blødningene gir seg! Uansett, gratulerer med to blå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende! Krysser alt jeg har for at spira klamrer seg fast og at blødningene gir seg! Uansett, gratulerer med to blå :)

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge inn en hilsen! :)

Må si jeg fikk gledestårer i øynene når jeg så at du fikk TB! Så glad på dine vegne! :D

Håper virkelig blødningen gir seg snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge inn en hilsen! :)

Må si jeg fikk gledestårer i øynene når jeg så at du fikk TB! Så glad på dine vegne! :D

Håper virkelig blødningen gir seg snart! :klemmer:

Tusen takk :)

Blødningen har heldigvis gitt seg nå, etter mange dager som sengeliggende. Håper bare den ikke kommer tilbake når jeg drar tilbake til jobb! Er sykemeldt til imorgen, også har jeg fri på torsdag, så da blir det bare fredag og lørdag på jobb denne uken heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Klipp & lim fra bloggen -

Jeg fikk svar på HCG'en rundt 14:30, og jeg har ikke så veldig gode nyheter å komme med..
Den har steget, men den har steget utrolig lite.

Onsdag 23/10 - HCG = 204
Mandag 28/10 - HCG = 239

Den burde helst vært på minst 8-900 nå.
Også skulle jeg jo oppdatere St.Olavs så snart jeg fikk svar på blodprøvene, og hadde de hatt telefonlinja åpen like lenge på tirsdager som alle andre dager, så hadde de fått seg ei oppdatering idag. Men siden de stengte linja 14:00 gikk ikke det.

1755185-7-1383063478271.jpg


Jeg ringte derfor til sykehuset i Ålesund, som er det eneste sykehuset Fertilitetsklinikken til St.Olavs samarbeider med. Når de fikk høre hele historien og jeg fortalte at jeg har hatt litt smerter i området rundt høyre eggstokk / hvor de stakk under egguthentingen tenkte de med en gang; svangerskap utenfor livmoren.

Vi vet ikke om det faktisk er det, men jeg har visst mange symptomer på akkurat det. Så på fredag skal jeg til sykehuset for å ta ny HCG og ultralyd. Hvis det virkelig er svangerskap utenfor livmoren, må det fjernes. Da får jeg ei sprøyte med cellegift som skal gjøre at kroppen kvitter seg med den lille spiren..

Så det.. Ny smekk i trynet, på sett og vis.
Kommer ny oppdatering når jeg finner ut av hva som faktisk skjer i den stakkars kroppen min nå..

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap utenfor livmoren høres ikke noe særlig ut, og hvis det skulle være tilfelle har dere nok vært ekstremt uheldig! Har hørt det skal føre med seg enorme smerter :/

Lykke til på UL i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap utenfor livmoren høres ikke noe særlig ut, og hvis det skulle være tilfelle har dere nok vært ekstremt uheldig! Har hørt det skal føre med seg enorme smerter :/

Lykke til på UL i dag! :)

Fikk bekreftet svangerskap utenfor livmoren idag.. Har minimalt med smerter, men kjenner at det er noe der. Har fått direktenummer til gyn.pol som jeg må ringe om jeg får akutte smerter da..

Tusen takk! Gikk egentlig ganske greit, kroppen ser ut til å rydde opp i sakene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp & lim fra bloggen -

Vi stod opp tidlig, ordnet oss og dro til sykehuset. Første stopp var for å ta blodprøve, så gikk vi videre til gynekologisk poliklinikk.

HCG'en var helt nede på 34, og ved høyre eggstokk fant de noe som ikke burde være der. Egget har altså festet seg der, men jeg fikk ikke cellegift siden kroppen ser ut til å rydde opp i tingene selv. Men jeg må til ny sjekk på mandag - og må jevnlig sjekkes frem til hCG'en er helt på null. Får jeg akutte magesmerter må jeg rett til sykehuset, og fikk derfor ett direktenummer til gyn.pol. Det som befinner seg ved eggstokken min kan nemlig sprekke og det kan føre til indre blødninger.

Men altså, alt i alt så er det supert om kroppen ordner opp selv.
Countdown til nytt forsøk; ca 75 dager

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp & lim fra bloggen -

Stress, tanker og bekymringer

Det er veldig stressende og vite at man har ett egg som har festet seg ved høyre eggstokk. Ett egg som kunne blitt ett liv, men som havnet på feil plass. Ett egg som sakte men sikkert forsvinner for hver dag som går. Ett egg som kan sprekke, og føre til at jeg får indre blødninger. Ett egg som kan sprekke og i verste fall føre til en defekt høyre eggstokk. Den høyre eggstokken, som fungerer helt som den skal, mens den venstre ikke en gang klarte å lage egg av god kvalitet når den ble trigget med medisiner.

Det er stressende. Man blir bekymret og tankene spinner i ett

large.png

Har du vært gjennom ett svangerskap utenfor livmoren? Del gjerne din historie her

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å lese :( Vil gjerne følge med på dagboken din, og ønsker deg masse lykke til videre!

Tusen takk! Her er du hjertlig velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilleløvetann ;)

Så fin prøvedagbok du har, du forteller godt. Og med bilder og alt, det var rent lærerikt.

Høres ikke noe gøy ut med svangerskap utenfor livmoren.. Er det økt fare for det med prøverør?

Håper det går seg til fortere enn svint da.. men man må jo bare gi det tid.

Krysser fingrene for at høyrestokken din kommer styrket ut av motgangen ;) Klar til ny dyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilleløvetann ;)

Så fin prøvedagbok du har, du forteller godt. Og med bilder og alt, det var rent lærerikt.

Høres ikke noe gøy ut med svangerskap utenfor livmoren.. Er det økt fare for det med prøverør?

Håper det går seg til fortere enn svint da.. men man må jo bare gi det tid.

Krysser fingrene for at høyrestokken din kommer styrket ut av motgangen ;) Klar til ny dyst!

Heisann :)

Tusen takk for det! Så kjekt å høre :)

Er ikke spesielt gøy nei, vært mye tull og kaos her nå.. Sjansen er litt større for svangerskap utenfor livmoren når man går gjennom prøverørsforsøk, men det skjer ikke så veldig ofte fordi - sånn som jeg har forstått det.

Har visst fått mensen igjen nå, selv om den ikke skulle komme før om en uke, så kroppen blir veldig tullete av alt dette.. Skal bli godt å bli ferdig med alle blodprøver og sjekker nå sånn at jeg får hvile kroppen litt til neste forsøk :)

Ser ut til at det går bra med høyre eggstokk heldigvis, restene etter graviditeten er så små nå - så jeg tviler på at det blir noen komplikasjoner. Tusen takk for fin kommentar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Klipp & lim fra bloggen -

Sykehus // ny blødning // lei

Beklager lang innlegg, men er litt som har skjedd siden sist..! Håper dere orker å lese alt
Oppdatering på hCG;

23/10 = 204
28/10 = 239
1/11 = 34
4/11 = 10

Som dere ser går den nedover. Skal ta ny blodprøve på torsdag, og om den fortsatt ikke er på 0 må jeg ta ny på mandag igjen.

Igår ble jeg sendt til en annen lege når jeg var på sykehuset. Hun valgte av en eller annen grunn å ikke ta ultralyd (selv om det var derfor jeg kom dit..) og ville heller trykke på magen min for å se om hun kjente noe. Men det som sitter igjen der nå er jo så lite at de ikke kjenner det, så jeg skjønte ikke helt poenget med dette. La meg ned på benken, hun trykte, jeg sa fra hvor det stakk - men siden jeg ikke fikk akutte smerter mente hun alt var bra. Først etterpå fant jeg ut at restene etter graviditeten faktisk kunne sprekke av trykkingen hennes! Hadde jeg fått akutte smerter, hadde hun sprukket noe - og da hadde jeg nok blitt sendt rett til operasjonsbordet. Ble litt satt ut når jeg fant ut det. Hadde det ikke da vært bedre å ta en helt ufarlig ultralyd..!?

Når jeg kom hjem fikk jeg ny blødning og ble superstressa. Hadde endelig kommet hjem etter en kjøretur på ettpar timer og den vanlige arbeidstiden var over - så jeg måtte ringe direktenummeret til gyn.pol - som skal brukes hvis noe er akutt. Det var ikke normalt å få blødning nå, sa de, med mindre det var mensen - men den skal ikke komme før om 1 uke, så jeg trodde selvfølgelig ikke det var det. Den kommer jo alltid til rett tid, så jeg trodde jo blødningen startet etter trykkingen. Men siden jeg ikke hadde noen smerter kunne de ikke gjøre noe, jeg måtte bare vente og se.

Blødningen er ikke helt som mensblødningene mine bruker å være, men jeg kan ikke skjønne at det kan være noe annet. Fikk mensensmerter noen timer etter blødningen startet, og har ikke vondt ved høyre eggstokk, der restene satt, så da må det vel bare være mensen da. Håper ikke dette ender med at forsøk #2 blir utsatt, for nå kommer jeg til å få mensen 1 januar istedenfor 12!

Dette tuller jo til hele greia.. Jeg er så lei

1755185-8-1383684747642.jpg

Det er allerede mange som følger oss på instagram nå, og det gjør oss selvfølgelig veldig glad! Raser inn med koselige kommentarer hele tiden, og det setter vi utrolig stor pris på. Tusen takk, alle sammen ♥ På instagram heter vi ufrivilligbarnlos - følg oss gjerne der også

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp & lim fra bloggen -

HCG-oppdatering og farsdag...

Fikk svar på torsdagens hCG på fredag, men har helt glemt å oppdatere her. De som følger oss på instagram har allerede fått med seg at hCG'en lå på 4, og dermed blir det ny blodprøve neste tordag. Da må den vel være på 0..?

1755185-7-1384106123787.jpg

Også var det farsdag da.. En av dagene i året som vi prøvere / ufrivillig barnløse virkelig elsker. Eller kanskje ikke.. Jeg hater denne dagen. Det er bare en påminnelse om at det nok en gang er blitt farsdag, men vi sitter her like barnløse, så vi får ikke feiret denne dagen for min kjære i år heller. Er ikke mye tid som blir brukt på facebook idag, for å si det sånn. Orker ikke alle bildene og statusene om alle superpappa'ene der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp & lim fra bloggen -

1755185-9-1384714570520.jpg

Nå er endelig hCG lav nok til at oppfølgingen etter svangerskapet utenfor livmoren er over! Jeg er så glad for at det ikke blir flere blodprøver på ei stund nå.. Nå er alt dette over og vi kan begynne å se frem til neste forsøk. Nå er det ikke mer enn ca 47 dager igjen til neste oppstart, og dagene går fort - heldigvis.

Har fått tips om å dra til en naprapat for å få sett litt på bekkenet / hofta. Har snakket så vidt med en sykepleier om dette, og hun har aldri hørt om ett tilfelle av bekkenplager så tidlig. Jeg har jo hørt om mange, særlig når personen har gått gjennom IVF/ICSI. Men hun mente jeg burde dra til naprapat for å få ting på plass og kanskje få noen tips / øvelser jeg kan gjøre for å forebygge bekkenløsning om jeg skulle bli gravid etter neste forsøk.

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...