Gå til innhold

Noen av som stort sett aldri får sms, telefon, meldinger på facebook osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet kontakten med de få vennene jeg hadde og familien har jeg lite kontakt med.

Bare lurer på hvor vanlig det er å ha så lite kontakt med folk. Jeg har samboer, men vi ser hverandre hver dag og da blir det bare sånne "kan du kjøpe det og det?" meldinger.

Føler meg ensom og rar som ikke har noe nettverk. Virker som "alle" har det, men de som har det på samme måten går vel ikke akkurat rundt med noe skilt de heller :)

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det lenge på samme måten.. Nå har jeg startet på skolen igjen så det har tatt seg opp nå=) Kanskje du kan starte med en ny hobby, et kurs eller noe sånt=)



Anonymous poster hash: d79e1...362
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Vet hvordan du har det, og mener at det er normalt at det dabber av når alle reiser hver sine veier. Men jeg begynte å tenke at kommunikasjon går begge veier. Tar kontakt selv, og det har fungert fint :) Selv om man ikke har mulighet for å treffes, er det koselig å si hei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Jeg har det sånn selv. Eneste jeg sender melding med og ringer sånn generelt er foreldrene mine og eventuelt samboer om vi lurer på noe. Er en gang innimellom jeg snakker med fler, men som regel er telefonen min veldig stille av seg. Men hvis du vil endre det anbefaler jeg å prøve å ta kontakt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får kanskje 3 sms'er i måneden, men det er angående beskjeder. jeg har heller ikke noen nettverk.

møter jeg gamle venner får jeg bare høre: "skaff deg facebook da!" ... jaha, det er ikke MYE til venner når de ikke gidder å holde kontakten utenfor FB.. for FB skal jeg aldri skaffe meg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tja. Fjerner jeg slekt så trenger jeg ikke to hele hender med fingrer for å telle alle de som har vært på besøk hos meg siste ti år.

Tar jeg vekk mor til ungene og ei venninne så får jeg kanskje en 5 til 10 sms i måneden.

FB skjer ikke om du setter et skarpladd våpen til hodet mitt.

Så nei TS, du er ikke alene om å ha det slik :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du beskrev akkurat meg.. bortsett fra at jeg har ingen å dele livet med.. 😯

Anonymous poster hash: 3b293...98c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere av oss ensomme ulver ser jeg



Anonymous poster hash: 594e7...cc5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt mye med dette før. hadde nesten ingen venner. det var altid jeg som tok kontakt først. De eneste som ringte og sendte sms var foreldrene mine! jeg ble deppa da jeg så på listen over androp på telefonen. kun de navnene stod der, og litt jobben. Var altid spent da jeg hørte at det kom sms, men det var vel ikke så mye å være spent for, for det var som oftest mamma..og var det ikke det...var det faen meg bare telenor!!



Anonymous poster hash: 4952e...4ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg prøver å la være å tenke på det, men jeg har tenkt på det endel i det siste.

På facebook så gjør jeg nesten ingenting. Legger ut noen bilder og skriver en status en gang i blant. Ingen som bryr seg, men har ganske få der.

Telefonen er stort sett stille.

Å ta opp igjen kontakten med de gamle vennene mine er ikke aktuelt.

Vurderer å bli med på noe på fritiden, men har ikke funnet noe som jeg kunne tenke meg. Er ganske liten plass det her.

Jeg tror også at jeg har glemt hvordan det er å prate med folk. Prater jo bare med samboeren min.

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten litt godt på en måte å se at jeg ikke er alene om å ha det sånn.

Litt trøst i det :)

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det er stort sett bare typen, søsteren min og mamma jeg snakker med på face/får meldinger av. Har et utrolig lite nettverk, og det lille jeg har tar aldri initativ til prate..



Anonymous poster hash: d6503...436
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt. Og nå har jeg innsett at det er ganske vanlig. Du må ikke tro apt fra sosiale medier, folk øyet så mye, lastet som de har det perfekte livet, og hadde du vist sannheten har du alt de egentlig ønsker seg. En fantastisk familie. :)

Anonymous poster hash: 9df53...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det slik! Har ikke profil på Facebook, men det er ekstremt sjelden noen ringer meg eller sender meldinger. Både godt og vondt å lese at det er andre i samme situasjon...



Anonymous poster hash: 2423c...0d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sosialt nettverk er helt avhengig av egeninnsats. Det koster noe å opprettholde sosiale relasjoner. Ingen sender deg sms eller FBmelding antakeligvis fordi du ikke sender noen du heller. Det er et problem som mange i samber/kjæreste-boblen kjenner på. Kanskje spesielt jenter som er flinke til å leve ene og alene for kjæresten sin. Vennene forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dette med egeninnsats, og ikke minst innholdet i det man sender. Jeg merker at jeg kobler ut enkelte som kun sender litt for gjennomtenkte og skjeldne meldinger. Kommunikasjon skal være uformell, spontan og gøy.

Og ikke minst kommunikasjonskanalen. Face (chat) og snapchat er sentrale kommunikasjonsformer for de aller fleste under 40 i våre dager, er man ikke med her gjør man det vanskeligere for seg selv. Jeg sier ikke at man er usosial av den grunn. Men jeg og venninne avtaler nesten utelukkende vinkvelder, kafebesøk og trening på messenger, der alle kan snakke med alle. Og jeg får og sender mange titalls snap om dagen, det har jo tatt helt over for sms og mms som oppfattes som mye mer formelt. I løpet av en dag kommuniserer jeg både på telefon, mail, sms, mms, snapchat, facebook og facetime. Riktig kanal avhengig av tema og mottaker.

De jeg kommuniserer mest med er foreldre, broderen, noen venninner og mannen min. Det er så mange situasjoner i løpet av en dag jeg vet de vil se humoren i som jeg vil dele med dem selv om de ikke er der.

Dette var kun mine tanker, jeg har selvfølgelig ingen fasit, og har på ingen måte ønske om å gni inn noe. Men jeg trur virkelig egeninnsats, humor og kommunikasjonskanal er avgjørende for hvor mye kommunikasjon man har med omverdenen i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så kan det ha noe med at man er ensom og isolert ellers i livet også, det er det i alle fall i mitt tilfelle.

Jeg ønsker virkelig ikke å ha Facebookprofil, og ser at LadyGirl og brutal_mann har svart noe lignende. Snapchat kunne kanskje vært noe, men hvem skulle jeg sendt snaps til?...



Anonymous poster hash: 2423c...0d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg snakker med min mor i telefonen et par ganger i uka...

SMS kan det nå gå både dager og uker mellom hver gang jeg får, så lenge det ikke er jobbrelatert. (Vi bruker det en del til korte beskjeder på jobb, siden det ikke alltid passer å ringe.) Var litt oftere før.

Meldinger på FB? Hvis jeg ikke starter en chat selv, så ville det sikkert gått måneder mellom hver gang. Nå hender det jeg kommuniserer med noen med et par ukers mellomrom (hva var det dere sa om egeninnsats lenger oppe i tråden?)

Snapchat kan jeg få 3-4 av i uka, men den glemmer jeg til gjengjeld å sjekke så det tar sin tid både å se meldingen og få sendt et svar. :fnise:

Jeg tror jeg har hatt besøk av 4 fastboende personer her....på mer enn 10 år. (Eksen er unntatt - han var vel innom litt oftere.) 3 familiebesøk og 7-8 vennebesøk på like lang tid. Har vel i snitt gjester en gang i året.

Jepp...sosial alle veier, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, egeninnsats må jo til.

Vil ikke si at det var det som skjedde da jeg mistet kontakten med vennene jeg hadde. Var vel det at vi vokste fra hverandre og litt andre ting som skjedde.

Er også isolert sånn ellers i livet, så det er ikke bare å gå ut og finne venner. Har bokstavelig talt ingen andre enn samboeren min og han har heller ikke venner. Sier ikke at det er umulig, men krever jo litt. Er veldig sjenert også, men jeg håper det blir bedre etter hvert.

Det er bare tungt å ha det sånn.

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke så mye meldinger eller lignende. Har for eksempel veldig lyst til å bytte profilbilde på fb, for har hatt det jeg har nå veldig lenge, men vet ikke om jeg tør siden jeg nok får veldig få likes og ingen kommentarer :( Synes det er flaut siden de fleste andre får 50 + likes og jeg får maks 10 - i tillegg til at det minner meg på hvor ensom jeg er. Ønsket at jeg hadde større omgangskrets, men er ikke så veldig lett fordi jeg er så sjenert og har dårlig selvtillit når det kommer til å bli kjent med nye mennesker.



Anonymous poster hash: f41c3...a75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...