Gå til innhold

Kjedelig ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med mannen min i 7 år og vi har to små barn.

Nå kjenner jeg at jeg kjeder meg i ekteskapet og vil ut og flørte og ha det gøy. Det er ikke sexen jeg er ute etter, men spenningen, sommerfuglene og rett og slett flørtingen og føle at noen liker meg tilbake. Mannen min er utrolig flink til å hjelpe til hjemme og gi meg oppmerksomhet, men han er ikke den mest spennende personen akkurat. Det er kanskje det som gjør at jeg søker spenning andre steder?

Jeg har nettopp begynt i ny jobb etter mammaperm og på jobben har jeg flørtet endel med en kollega. Vi ville vel egentlig begge to gjøre noe, men så ble vi enige om at vi ikke kan fordi han ikke vil ødelegge en familie og jeg vil jo egentlig ikke være utro. Dagen etter vi ble enige om dette hadde jeg skikkelig kjærlighetssorg og dagene fortonte seg skikkelig kjipe. Nå snakker jeg og denne kollegaen nesten ikke sammen lenger og jeg merket at arbeidsdagen har blitt kjedeligere.

Jeg har snakket med mannen min om at jeg er redd vi ikke skal klare det sammen og at vi skal få følelser for andre/ville skilles. Vi er enige om at vi er i en tøff tid i livet med småbarnsfasen, men jeg kan ikke holde på sånn i noen år fremover..! Jeg har tatt kontakt med en gammel flamme på facebook (han bor riktignok i utlandet, så det er ingen fysisk mulighet for å være utro), men jeg kjenner at jeg virkelig søker spenning.

Jeg kjeder meg med familien hjemme og vil feste med venninner, ut og leve livet og ikke bare være her i huset med mann og barn.

Er det flere som har det eller har hatt det sånn som meg eller som muligens har noen råd til hvordan jeg kan komme meg ut av det å ønske denne spenningen?

Anonymous poster hash: c8202...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel var du da du traff mannen din? Har du ikke hatt et "singelliv" før du giftet deg?

Det finnes måter å oppleve livet på uten at det involverer andre menn.



Anonymous poster hash: 08467...775
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel var du da du traff mannen din? Har du ikke hatt et "singelliv" før du giftet deg? Det finnes måter å oppleve livet på uten at det involverer andre menn. Anonymous poster hash: 08467...775

Jeg var 22 da jeg traff han. Jeg har hatt andre kjærester, reist endel i verden, bodd i utlandet, men har vel altfor ofte vært for avhengig av å ha kjæreste og dermed ikke hatt samme mulighet for dating og flørting som mange andre.

Har du tips til ting/hva jeg kan gjøre for å nyte livet uten å involvere andre menn så vil jeg veldig gjerne høre det :) Jeg vil som sagt ikke være utro, men jeg befinner meg i en tid hvor jeg ikke er særlig tiltrukket av mannen min og han er på en måte litt for tøffel til at jeg blir seksuelt opphisset..

Anonymous poster hash: c8202...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22 da jeg traff han. Jeg har hatt andre kjærester, reist endel i verden, bodd i utlandet, men har vel altfor ofte vært for avhengig av å ha kjæreste og dermed ikke hatt samme mulighet for dating og flørting som mange andre.

Har du tips til ting/hva jeg kan gjøre for å nyte livet uten å involvere andre menn så vil jeg veldig gjerne høre det :) Jeg vil som sagt ikke være utro, men jeg befinner meg i en tid hvor jeg ikke er særlig tiltrukket av mannen min og han er på en måte litt for tøffel til at jeg blir seksuelt opphisset..

Anonymous poster hash: c8202...e9e

Jeg vet ikke helt hvordan man "fikser" en mann som har mistet ryggraden, og dette er selv noe jeg frykter. Du kan inspirere ham til å engasjere seg mer i jobb, sosialt og kanskje trene mer og dere kan begge få mer aktive liv utenfor ekteskapet som "fyller på". Da får dere også muligheten til å savner hverandre. Det er selvsagt viktig at du bidrar like mye som du forventer at han bidrar. Du kan ikke forvente at han hiver deg på sengen og tar deg med storm dersom du selv er masete, kranglete og avmaskuliniserende.

Hvordan du kan nyte livet er jo opp til deg selv...en jentetur (hvis du klarer det og samtidig motstå fristelser), en ny hobby osv.

Anonymous poster hash: 08467...775

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan møtte du mannen din? På byen? Hva er det du ønsker nå, å dra ut på byen og ha ONS? Drev du mye med dette før du traff ham?



Anonymous poster hash: 993a6...484
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig du overdriver hvor mye flørting andre single driver med.
Livet er ikke "sex and the city" for de fleste single.
Gresset virker kanskje grønnere på den andre siden.

Hva gjør du om kollegaen har sex med deg og så dumper deg?



Anonymous poster hash: 449ab...029
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Kan du virkelig tenke deg å bryte opp familien?

Virker det forlokkende å ha barna dine annenhver uke?

Mitt ekteskap skulle sannelig vært virkelig ille om jeg skulle la oss gå gjennom en skilsmisse.

Til og med nå når barna er blitt voksne ser jeg hvor stor fordel og stor glede det er å være sammen med barnas far.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du virkelig tenke deg å bryte opp familien?

Virker det forlokkende å ha barna dine annenhver uke?

Mitt ekteskap skulle sannelig vært virkelig ille om jeg skulle la oss gå gjennom en skilsmisse.

Til og med nå når barna er blitt voksne ser jeg hvor stor fordel og stor glede det er å være sammen med barnas far.

Jeg tror ikke TS vurderer skilsmisse, hun vurderer heller ikke utroskap selv om savner spenningen.

Hun vil bare ha tips for hvordan hun kan endre situasjonen.

Anonymous poster hash: 08467...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å oppmuntre mannen til å være litt mer "spennende" da? Kan dere ikke dra ut sammen hvis du har så lyst til å dra på byen? Hvis du savner at ting er nytt og spennende, så overrask mannen din litt selv da, istedenfor å flørte med kolleger. Flørt med mannen din!! Du kan jo ikke bare sitte og vente på at han skal gi deg det du savner.. Gjør noe morsomt sammen! Foreldrene mine tok 2 måneder permisjon fra jobbene sine og reiste til Australia på ferie - bare de to. Gjør noe slik?



Anonymous poster hash: 1f8aa...2d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nesten på samme måten. Samboer på 8. året og to barn. Samboer er kjempegrei, men kjeder meg. Jeg har lyst til å gå på romantisk date og kjenne sommerfugler, men ikke med mannen min. Har ingenting på gang med noen andre, men er noe betatt av en venn.

I likhet med TS skulle jeg pgså gjerne visst hvordan jeg kan oppleve mer spenning i livet uten at det involverer brudd mellom meg og barnas far.

Anonymous poster hash: 7cee0...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg irriterer meg over damer som klager på at mannen deres er blitt for "tøffel". Hva innebærer det egentlig? Han har blitt litt for enkel og ha med og gjøre - litt for hjemmekjær og grei - derfor er han ikke kul nok lenger?

Jeg forstår heller ikke hvorfor spenning i hverdagen skal innebære flørting og utroskapstanker. Litt avhengig av hva TS liker så går det jo an og tenke litt i retning ny hobby, nye venninner, reise til spennende byer eller liknende.

Lær deg og ri hest eller hopp i strikk, finn andre nytelser i livet enn bare parringsdans. Tenker også at du må prøve og se på mannen din som mer enn en samarbeidspartner. Om du leter litt så er han nok helt sikkert litt spennende han også.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

I stedet for å legge så mye energi i å oppsøke diverse menn for spenning og flørt, hvorfor ikke bruke denne energien til å prøve å fikse ting i forholdet ditt? Om dere for.eks har besteforeldre til ungene deres, så kan du jo overraske han med en helgetur? Vet ikke med deg, men jeg pleide alltid å bli ekstra forelsket når vi var ute på reise :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde livet ditt jeg... For meg er ditt gress veldig grønt og nyklipt.



Anonymous poster hash: 33c00...385
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det helt likt. Gift i fem år, småbarnsmor, kjedelig mann..... Finner du på noe gøy med venninnene dine innimellom da?

Anonymous poster hash: 2d26d...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Nå kjente jeg at jeg ble litt irritert, men skal prøve å styre meg.

Kjedelig mann....sukk!

Ikke bra å være for grei og medgjørlig nei, da blir man ikke kul og spennende nok.

Vil du bytte han i en drittsekk?

Begge har et ansvar for at ting skal være fint. Så spenning og variasjon er noe man selv også må ta ansvar for å beholde i ekteskapet, samtidig som man også må innse at det er en trade-off man gjør når man inngår et forpliktende forhold og stifter familie. Da velger man bort noe for noe annet.

Savner sommerfugler? Umodent å si synes jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kjente jeg at jeg ble litt irritert, men skal prøve å styre meg.

Kjedelig mann....sukk!

Ikke bra å være for grei og medgjørlig nei, da blir man ikke kul og spennende nok.

Vil du bytte han i en drittsekk?

Begge har et ansvar for at ting skal være fint. Så spenning og variasjon er noe man selv også må ta ansvar for å beholde i ekteskapet, samtidig som man også må innse at det er en trade-off man gjør når man inngår et forpliktende forhold og stifter familie. Da velger man bort noe for noe annet.

Savner sommerfugler? Umodent å si synes jeg.

Er det ikke vanlig å havne i en slik periode i ekteskapet, når trygghet og avslappet forhold skaper "stress" over et "kjedelig" liv? Kjenner et par kvinner som har vært litt der, men innser hva de har (en av dem etter utroskap...).

Til TS, prøv heller å skape litt spenning i hverdagen for din mann! Misunner deg to barn og en snill og hjelpsom mann. Du er :blomst: heldig!

Anonymous poster hash: 33c00...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Er det ikke vanlig å havne i en slik periode i ekteskapet, når trygghet og avslappet forhold skaper "stress" over et "kjedelig" liv? Kjenner et par kvinner som har vært litt der, men innser hva de har (en av dem etter utroskap...).

Til TS, prøv heller å skape litt spenning i hverdagen for din mann! Misunner deg to barn og en snill og hjelpsom mann. Du er :blomst: heldig!

Anonymous poster hash: 33c00...385

Jo, jeg tror det er vanlig med faser hvor man føler ting er bare hverdag og et arbeidsfellesskap. Men man må arbeide for at ting skal vedvare å være fint dag etter dag, år etter år. Klisje, I know. Men det er noe der.

Kanskje jeg heller burde sagt, lite reflektert enn umodent angående sommerfugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tror det er vanlig med faser hvor man føler ting er bare hverdag og et arbeidsfellesskap. Men man må arbeide for at ting skal vedvare å være fint dag etter dag, år etter år. Klisje, I know. Men det er noe der.

Kanskje jeg heller burde sagt, lite reflektert enn umodent angående sommerfugler.

Veldig enig med deg.

Anonymous poster hash: 33c00...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg rett som det er. Hadde masse fart og spenning og liv og røre fram til jeg fikk samboer og barn, og tenkte at bare jeg traff den rette så kom jeg ikke til å savne noe annet. Det er nok bare det at alt er rutine, alt er likt, samme tralten dag ut og dag inn. Og det føles litt tvanstrøyeaktig ut selv om jeg elsker både barn og samboer høyere enn noe annet. Småbarnsfamilie er dritkjedlig.

En god barnevakt, ut å finne på ting både med og uten kjæreste er vel det jeg kommer på av råd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...