Gå til innhold

Ønsker meg guttevenner - men er det mulig når jeg ikke er en "guttejente"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg skulle gjerne hatt guttevenner(Eller nye venner i det hele tatt :fnise: jeg er ganske ensom), men så er det slik at jeg mangler de fleste interesser hvor man kommer naturlig inn i et miljø med mange gutter, slik som spilling, fotball etc. Og det hadde vært litt kleint å late som jeg hadde vært veldig interessert i noe bare i håp om å få kompiser :sjenert:

Jenter med mange guttevenner, hvor og hvordan ble dere kjent?

Og gutter, kan det også være interessant med jentevenner selv om de ikke er av "guttejente"-typen?



Anonymous poster hash: 4bfc6...68d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig jentejente, men har et par kompiser jeg kan henge med. De fleste av dem er gutter jeg har blitt kjent med på folkehøgskolen, før det så klarte jeg ikke å holde på guttevennene mine fordi det alltid utviklet seg til noe mer. Husker jeg syns det var utrolig frustrerende, men nå som jeg har kjæreste så vet jo guttene jeg blir kjent med at det uansett ikke kan bli noe mer.

Jeg vet ikke, men det er kanskje enklere å bli kjent med nye gutter i skolesammenheng. Det kan lett misforstås om du prøver å bli kjent med nye gutter på byen for eksempel. Om du jobber så kan du jo se deg etter noen gutter du kan bli kjent med der. Men du må huske på å gjøre det tydelig at du kun er ute etter en venn og ikke noe mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Jeg har mange homofile guttevenner, synes det er perfekt da man unngår evt misforståelser:) Ble kjent med en gjennom et kurs, og deretter traff jeg på alle ha s venner og en del av disse er blitt svært gode venner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at jeg skulle gjerne hatt guttevenner(Eller nye venner i det hele tatt :fnise: jeg er ganske ensom), men så er det slik at jeg mangler de fleste interesser hvor man kommer naturlig inn i et miljø med mange gutter, slik som spilling, fotball etc. Og det hadde vært litt kleint å late som jeg hadde vært veldig interessert i noe bare i håp om å få kompiser :sjenert:

Jenter med mange guttevenner, hvor og hvordan ble dere kjent?

Og gutter, kan det også være interessant med jentevenner selv om de ikke er av "guttejente"-typen?

Anonymous poster hash: 4bfc6...68d

Hvor gammel er du og hvor bor du?

Anonymous poster hash: a6fc1...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere kompiser, kommer av å ha samme interesser som gutta... Dvs sport, spill, bil og samfunnsfaglige interesser. I tillegg er jeg nok en guttejente, jeg lager svært lite drama og tør si hva jeg mener og høre det uten sure miner.

Jeg selv har vært i jobb og sport som er mannsdominert og vokst opp i et mannsdominert miljø.

Hvis du ikke har samme interesser så gå for jentevenner i stedet da? Eller er det for å få kjæreste/sex du ønsker guttevenner?

Ser ikke helt hvorfor du vil ha guttevenner om dere ikke har mye å snakke om.



Anonymous poster hash: 820e9...d5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere kompiser, kommer av å ha samme interesser som gutta... Dvs sport, spill, bil og samfunnsfaglige interesser. I tillegg er jeg nok en guttejente, jeg lager svært lite drama og tør si hva jeg mener og høre det uten sure miner.

Jeg selv har vært i jobb og sport som er mannsdominert og vokst opp i et mannsdominert miljø.

Hvis du ikke har samme interesser så gå for jentevenner i stedet da? Eller er det for å få kjæreste/sex du ønsker guttevenner?

Ser ikke helt hvorfor du vil ha guttevenner om dere ikke har mye å snakke om.

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Er ikke alle menn som er interessert i sånn da. TS må vel finne gutter med samme interesser som henne, de finnes jo de. Men jeg er også litt usikker på hvorfor hun absolutt skal ha guttevenner, venner er venner? Dessuten er det ikke alt man kan snakke med gutter om (min erfaring da..)

Anonymous poster hash: 1ef2c...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle menn som er interessert i sånn da. TS må vel finne gutter med samme interesser som henne, de finnes jo de. Men jeg er også litt usikker på hvorfor hun absolutt skal ha guttevenner, venner er venner? Dessuten er det ikke alt man kan snakke med gutter om (min erfaring da..)

Anonymous poster hash: 1ef2c...ec2

Det er sant, vil være mye ulikt, men det er der jeg selv har venner fra. Jeg er ikke monsterinteressert i biler men endte likevel opp med en del kunnskaper..

Og du kan snakke med gutter om alt om du har riktig mentalitet, snakker med mine kompiser om stort sett alt og spør om alt uten noe problem. Får svar og, men er kanskje ikke like utdypende som svar fra venninner. :)

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lagde to tråder om nettopp dette i går, og ønsker det samme.. men mitt problem er at jeg er ferdig med alt av skole, og hvor skal jeg da treffe gutter når jeg ikke har noe slags form for nettverk?

har prøvd og være på barer/utesteder men føler det ikke funker helt. :/



Anonymous poster hash: 9ddb3...ad6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lagde to tråder om nettopp dette i går, og ønsker det samme.. men mitt problem er at jeg er ferdig med alt av skole, og hvor skal jeg da treffe gutter når jeg ikke har noe slags form for nettverk?

har prøvd og være på barer/utesteder men føler det ikke funker helt. :/

Anonymous poster hash: 9ddb3...ad6

Nettverk bygger man over tid...! :)

Begynn med kollegaer og gå ut med dem, bli kjent med folk rundt. Ingen drar alene ut på byen og ender opp med 20 nye venner hvor 5 av dem er menn. Slikt tar tid.

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare guttevenner, men har blitt kjent med dem gjennom gaming - vi spiller ofte sammen, og så møtes vi for en øl eller for å se på favorittsporten vår på tv etc. Jeg har også andre hobbier, som strikking og hage, dette er ikke noe de driver med men de hjelper gjerne til i hagen og jeg har strikka til de etter deres ønske.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha venner du ikke har noe til felles med da, hva slags hobbier har du og hva liker du å gjøre på fritiden? Kanskje enklere å foreslå noe om vi vet hva du trives med :)



Anonymous poster hash: 31ee2...cd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Hmm, altså jeg skjønner godt hvorfor du vil ha guttevenner, du vil ha en platform som du kan bruke til sjekking i omgivelsene til vennene dine?

Jeg tror ikke jeg hadde klart å være venn med ei dame som jeg veldig veldig gjerne har lyst til å ligge med. Hvis du hadde vært tilstrekkelig innenfor mine seksuelle preferanser av kroppsbygning og væremåte, så ville nok hormonene mine klikka fullstendig og jeg ville blitt gal. Det hadde ikke gått så bra med den spillinga da, jeg hadde nok tapt så det suser, samme hva du har i boksen.

Homofile venner høres ut som et godt tips, veldig godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere kompiser, kommer av å ha samme interesser som gutta... Dvs sport, spill, bil og samfunnsfaglige interesser. I tillegg er jeg nok en guttejente, jeg lager svært lite drama og tør si hva jeg mener og høre det uten sure miner.

Jeg selv har vært i jobb og sport som er mannsdominert og vokst opp i et mannsdominert miljø.

Hvis du ikke har samme interesser så gå for jentevenner i stedet da? Eller er det for å få kjæreste/sex du ønsker guttevenner?

Ser ikke helt hvorfor du vil ha guttevenner om dere ikke har mye å snakke om.

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Man kan vel snakke om film, musikk, politikk, reiser, og andre hobbyer? Er det ikke "tillatt" å ønske seg guttevenner uten å være utpreget guttejente?

Synes det virker som mange jenter med guttevenner har en veldig fin, avslappa tone i vennskapet :) Skulle gjerne hatt det slik selv.

Anonymous poster hash: 25ecb...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at jeg skulle gjerne hatt guttevenner(Eller nye venner i det hele tatt :fnise: jeg er ganske ensom), men så er det slik at jeg mangler de fleste interesser hvor man kommer naturlig inn i et miljø med mange gutter, slik som spilling, fotball etc. Og det hadde vært litt kleint å late som jeg hadde vært veldig interessert i noe bare i håp om å få kompiser :sjenert: Jenter med mange guttevenner, hvor og hvordan ble dere kjent? Og gutter, kan det også være interessant med jentevenner selv om de ikke er av "guttejente"-typen? Anonymous poster hash: 4bfc6...68d

Største problemet med guttekompiser er kjærestene deres vil jeg tro. Som gutta er skeptisk den hetro vennen til kona. Da bør de helst være barndomsvenner :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig jentejente, men min aller beste venn er gutt! Jeg ble kjent med han på videregående, gjennom politikken. Jeg har veldig få interesser som ansees som "guttete", men kompiser har jeg mange av. En del har jeg fått gjennom samboern, noen gjennom skole og noen fra barndommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig jentejente, men har et par kompiser jeg kan henge med. De fleste av dem er gutter jeg har blitt kjent med på folkehøgskolen, før det så klarte jeg ikke å holde på guttevennene mine fordi det alltid utviklet seg til noe mer. Husker jeg syns det var utrolig frustrerende, men nå som jeg har kjæreste så vet jo guttene jeg blir kjent med at det uansett ikke kan bli noe mer.

Er ikke noe hindring at du har kjæreste vel :) mange som prøver seg for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel snakke om film, musikk, politikk, reiser, og andre hobbyer? Er det ikke "tillatt" å ønske seg guttevenner uten å være utpreget guttejente?

Synes det virker som mange jenter med guttevenner har en veldig fin, avslappa tone i vennskapet :) Skulle gjerne hatt det slik selv.

Anonymous poster hash: 25ecb...135

Du velger ikke venner ut fra kjønn... Men ifg hovedinnlegget så virket det som om du ville ha guttevenner; selv om dere ikke har noe til felles, og det synes jeg er rart... :)

Jeg har heller ikke skrevet at du KUN finner guttevenner igjennom sport, bil og spill (og samfunnsfaglige emner som du tydeligvis ikke fikk med deg).

Du må oppsøke folk og finne noen du klikker med om det så er jenter eller gutter. Min venninnegjeng er mer rolig enn min guttegjeng, gutta er rølpete og høylydte i forhold. Ikke vær musa i hjørnet ;)

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke noe hindring at du har kjæreste vel :) mange som prøver seg for det!

Hehe joda, men om det skjer så merkes det jo ganske kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være en guttejente for å ha venner av motsatte kjønn. Jeg hadde en veldig god venninne, og vi hadde egentlig ikke så veldig mye til felles, men begge var glad i å feste, likte å gå på kafe, se filmer sammen osv. Vi fikk også den lure ideen og ha sex og vips så ble ting kleint også var vi ikke venner mer, så pass på.



Anonymous poster hash: f79c6...78f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger ikke venner ut fra kjønn... Men ifg hovedinnlegget så virket det som om du ville ha guttevenner; selv om dere ikke har noe til felles, og det synes jeg er rart... :)

Jeg har heller ikke skrevet at du KUN finner guttevenner igjennom sport, bil og spill (og samfunnsfaglige emner som du tydeligvis ikke fikk med deg).

Du må oppsøke folk og finne noen du klikker med om det så er jenter eller gutter. Min venninnegjeng er mer rolig enn min guttegjeng, gutta er rølpete og høylydte i forhold. Ikke vær musa i hjørnet ;)

Anonymous poster hash: 820e9...d5e

Okei, nå føler jeg at vi snakker forbi hverandre. Ja, jeg oppfattet faktisk samfunnsfaglige emner første gangen jeg leste, men for det første synes jeg det er et ganske nøytralt interessefelt, verken maskulint eller feminint, og for det andre virket det som om hovedpoenget var en antagelse om at jeg hadde ikke noe til felles med gutter og burde derfor ikke ønske meg guttevenner. Fikk en "hold deg unna gutta"-følelse.

Ja, jeg vil gjerne ha nye jentevenner også, nye venner er alltid positivt, uansett kjønn. Men jeg har som sagt fått en del gode inntrykk av at gutt-jente-vennskap gjerne varer lenge, at man kan slappe godt av sammen, og da er det vel ikke så rart at jeg synes det kunne vært hyggelig med en god guttevenn?

Anonymous poster hash: 25ecb...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda, men om det skjer så merkes det jo ganske kjapt :)

Hehe, noen ganger da jeg har vært innom og sett så har det vært en og annen tråd om at andre "guttevenner" sender bilder av ståpikken sin på snapchat selv om de vet at dama er opptatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...