Gå til innhold

Han bryr seg ikke når jeg har det dårlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud for noen svar!:haar:

TS: først og fremst, så kjipt at det ikke gikk bra med prøven. Det kommer vel heldigvis flere sjanser?

Jeg tror det er såpass enkelt som noen er inne på, innimellom all dritten, at dere har forskjellige måter å vise omsorg på. Slik jeg leser det, så bryr han seg. Hans måte å vise deg det på er å tilby deg klem og trøst. Det er positivt. At det ikke var det du trengte, endrer ikke på at han prøvde. Det er mulig han ble sår og snurt av å bli avvist på det, og at det er forklaringen på hvorfor han ikke ville være med å lage mat. Kommentaren hans var også totalt unødvendig, men jeg tipper oppbyggingen der er forklaringen.

Noe av det vanskeligste med forhold er at vi trenger og viser omsorg og kjærlighet på forskjellige måter. Trikset er å se den gode intensjonen og sette pris på den, til tross for at det er annerledes enn det man selv hadde foreslått. Hvordan tror du ting hadde utviklet om du tok i mot tilbudet hans om trøst, og etterpå spurte om dere skulle lage mat sammen?

Nei, dette var siste sjansen, måtte bestå for å få eksamen. Og det er utrolig kjipt, har masse andre fag som er viktige, som jeg burde fokusert på. Dette faget er filosofihistorie, og har ingenting med det jeg egentlig studere, hvor det forhåpentligvis går bedre..

Ja, men hvert eneste tilfelle så er det liksom "å, stakkars deg kom hit". Vil jo ikke at han skal synes synd på meg. Og skjønner at han ikke leser tankene mine, og det har jeg ikke bedt han om heller.. Det var jo han som lagde en stor sak ut av det, ikke jeg..

Du har mye rett i det du sier, og glad for at noen har litt empati der ute:)

Jeg vet ikke om det hadde gjort noen forskjell.. Men det jeg synes er sprøtt, er at han vil holde rundt meg og trøste, og rett etter på sitter han å sier at det er min egen feil og at jeg ikke er smart nok osv..

Tusen takk for svar i hvert fall 😄

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke vil lage mat "sammen" så er det hans rett til og si nei, hvis jeg er lei meg for noe så prøver jeg ikke å tvinge min sambo til og lage mat.

Han ville holde rundt deg, det er fint.. Men du kan ikke forvente at han skal lage mat til deg.

Dessuten syns jeg det er en uting og lage mat til en hver anledning , hvis man i tillegg må lage " jeg strøk på eksamen mat"

Tror du egentlig er frustrert over deg selv og lager litt ekstra styr med din kjæreste... Slik at du selv ikke trenger og føle på at du ikke presterte nokk...

Vi kan ikke forvente at mennene våre skal gi oss mat roser hele tiden, men en klem og en god armkrok koster ingenting.

Vi avtalte i går at vi skulle lage mat etter prøva, fordi jeg skulle videre på jobb. Så jeg har ikke tvunget han til å lage mat, herreguuuuuud.. Man må spise selv om man strøk på eksamen?

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Vet ikke om det er så sprøtt, kan hende at han bare ble lei seg for at du avviste hans invitasjon til trøst og ikke ville gjøre det du ville. Og da sa han kjipe ting til deg. Dumt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hvordan folk kan ha en mening om noe de ikke vet en dritt om.

For det første: hva er det jeg har sagt som for deg til å tro at det det er noen andres feil enn min egen, at jeg ikke besto prøven i dag?

For det andre: hvordan kan du med 100 % sikkerhet si at jeg ikke besto prøven fordi jeg ikke jobbet nok?

Og for det tredje: hvordan kan du påstå at jeg sliter på skolen fordi jeg ikke besto prøven i dag?

Hva mener du med "mye", jeg har faktisk masse å gjøre på skolen i tillegg til at jeg jobber. Han lager mat, fordi vet du hva, han er avhengig av å spise middag, men jeg kan bare spise en brødskive for eks. Men når han uansett skal lage, så kan han lage til begge .. Og jeg gjør ingenting annet i huset jeg da?

Gleder meg til å få noen svar fra noen av dere snart, blir spennende å høre grunnlaget deres

Anonymous poster hash: bc073...242

1) Du spurte om vår mening, ergo er det den du får. Du ber om meninger og råd på et forum, du får begge deler. Det kunne selvsagt vært penere formulert, men sånn fungerer kritikk ofte. Den blir tydeligst når den er krass. Mange kunne sikkert vært flinkere til å formulere seg hyggeligere, men da blir det også mindre tydelig. Et forum er et forum, ikke en vennegjeng som klemmer hverandre. Vil du ha omsorg? Ring en venn.

2) Jeg postulerer at alle resultater i skolearbeid har sammenheng med arbeidsinnsats. Det er derfor det heter "egen innsats". Jeg skal dog reservere muligheten for at noen kan ha fått en uheldig lobotomering dagen før eksamen og derfor være uten egen skyld i svake resultater. Ellers er det alltid kausalitet mellom arbeid og karakter.

3) Jeg induserer at du sliter på skolen fordi du strøk på en prøve (for å kunne gå opp til eksamen eller noe sånt?). Jeg beklager hvis jeg har misforstått og at du ellers er en A-student.

4) Din rettferdiggjøring av at han kan lage middagen din fordi han har så lite og gjøre og uansett må ha middag er selve beviset på at jeg har rett i hvor respektløst du behandler han. Du oppfører som prinsessen på erten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtalte i går at vi skulle lage mat etter prøva, fordi jeg skulle videre på jobb. Så jeg har ikke tvunget han til å lage mat, herreguuuuuud.. Man må spise selv om man strøk på eksamen?

Anonymous poster hash: bc073...242

Ta en brødskive da , problem solved :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtalte i går at vi skulle lage mat etter prøva, fordi jeg skulle videre på jobb. Så jeg har ikke tvunget han til å lage mat, herreguuuuuud.. Man må spise selv om man strøk på eksamen?

Anonymous poster hash: bc073...242

Det er ikke rart du får kjipe svar når du svarer noen som kommenterer på denne måten.

Hvis jeg var det ville jeg tenkt litt på hvordan du skal svare før du svarer på noe du ikke er helt enig i.

Anonymous poster hash: 68f0d...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk bruker tid på å lese og svare deg og komme med råd.

Flere av svarene var ikke det du ønsket å høre, tough shit.

Men det er du som velger hva du vil ta til deg eller ikke.

Vær litt mer åpen og takknemlig.

Lykke til!

Mange her er nok ute etter å spre om seg med møkk, for å føle seg bedre. Men tro meg, dere får ikke meg til å føle meg påvirket, det er ikke meg det er synd på.

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart du får kjipe svar når du svarer noen som kommenterer på denne måten.

Hvis jeg var det ville jeg tenkt litt på hvordan du skal svare før du svarer på noe du ikke er helt enig i.

Anonymous poster hash: 68f0d...bab

Ja, men hvor vanskelig er det å lese hovedinnlegget i det minste, før man svarer?

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var siste sjansen, måtte bestå for å få eksamen. Og det er utrolig kjipt, har masse andre fag som er viktige, som jeg burde fokusert på. Dette faget er filosofihistorie, og har ingenting med det jeg egentlig studere, hvor det forhåpentligvis går bedre..

Ja, men hvert eneste tilfelle så er det liksom "å, stakkars deg kom hit". Vil jo ikke at han skal synes synd på meg. Og skjønner at han ikke leser tankene mine, og det har jeg ikke bedt han om heller.. Det var jo han som lagde en stor sak ut av det, ikke jeg..

Du har mye rett i det du sier, og glad for at noen har litt empati der ute:)

Jeg vet ikke om det hadde gjort noen forskjell.. Men det jeg synes er sprøtt, er at han vil holde rundt meg og trøste, og rett etter på sitter han å sier at det er min egen feil og at jeg ikke er smart nok osv..

Tusen takk for svar i hvert fall Anonymous poster hash: bc073...242

Jeg leste det, men du kan vel ta det opp igjen? Altså, det i seg selv er kjipt, men ikke verdens ende.

Om kjæresten min hadde strøket på noe som var viktig for ham, eller opplevd å bli skuffet på et område som betyr mye for ham, så hadde nok mitt første innfall også vært å gi ham en klem og trøste litt. Ikke fordi det er "synd på ham" i den forstand, men fordi jeg ser at den jeg er glad i er lei seg og skuffet og da blir det naturlige reaksjonen å vise at jeg forstår det og at jeg bryr meg om ham. Om han ikke vil det, så er det greit, men det er ment utelukkende som omtanke og støtte. Altså 100% positivt. Jeg vil tro det er sånn det var for kjæresten din også. Han vet du har jobbet hardt, han vet du er skuffet, han vil vise deg at han bryr seg.

Om jeg skal synse litt, så tror jeg egentlig han har rett i at det er en "stor" sak. Ikke type verden går under og helvete bryter løs, men stor nok til at du er skuffet og tar deg en ekstra rundtur på bussen for å samle deg. Han leste deg nok kanskje bedre enn du tror. Problemet er kanskje at du til tross for skuffelsen, prøver å hente deg inn igjen, se fremover og svelge skuffelsen. I den grad at du reagerer negativt på det som i utgangspunktet er en positiv handling fra hans side. Når jeg opplever slike ting, så kan stoltheten også fort kicke inn, og da er jeg ikke nødvendigvis positivt innstilt til handlinger som stikker borti den. ;)

Jeg mener som sagt at han kom med en dum kommentar, men jeg tror ikke han mener det. Jeg tror heller det var en barnslig reaksjon på å føle seg avvist og sår over at du ikke ser og setter pris på forsøket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag er ikke livsnødvendig , det er en luksus greie. Ikke alle menn som liker og lage mat!

At du går skole har ingenting med han og gjøre.

Det er noe du prioriterer for deg selv og din framtid. Blir det slutt mellom dere så sitter han igjen med ingen ting!

At du får svar du ikke liker er ditt problem, er veldig mange reflekterte voksne her inne, som heldigvis ikke tar damen sitt parti i alt. Her er vi real og ser på problemet og ikke kjønnet (som oftest) ta det heller til deg og reflekter over det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du spurte om vår mening, ergo er det den du får. Du ber om meninger og råd på et forum, du får begge deler. Det kunne selvsagt vært penere formulert, men sånn fungerer kritikk ofte. Den blir tydeligst når den er krass. Mange kunne sikkert vært flinkere til å formulere seg hyggeligere, men da blir det også mindre tydelig. Et forum er et forum, ikke en vennegjeng som klemmer hverandre. Vil du ha omsorg? Ring en venn.

2) Jeg postulerer at alle resultater i skolearbeid har sammenheng med arbeidsinnsats. Det er derfor det heter "egen innsats". Jeg skal dog reservere muligheten for at noen kan ha fått en uheldig lobotomering dagen før eksamen og derfor være uten egen skyld i svake resultater. Ellers er det alltid kausalitet mellom arbeid og karakter.

3) Jeg induserer at du sliter på skolen fordi du strøk på en prøve (for å kunne gå opp til eksamen eller noe sånt?). Jeg beklager hvis jeg har misforstått og at du ellers er en A-student.

4) Din rettferdiggjøring av at han kan lage middagen din fordi han har så lite og gjøre og uansett må ha middag er selve beviset på at jeg har rett i hvor respektløst du behandler han. Du oppfører som prinsessen på erten.

Dette må være noe av det mest pretensiøse pisspteiket jeg har lest på en stund.

Det går fint an å få fram et poeng uten å oppføre seg som en evneveik drittsekk. Å ikke gyve løs på noen som tydelig er lei seg, handler ikke om meninger eller vennskap, men om normal folkeskikk. Jeg ser du har en dårlig dag, og fordi vi er på et forum, så er det min soleklare rett å gjøre den litt verre. Bare sånn for moro skyld. Du må gjerne være en evneveik drittsekk, men ikke prøv å forkle det som noe mer seriøst enn det faktisk er.

At det er en automatisk sammenheng mellom arbeidsinnsats og resultater på skolen er forresten en latterlig påstand. Det finnes nok av elever og studenter som får toppresultater med minimal innsats, og de som legger inn en stor innsats uten å lykkes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du spurte om vår mening, ergo er det den du får. Du ber om meninger og råd på et forum, du får begge deler. Det kunne selvsagt vært penere formulert, men sånn fungerer kritikk ofte. Den blir tydeligst når den er krass. Mange kunne sikkert vært flinkere til å formulere seg hyggeligere, men da blir det også mindre tydelig. Et forum er et forum, ikke en vennegjeng som klemmer hverandre. Vil du ha omsorg? Ring en venn.

2) Jeg postulerer at alle resultater i skolearbeid har sammenheng med arbeidsinnsats. Det er derfor det heter "egen innsats". Jeg skal dog reservere muligheten for at noen kan ha fått en uheldig lobotomering dagen før eksamen og derfor være uten egen skyld i svake resultater. Ellers er det alltid kausalitet mellom arbeid og karakter.

3) Jeg induserer at du sliter på skolen fordi du strøk på en prøve (for å kunne gå opp til eksamen eller noe sånt?). Jeg beklager hvis jeg har misforstått og at du ellers er en A-student.

4) Din rettferdiggjøring av at han kan lage middagen din fordi han har så lite og gjøre og uansett må ha middag er selve beviset på at jeg har rett i hvor respektløst du behandler han. Du oppfører som prinsessen på erten.

Er ikke ute etter omsorg, men empati.

Det er helt klart sammenheng mellom innsats og resultat, men det er også andre faktorer som spiller inn.

Det går bra, alle kan misforstå. Men det har seg sånn at jeg er nødt til å ha A/B snitt. Og akkurat dette faget som jeg ikke får ta eksamen i dette semesteret, har ingen ting å si for karaktersnittet mitt. Jeg må bare få det bestått.

Jeg har aldri påstått at han kan lage middag til meg fordi han ikke har noe annet å gjøre! Men hvis jeg jobber til kl 21 eller senere, så pleier han å lage mat, fordi jeg har egentlig ikke behov for middag så sent

Og du har forresten litt rett i dette med prinsessen-på-erten, men ikke helt slik du legger det fram. Vet at jeg er sta og vil ha ting på min måte, men prøver å ikke la det gå utover andre

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med eksamen, men det er ikke verdens undergang. Bedre lykke neste gang. :)

Men han bryr seg. På sin måte, men du avslo. Du ønsker at han skal gjøre det på en annen måte, men da må du enten fortelle han det, eller "ta til takke" med hans måte. Sikkert ikke like gøy å bli avvist når man forsøker å bry seg. Hadde det skadet så mye å ligget noen minutter på armen hans?

Anonymous poster hash: 532fc...e70

Takk for det :)

Jeg vet han mente det godt, kanskje dumt av meg. Men bare synes det var litt rart å forvente at jeg skal lage mat, når vi i hadde planlagt det sammen og jeg i tillegg hadde strøket på prøven.

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, kjæresten din er ikke deg.

Les det som har blitt skrevet her igjen, filtrer det som ikke har med saken å gjør, og du vil se at samtlige mener at du har urimelig krav.

Anonymous poster hash: 0a01b...754

Nei, men han burde prøve å forstå meg og se meg som et eget individ.

Skjønner at mye her er greie svar, men ikke til det jeg lurer på! Føler meg misforstått. Føler at de som svarer her legger opp problemer fra teksten som ikke utgangspunktet ikke var problemer fra min side

Anonymous poster hash: bc073...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG problemet er ???

AT han ikke lagde mat, er det et problem? han ikke lagde ikke mat denne gangen er ingen grunn til og lage drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger strengt tatt ikke noen til å utnevne meg til det ene eller det andre. Jeg tar meg selv friheten til å påpeke bedriten oppførsel, helt av meg selv. Dette handler nemlig ikke om meningene dine, du skal få være uenig med meg til krampa tar deg. Det handler om måten du uttrykker dem på. Jeg tar det liksom litt for gitt at du evner å uttrykke din uenighet uten å latterliggjøre TS med å kalle henne prinsesse, gå løs på arbeidsinnsatsen hennes og andre faktorer du strengt tatt ikke vet noe om. Om jeg har misforstått og du faktisk ikke klarer det, så kan jeg tilby deg et nettkurs i retorikk, til en spesiell "grinete prins"-pris.

Var jeg krass og bitchy synes du? Buhu. Det har du fortjent.

Endret av MissStiles
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herregud, det er jo akkurat det jeg sier! På hvilken måte mener du at han lider? Og hvilket grunnlag har du for å kalle meg dum?

Anonymous poster hash: bc073...242

Han lider fordi du blir tverr og vanskelig.

Dum fordi du ikke bestod.

Anonymous poster hash: 93efa...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtalte i går at vi skulle lage mat etter prøva, fordi jeg skulle videre på jobb. Så jeg har ikke tvunget han til å lage mat, herreguuuuuud.. Man må spise selv om man strøk på eksamen?

Anonymous poster hash: bc073...242

Du kunne spist litt godtesnop...på de jevnt slitte tallerkenene dine!

Anonymous poster hash: 93efa...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...