Gå til innhold

Hvordan skal jeg si til venninnen min at jeg ikke vil hun skal tatovere meg mer?


smalls

Anbefalte innlegg

Og jeg har vært på matlagingskurs på en michellinresturant, men det betyr ikke at jeg er en god kokk.

Første trinn til å bli en god tattovør er å evne å se sine egne feil og begrensninger, og holde seg til penn og papir og evt falskskinn, og å få vurderinger og råd fra de som har det som yrke, ikke bare leke seg i kjelleren med mennesker.

Det finnes ingen utdanning for å bli tatovør og da har man bare kurs man kan ta. Det er mange dårlige tatoverer der ute. Jeg vet om dårlige tatoverer i studio å

Anonymous poster hash: 0565c...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir bare nødt til å skaffe deg noen eggstokker og gi en beskjed.

Hun skal jo gi beskjed i morgen

Anonymous poster hash: 0565c...215

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo veldig kleint hvis jeg får rettet på den og en dag må jeg kanskje vise en venninne av henne tatoveringen feks. Jeg vil ikke gå på bak ryggen hennes og den neste skal jo være på overarmen.

Da får du vel si det som det er på en pen måte da. Lei seg blir hun nok uansett. Ikke sikkert hun selv ser hvor dårlig jobb hun har gjort. Ikke så lurt å slippe henne til fler ganger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe gøy å si noe du tror andre vil bli såret av.

Legg det frem på en så pen måte som mulig, si at hun er flink og har potensiale, men at du tror hun fortsatt trenger mer øving, og at du ikke kan være den hun øver på. Kanskje du kan finne noen ekstra kurs eller lignende du kan anbefale henne, i stede for at hun øver seg på deg. Ellers kan du dra en hvit løgn og si at du ikke ønsker flere tatoveringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Litt knotete formulering, men hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett, så ja, det er hjemmetattovører som har fått kjellerstua si godkjent av MT. De må ha rutiner for sterilisering av utstyr, renhold av lokalet og hud før penetrering av den. MT bryr seg derigjen ikke om hvilke rutiner det er som brukes, bare det steriliseres.

Feks nåler og maskiner kan steriliseres i stekeovnen, metallet i nålene ødelegges (svekkes, risikerer flising), men de blir steriliserte, og da er det godkjent, selv om det ikke er en god måte å gjøre det på.

Autoclav er det beste, men det er svindyrt og få som har det.

Åja, oki :) Jeg visste ikke en kunne få det godkjent som lokale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende at hvem som helst bare kan kjøpe en tatoveringsmaskin og bare begynne med å tatovere. Burde være strengere regler på sånt, men ikke så mye å gjøre med det.

Det er dårlige tatoverer både hjemme og i studio. En kompis av broren min drev sitt eget studio i byen og han var ikke flink. De som jobbet der var flinke, men ikke han. Vet om flere som har klaget. Til slutt gikk han konkurs og måtte stenge. Kanskje like greit.

Men uansett så er det bare å si det til henne på en snill måte. Si du ikke er fornøyd og vil ikke bli tatovert av henne noe mer. Kanskje hun ikke ser selv at hun er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Er så glad for at alle mine er gjort i studio.....

Ikke alltid det betyr at tatoveringen blir bra. Finnes mye rart rundt på diverse studio og dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Joda, så lenge lokalene og steriliseringsprosedyrene er godkjente av mattilsynet, så er det desverre det. Det finnes ingen form for kvalitetssikring av tattovører og piercere utover dette, ei heller lovbestemte aldersgrenser for å få tattovering.

TS: Si det som du er, at du ikke er fornøyd og ikke ønsker flere tattoveringer pr. dags dato. Håper for din del at tattoveringene ikke er så ødelagte at de ikke kan fikses, og du må covre de helt. For andre framtidige kunders del, skylder du de, og henne, en realitycheck på kvaliteten på tattoveringene hennes.

Hvis hun lurer på hvorfor du ikke lengre er fornøyd, så vær ærlig, og si at du har sett hvor bra en tattovering kan være, og at de du har ikke samsvarer med dine forventninger.

Ikke be henne om å fikse de, hun er mest sansynlig ikke kapabel til det. Dra til et proffesjonelt studio og få de til å vurdere tattoveringen.

Og til alle som lurer; det er helt normalt å ikke være fornøyd med det som lages av "hjemmetattovører", og dette er grunnen til at alle proffesjonelle tattovører fraråder bruk av disse.

for å kunne tattovere må lokalet(hjemmet) du tattoverer i være godkjent hos enten fykleslegen eller Miljørettet helsevern ol. og de hadde neppe godtatt hennes egen stue som lovlig lokale.så med mindre ho har søkt om dette og fått godkjenning så er det ulovlig det ho driver med.

Endret av krokodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Men tror du en hjemmetatovering er på et lokale som er godkjent av mattilsynet?

nei ho ville neppe fått noen godkjenning av lokale hjemme i sin egen stue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det betyr at tatoveringen blir bra. Finnes mye rart rundt på diverse studio og dessverre.

Nei det er sant, men man skal alltid se på hva hva vedkommende har gjort før. Ikke bare dropp inn på et random studio. Man får det man betaler for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Er så glad for at alle mine er gjort i studio.....

du er naiv om du tror det har noe å si. altså, det har noe å si på hygienen såklart men det er ingen garanti for at tattoveringa er bra av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kunne tattovere må lokalet(hjemmet) du tattoverer i være godkjent hos enten fykleslegen eller Miljørettet helsevern ol. og de hadde neppe godtatt hennes egen stue som lovlig lokale.så med mindre ho har søkt om dette og fått godkjenning så er det ulovlig det ho driver med.

Det er flere som har den godkjenningen, desverre. De godkjenner ikke lokalet i seg selv, men rutinene for renhold og sterilisering. Om hun som omtales i HL har blitt godkjent vet jeg ikke, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er du virkelig nødt å bare si det som det er! Jeg jobber innen tattoo/piercing bransjen og det hun holder på med er høyst uansvarlig!! Hun gambler faktisk med folks liv når hun velger å tatovere mennesker i hennes hjem, hepatitt å andre sykdommer er risikabelt når man ikke får utøvd disse ingrepene (ja for det er faktisk ingrep i huden!) i sterile omgivelser. Venninden din burde skamme seg dypt for å ha utsatt sine venner for dette, og bra at du velger å ikke gå til henne mer, men en dårlig tatovering er da det minste du risikerer da du går til det man kaller i miljøet vårt for en "scratcher". Slike folk som din venninde er det som gjør at tattoo bransjen får et dårlig navn!! Amen, dagens utblåsning. uff

Anonymous poster hash: 9501a...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Nei det er sant, men man skal alltid se på hva hva vedkommende har gjort før. Ikke bare dropp inn på et random studio. Man får det man betaler for

nå har det seg sånn at noen tattovører er gode på sine områder. så om en har gjort et mønster jævli bra så betyr ikke det at han er god på for eksempel portretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det er flere som har den godkjenningen, desverre. De godkjenner ikke lokalet i seg selv, men rutinene for renhold og sterilisering. Om hun som omtales i HL har blitt godkjent vet jeg ikke, men jeg tviler.

om de har godkjenningen så ser jeg ikke helt problemet. de har jo da lik godkjenning som et studio. og det er ingen garanti for at et studio utfører bra tattoveringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du er naiv om du tror det har noe å si. altså, det har noe å si på hygienen såklart men det er ingen garanti for at tattoveringa er bra av den grunn

Naiv? Jeah right!! Har selv tattoo på store deler av kroppen, man skal alltid sette seg ned og se på portefølje og se på andre som har tattoo fra en spesiell tattoovør.

Alt kan gå galt uansett, det er noe ALLE vet ,hvis man gjør hjemme leksa så får man gode tattoo.

Jeg har hatt mange forskjellige som har tattoovert meg gjennom årene. Er fornøyd med alle mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget ditt er?

Hva er DITT poeng?! Hun sier ikke at hun er i tvil om hun skal si fra eller ikke, men hva hun skal si.

Et av dine lite konstruktive svar som vanlig.

Anonymous poster hash: f8045...565

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er DITT poeng?! Hun sier ikke at hun er i tvil om hun skal si fra eller ikke, men hva hun skal si.

Et av dine lite konstruktive svar som vanlig.

Anonymous poster hash: f8045...565

Poenget mitt er at det ikke skal være noe problem å si fra hvis man ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke si at du vil ha en annen stil da? At du ikke er fornøyd fordi den skulle vært mer sånn-og-sånn, og at du har funnet en tatovør som er veldig bra på akkurat den stilen du liker best? Hvis du da sier at hun kan gjøre den stilen for deg, sier du at du ikke synes hun er dyktig nok på det, og at hun må bli bedre hvis hun skal tatovere deg igjen.

Jeg hadde også satt meg inn i konsekvensene som kan komme av å tatovere seg hjemme hos noen (forutsatt at hun ikke har godkjennelse), og bruke det som argumenter for at du ikke vil tatovere deg hos henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...