Gå til innhold

Plagsomme hybelvenninner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bor sammen med to venninner på en relativt liten hybel. Vi flyttet sammen for tre år siden, og da hadde ingen av oss kjæreste. Nå har derimot ting forandret seg - og begge venninnene mine har følgesvenner.

Problemet mitt er at de begge konstant har guttene på besøk, og jeg nærmest jages ut av huset. Jeg kan ikke være i underetasjen, og ikke engang på rommet jeg deler med min ene venninne. Det er gutter som for meg er omtrent som fremmede - og følelsen av å være hjemme og kunne slappe av blir borte. Jeg klarer ikke gjøre lekser, og ei heller å sove - for besøket bråker og lager støy. Det hele ender med at jeg må gå å sette meg på cafe for å få gjort noe skolearbeid i det hele tatt. Venninnene mine virker helt uforstående for hvordan jeg kan synes dette er et problem, og er jo selvsagt på lag.

Noen som har samme type erfaringer, og fant en god løsning? Jeg har allerede fortalt dem at jeg innkaller til husmøte i løpet av uken - men ikke funnet en god løsning.



Anonymous poster hash: 71f76...4e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha møte så fort som mulig og legg frem på en saklig måte hva du føler. Hvis dere ikke blir enige så flytt for deg selv



Anonymous poster hash: e11ba...858
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Problemet mitt er at de begge konstant har guttene på besøk, og jeg nærmest jages ut av huset. Jeg kan ikke være i underetasjen, og ikke engang på rommet jeg deler med min ene venninne.

Anonymous poster hash: 71f76...4e0

Du må få et eget rom som du kan trekke deg tilbake til når de har besøk av kjærestene.

Anonymous poster hash: 8dccb...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt hensynsløst er det ikke? Deler hybel selv, og hybelvenninna har typen på besøk onsdag til mandag annenhver uke. Føler som om jeg faktisk bor med to personer, ikke bare en. Heldigvis har vi god lydisolasjon på soverommene våre.

Mitt råd til deg? Snakk med de, og forklar situasjonen slik du ser den. Har de ikke forståelse for det, så bør du flytte ut. Se om de kommer på andre tanker når de plutselig sitter der og må betale 1/3 mer leie. :)



Anonymous poster hash: 947de...bf4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må få et eget rom som du kan trekke deg tilbake til når de har besøk av kjærestene.

Anonymous poster hash: 8dccb...95e

Hadde det bare vært så lett - det er bare disse to soverommene vi har i hybelen...

Anonymous poster hash: 71f76...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar så langt, men jeg kan ikke flytte ut da økonomien min ikke tillater dette for øyeblikket. Skikkelig krise dette, de virker ikke som de forstår at jeg ikke får gjort lekser - og ikke minst trenger tid for meg selv og kunne ha en plass hvor jeg er "hjemme" og bare kan slappe av uten å trenge å ta hensyn til folk jeg ikke kjenner.



Anonymous poster hash: 71f76...4e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må også lære seg til å ta hensyn til deg. Det kan ikke bare være enveiskjøring hele tiden. Når man bor sammen, er det viktig at alle trives ilag. Føler du deg tråkket på, bør du absolutt ta det opp.Høres ikke ut som de har noen problemer med det, når de nærmest kjeppjager deg for den minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. skjønner godt hvordan du har det. Delte selv leilighet med ei venninne som hadde overnattingsbesøk av kjæresten sin nærmest konstant..

Foreslår at du på husmøtet forteller dem hvordan d går utover deg. At det er en liten hybel og det er faktisk ikke beregnet at d skal bo 5 mennesker der. Og dessuten er d ikke riktig at du skal betale 1/3 når dere er 5 stk..

Er dumt ikke alle mennesker skjønner at det er feil å ha kjæresten boende i en hybel med deg og venninene dine konstant. Det blir mer utgifter + mindre plass per person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med de! Det er ikke rettferdig at du skal bli kicka ut ettersom det passer de. De får dra til typene da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det hele tiden du som må reise ut? De kan vel reise ut de, og ikke bare tenke på seg selv. Du bor der trossalt like mye som de.



Anonymous poster hash: daf62...c69
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke disse venninne overnatte hos sine følgesvenner, da?



Anonymous poster hash: bbdf5...0b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar så langt, men jeg kan ikke flytte ut da økonomien min ikke tillater dette for øyeblikket. Skikkelig krise dette, de virker ikke som de forstår at jeg ikke får gjort lekser - og ikke minst trenger tid for meg selv og kunne ha en plass hvor jeg er "hjemme" og bare kan slappe av uten å trenge å ta hensyn til folk jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 71f76...4e0

Men du skal ikke si til dem at du tross alt er med på å betale leie du også? For du gjør vel det? Syns de er meget frekke hvis jeg skal si hva jeg mener. Da kan heller de betale litt mer enn deg i mnd hvis de skal holde på sånn! Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du deler rom? Du kan foreslå at du får enerom, da får du et eget tilholdssted hvor du kan jobbe og være i fred når de har besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Be dem dra om de vil ha privatliv. Eller be dem skaffe seg en egen leilighet. De kan da på ingen måte tvinge deg ut.. Hadde aldri funnet meg i det. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns du kan kreve å få enerommet, og at kjæresteparene deler rom. Syns uansett deling av rom er en dårlig ide, da dere sannsynligvis har ulike nattrutiner. Jeg hadde NEKTET å latt min romvenninne ha kjæresten på overnatting på samme rom som meg. Jeg sover alene eller med partner, ikke med min venninne og hennes partner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du få det ene soverommet og så får de to dele det andre og evt. sove på stuen. Dette er uholdbart.



Anonymous poster hash: 4dc1d...e16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...