Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og han kommer alltid til kassa for å levere tippekupongene klokka 17.55.

Jobbet på bensinstasjon før. De verste kundene var de som kom LØPENDE med hendene fulle av rikstoto/tippekuponger rett før fristen for å levere gikk ut, og i tillegg krevde å bli ekspedert før de andre i køen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor slike seriøse stortippere ikke har byttet til internett.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å forklare kunden at det går an å tippe på nett, men nei, han var ikke interessert i data han; "og så skal jeg jo på butikken uansett."

 

Huff. Mot dumme kunder kjemper selv gudene (kassapersonalet) forgjeves. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg prøvde å forklare kunden at det går an å tippe på nett, men nei, han var ikke interessert i data han; "og så skal jeg jo på butikken uansett."

 

Huff. Mot dumme kunder kjemper selv gudene (kassapersonalet) forgjeves. 

Er han dum fordi han ikke er interessert i data?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde lurer på noe angående en faktura som jeg ikke har tilgang til å se. Sier at jeg kan sette ham over til vår fakturaavdeling

Kunde: "JEG SKAL FAEN IKKE BLI SATT OVER NOE STED, DU skal finne ut av dette for meg!"

Meg: "Ok... Hvis du ikke vil bli satt over så er alternativet at jeg lager en henvendelse til fakturaavdelingen, så vil de se på det. Da vil du få en tilbakemelding på epost om et par dager."
Kunde: "Men kjære vene, kan du ikke bare sette meg over da?"

 

... Jo :vetikke:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde lurer på noe angående en faktura som jeg ikke har tilgang til å se. Sier at jeg kan sette ham over til vår fakturaavdeling

Kunde: "JEG SKAL FAEN IKKE BLI SATT OVER NOE STED, DU skal finne ut av dette for meg!"

Meg: "Ok... Hvis du ikke vil bli satt over så er alternativet at jeg lager en henvendelse til fakturaavdelingen, så vil de se på det. Da vil du få en tilbakemelding på epost om et par dager."

Kunde: "Men kjære vene, kan du ikke bare sette meg over da?"

 

... Jo :vetikke:

 

Jeg forstår ditt ståsted, jeg har selv jobbet i kundeservice og har hørt akkurat dette flere ganger.

 

Samtidig kan jeg også forstå kunden, særlig hvis man har blitt satt over flere ganger. Som f.eks sist jeg ringte Get. Det var da fjerde gang jeg var i kontakt med dem på få måneder (tre ganger på tre uker), og tekniker har vært hos oss like mange ganger. Det ER en feil, problemet er at Get aldri finner ut hva det er. De ville da sette meg over, og da sa jeg at nå fikk det jammen meg være nok. Jeg orker ikke å bli satt over, nå får de som satt der faktisk finne en løsning. Og det gjorde de, etter at jeg presset dem litt. Jeg forstår at man skal være høflig og vise folkeskikk, men jeg forventer også god service. Og en del av servicen er at man gidder å finne ut av hva som er galt. Det viste seg jo også det at det ikke var vits i å sette meg over, antagelig hadde jeg bare blitt satt tilbake til der jeg kom fra.

 

Jeg jobber selv nå i en avdeling der det hender jeg får kundehenvendelser (2-5 ganger per dag). Hvis det er slik at de har blitt satt over mange ganger så tar jeg faktisk den jobben det tar og går over til en annen avdeling for jeg vet hvor frusterende det er å ikke få hjelp.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ditt ståsted, jeg har selv jobbet i kundeservice og har hørt akkurat dette flere ganger.

 

Samtidig kan jeg også forstå kunden, særlig hvis man har blitt satt over flere ganger. Som f.eks sist jeg ringte Get. Det var da fjerde gang jeg var i kontakt med dem på få måneder (tre ganger på tre uker), og tekniker har vært hos oss like mange ganger. Det ER en feil, problemet er at Get aldri finner ut hva det er. De ville da sette meg over, og da sa jeg at nå fikk det jammen meg være nok. Jeg orker ikke å bli satt over, nå får de som satt der faktisk finne en løsning. Og det gjorde de, etter at jeg presset dem litt. Jeg forstår at man skal være høflig og vise folkeskikk, men jeg forventer også god service. Og en del av servicen er at man gidder å finne ut av hva som er galt. Det viste seg jo også det at det ikke var vits i å sette meg over, antagelig hadde jeg bare blitt satt tilbake til der jeg kom fra.

 

Jeg jobber selv nå i en avdeling der det hender jeg får kundehenvendelser (2-5 ganger per dag). Hvis det er slik at de har blitt satt over mange ganger så tar jeg faktisk den jobben det tar og går over til en annen avdeling for jeg vet hvor frusterende det er å ikke få hjelp.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg forstår også godt at det er frustrerende å bli satt over flere ganger, opplever daglig kunder som forteller at de føler seg som en kasteball. I akkurat dette tilfellet, derimot, var det noe veldig enkelt kunden skulle ha svar på, men som jeg rett og slett ikke hadde mulighet til å se gjennom mine systemer. Fakturaavdelingen ville kunne svare på det han lurte på på under 5 minutter, noe jeg også forklarte ham. Jeg sjekket også kundeloggen litt etterpå, og jeg hadde rett, mindre enn 5 minutter etter at han ble satt over så hadde de loggført at problemet var løst :)

 

Jeg er helt enig med deg og strekker meg ofte langt for å løse problemet til kunden, men av og til har jeg rett og slett ikke de rette tilgangene eller mulighetene. Da er jeg også ærlig med kunden om dette og forklarer hvorfor jeg må sette de over. Dersom de absolutt ikke vil kan jeg lage en skriftlig henvendelse til riktig avdeling, men da tar det gjerne noen dager før de får svar. Nå skal det sies at jeg generelt mistrives med kundeservice og takler dårlig å få kjeft, men selv om jeg forstår kundens frustrasjon så føles det av og til urettferdig at de tar det ut på meg når jeg faktisk ikke kan gjøre noe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på postkontor for en del år siden. Det er en kunde jeg hadde som jeg aldri kommer til å glemme. Det var ei jente på samme alder som meg (den gangen rundt 19 år) som kom med et par ark hun la på skranken til meg. Hun sa ingenting, men bare kikket på meg. Her er samtalen som utspiller seg mellom oss to da:

 

Meg: Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Jeg skal sende dette.

Meg: Ja, har du konvolutt eller vil du jeg skal finne en for deg?

Kunde: Konvolutt?

Meg: Ja, til å putte arkene oppi?

Kunde: Samma det.

Jeg finner en konvolutt til kunden, og hun ser bare på meg.

Meg: Hvor skal du sende brevet?

Kunde: Oslo.

Meg: Vil du skrive på adressen før du legger arkene i, kanskje?

Kunde: Jeg har ingen adresse.

Litt oppgitt nå begynner jeg å søke opp adressen for henne, selv om vi egentlig ikke skulle hjelpe kundene med akkurat det. Jeg la fram en penn til henne og leste opp adressen. Hun kikket bare på meg.

Meg: Vil du jeg skal skrive på konvolutten for deg?

Kunde: Ja selvfølgelig.

Jeg måtte fortsette med å spørre om jeg skulle legge arkene oppi for henne, og om det var greit å brette de. Så satte jeg på frimerke på konvolutten.

Meg: Det blir 12 kroner det da.

Kunde: HÆ! Koster det penger å sende brev? Nei da gidder jeg ikke.

Meg: Ja, det koster penger. Hvis ikke du vil sende det må du uansett betale for konvolutten.

Kunden ristet oppgitt på hodet og kastet pengene utover skranken og gikk....

 

:hoho:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ringer inn:

 

Kunde: Hei, jeg skal bestille mat, meen på et annet telefonnummer enn det jeg ringer fra!
Meg: Ja, hvilket nummer skal det stå på da?
Kunde: nei, jeg kan det ikke. Søk det opp på navn, du.

 

:daane:

 

1. Hvorfor si at det skal settes på et annet nummer når du ikke kan nummeret.

2. Jeg kan ikke søke på navn.

3. Det er lov å være høflig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig ikke en dumme kunder sier, men en generelt rant over de fleste. Dersom man føler seg truffet, da er det bare å endre seg.  

 

For det første må dere ikke anta at vi heltidsansatte står i butikken fra 9 om morgningen til 21 på kvelden, det skjer ikke, og kommer nok aldri til å skje, med mindre det bryter ut en zombieapokalypse som gjør at vi blir innestengt eller noe annet.  

 

Dere blir informert om at vi har leveranseproblemer og problemer med å få ca alle varer i butikken. Vi jobber med saken 90% av tiden og prøver så godt vi kan. Det nytter ikke å skrike til meg på telefonen, du tar bare dyrebar tid hvor jeg kunne ha funnet ut av problemet. 

 

Også til dere som er fysisk i butikk; Vi er ingen verdensmestre. Ja, jeg har nesten 5 år erfaring med div. kjøkken, dvs - jeg kan det meste om kjøkken. Spør meg om hvilken skrue som skal inn i en gipsvegg, hvor mye den tåler og andre ting som ikke har med mitt felt å gjøre - forvent at jeg bruker litt lenger tid, ikke bli irritert og sur fordi jeg ikke kan gi deg et svar på 0.1 sekund. 

 

Ikke slå meg, ikke ta på meg og for gudsskyld, ikke pust meg rett i trynet etter du har spist a) hvitløk b) drukket kaffe c) glemt å pusse tennene. 

 

Dersom jeg jobber overtid fordi de andre er opptatte, så vær litt hyggelig å si takk i etterkant, spesielt når du ser meg/andre stå i sivile klær. Jeg jobber på fastlønn, jeg får ikke noe mer lønn etter at den klokka tikker 16.00. Jeg hjelper deg av fri vilje, skal du være sur - Du er hjertelig velkommen til å dra til blokksberg.  

 

Også har vi dere som kommer inn i butikken og er aggressive. Det hjelper ikke. For all del, ikke rop etter meg. I det sekundet du har ropt, har jeg har allerede dømt deg og vil deretter ikke gi deg topp kundeservice. 

 

Og sånn til dere andre som liker å kverulere med meg om kjøkkenting, hvor dere tar så latterlig feil at det ikke er mulig. Hør på hva jeg har å si, istedet for å lage et lite helvete for deg selv, komme tilbake og klage på varen fordi den ikke var slik du trodde. Nei, hadde jeg fått forklart deg hvordan den faktisk fungerer så hadde du kanskje visst hvordan du skulle bruke varen. 

 

Jeg måtte bare få det ut. 

 

edit: skrivleif. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som setter en fot inn i butikken, roper "HALLO KAN JEG FÅ LITT HJELP?!?!?!"

Jada, kjære utålmodige egosentriske kunde, det skal du få, bare gi meg et øyeblikk til å bli ferdig med de andre/ det jeg holder på med.

Og så om de vil være enda litt mer irriterende:
Jeg: "Hva kan jeg hjelpe deg med?"
Kunde: "JEG SKAL HA EN DAIM" eller "JEG SKAL HA EN POSE MED SØPPELSEKKER!" og så står de og glor på meg og forventer at jeg skal gå å hente varen for de mens de står og venter i kassen... Jeg får lyst å vrenge meg hver gang. Altså.. I moderne butikker går man og henter varen selv, før man betaler.

Endret av Amananas
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mye hva kunden sa, men mer det han gjorde.

 

Han var inne og spurte om han kunne legge av noe i noen dager. Selvfølgelig kunne han det. Ingen problem. Han oppgir navn og telefonnummer.

 

Neste dag kommer han tilbake og sparker inn den ene døren vår så hele ruten knuser. Det var en lett sak for politiet å finne ham da vi ga navn og telefonnummer til dem.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei av de kundene som bare tror det hjelper å heve stemmen også får de det som de vil. Virker som om noen er i trassalderen enda!! 

Ja da kjære deg, du har krav på penger tilbake ved en reklamasjon. MEN, og dette er et stor men, forbrukerloven sier følgende: ''Når du reklamerer og selger er ansvarlig, kan du kreve at han kostnadsfritt gir deg en ny vare, eller at han reparerer feilen innen rimelig tid. Det er i utgangspunktet du som velger om du vil ha en ny vare, eller om den skal repareres. Hvis selger ikke klarer å rette mangelen eller gir deg en ny vare, har du fremdeles rettigheter. DA kan du enten kreve et passende priasavslag, eller levere tilbake varen og få pengene tilbake.'' Kjøpe kan også da eventuelt heves hvis det er 3.gangen de må levere inn pga feil! 

Hvis du absolutt skal dra opp denne loven så sørg for at du kan den kjære deg!!
Kunder leser ofte det de vil lese så det går til deres fordel, i dette tilfelle: Reklamasjon, min rettighet og penger tilbake. Alt annet dropper de å få med seg! 



Anonymous poster hash: e6e9e...503
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn i butikken, jeg smiler og sier hei, og spør om jeg kan hjelpe med noe. Kunde nærmest roper sint "nei!!" og strener videre inn i butikken. Jeg går bort til en hylle for å sette ut varer, det har gått 10 sekunder siden kunden skrek meg i ansiktet, og bak meg hører jeg samme kunde: "HALLOOO ER DET MULIG Å FÅ NOE HJELP HER ELLER???!"

FML.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ditt ståsted, jeg har selv jobbet i kundeservice og har hørt akkurat dette flere ganger.

 

Samtidig kan jeg også forstå kunden, særlig hvis man har blitt satt over flere ganger. Som f.eks sist jeg ringte Get. Det var da fjerde gang jeg var i kontakt med dem på få måneder (tre ganger på tre uker), og tekniker har vært hos oss like mange ganger. Det ER en feil, problemet er at Get aldri finner ut hva det er. De ville da sette meg over, og da sa jeg at nå fikk det jammen meg være nok. Jeg orker ikke å bli satt over, nå får de som satt der faktisk finne en løsning. Og det gjorde de, etter at jeg presset dem litt. Jeg forstår at man skal være høflig og vise folkeskikk, men jeg forventer også god service. Og en del av servicen er at man gidder å finne ut av hva som er galt. Det viste seg jo også det at det ikke var vits i å sette meg over, antagelig hadde jeg bare blitt satt tilbake til der jeg kom fra.

 

Jeg jobber selv nå i en avdeling der det hender jeg får kundehenvendelser (2-5 ganger per dag). Hvis det er slik at de har blitt satt over mange ganger så tar jeg faktisk den jobben det tar og går over til en annen avdeling for jeg vet hvor frusterende det er å ikke få hjelp.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg jobbet i GET, og taklet det ikke mer rett og slett pga situasjoner som du beskriver. Vi på kundeservice kan ikke finne ut av feilen der og da, vi kan kun se hva tekniker har skrevet og evt ta det videre, eller sendte tekniker på nytt. Vet ikke hvordan de løste det for deg, men som regel når det har kommet så langt at du har fått tek er det ikke mye de på kundeservicen får gjort som ikke allerede er gjort, med mindre forrige person ikke gjorde jobben sin. Angående at de skulle sette deg over er jo bare tull... Det finnes ingen avdeling å sette sånne saker over til, meg bekjent. Det er kundeservice som skal ta seg av det, ingen andre.  :vetikke:

Anonymous poster hash: 88fbe...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ mente selvfølgelig ikke at vi ikke kunne finne ut feil der og da. Mener selvfølgelig at det ikke er alltid vi kan finne ut feil der og da.



Anonymous poster hash: 88fbe...393
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg jobbet i GET, og taklet det ikke mer rett og slett pga situasjoner som du beskriver. Vi på kundeservice kan ikke finne ut av feilen der og da, vi kan kun se hva tekniker har skrevet og evt ta det videre, eller sendte tekniker på nytt. Vet ikke hvordan de løste det for deg, men som regel når det har kommet så langt at du har fått tek er det ikke mye de på kundeservicen får gjort som ikke allerede er gjort, med mindre forrige person ikke gjorde jobben sin. Angående at de skulle sette deg over er jo bare tull... Det finnes ingen avdeling å sette sånne saker over til, meg bekjent. Det er kundeservice som skal ta seg av det, ingen andre.  :vetikke:

Anonymous poster hash: 88fbe...393

 

 

Nettopp, det er bare tull, jeg har selv jobbet hos en av de største konkurrentene til Get. Så jeg vet hvordan det er, og jeg forstår at kundeservice der sikkert mener jeg er litt vanskelig. Men jeg blir også litt småvanskelig, dog relativt høflig, når man har hatt tekniker ute hos seg 4 ganger (de skal ut hit igjen, for oisann, det er visst en STOR feil som ikke bare rammer meg).

 

For å ta et eksempel: jeg ringer inn. De vet det er feil, jeg ringer for å bestille time til tekniker - igjen. Dette er på en søndag. Dama jeg snakker med sier "ja, men da kan tekniker komme på fredag." Seriøst? Jeg skal vente fem dager på at Get skal få ordnet opp i DERES feil for fjerde gang? Da blir jeg gretten, for å si det mildt. Nei, det var visst ingenting ledig før fredag. 

 

Så ringte jeg opp like etter, og da er det visst ledig dagen etter. Det jeg lurer på da er: gjør man seg vanskelig for en kunde som har opplevd at Get ikke har klart å levere varene fra dag 1 på pur f? Hva er det som får en kundebehandler til å regelrett lyve ved å si at hun skal sette meg over? For hun "gjorde det", og jeg endte med å bli lagt på. Aner ikke hvor hun liksom satte meg over, men det var nok fordi jeg var litt vanskelig. For ja, jeg blir ganske sta når jeg ikke får den hjelpen jeg føler jeg trenger.

 

Heldigvis var neste kundebehandler svært hyggelig og behjelpelig, og det var ikke et problem overhodet å få tekniker enten dagen etter, eller dagen etter der.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Sitter i kassen på kiwi*

 
-kunde: hei, du har vel nummeret til den og den rema butikken?

- meg: nei, det har jeg dessverre ikke.. *smiler hyggelig*

- kunde: kan du finne ut av hva nummeret er?

- meg: nei, jeg må dessverre få unna køen i kassen her. 

- kunde: kan du få tak i noe som kan finne nummeret da??

 
….. hvorfor kunde?? Hadde det vært så vanskelig å google det selv??  :bond:  Selvfølgelig skal vi være hyggelig, men de er konkurrenten!!
 
Ender med at kunden går bak på kontoret, snakker med sjefen og får nummeret...


Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...