Gå til innhold

Han har dårlig ånde hele tiden :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten i 1 år, han snuste før men har sluttet nå da. Men han har aldri "frisk" ånde!

Så jeg er liksom ikke så veldig glad i å kysse han eller iallefall ikke kline med han :P

Og dette syns jeg er litt vanskelig å ta opp da. Uansett er det på tide med en tur til tannlegen, han har ikke vært der på 10 år, så det er på tide.

Men.. jeg har hintet litt til det, sagt ifra et par ganger, men jeg syns det er litt ekkelt å kritisere, han har ikke frisk ånde etter å ha pusset om kvelden en gang, og han pusser de heller ikke hver kveld..

Vet ikke helt hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre for at det skal skje noe??

Anonymous poster hash: 9dbb5...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare vært helt ærlig og ikke spurt om han skulle tatt en god og lang tannpuss, neste gang han kysser deg og du kjenner ånden hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Bare si at han bør komme seg til tannlegen.

Kanskje du kan gi en anonym melding til tannlegen at han må be folk pusse tenna, bruke tanntråd og fluorskylling. Samt være obs på ånden deres, og ta det opp med pasientene.



Anonymous poster hash: 4a78e...20f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde dårlig ånde hele tiden også. Selv om vedkommende pusset tenner jevnlig. Men det viste seg at h§n hadde en eller annen tannsykdom eller noe sånt, så tannlegen ga noe greier og vips så var problemet borte.



Anonymous poster hash: cdf6e...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest bamsemumsa

Pusse tenner og tunge samt bruke tanntråd er ganske basic for å motvike dårlig ånde, men det kan også skyldes hvite pusspropper i mandlene bak i halsen. Det er død hud og lukter skikkelig råttent. Fjernes enkelt med qtips eller pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse tenner og tunge samt bruke tanntråd er ganske basic for å motvike dårlig ånde, men det kan også skyldes hvite pusspropper i mandlene bak i halsen. Det er død hud og lukter skikkelig råttent. Fjernes enkelt med qtips eller pinsett.

pinsett i halsen? hvordan skal man få det til?

Anonymous poster hash: 64ec5...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må du ta opp med kjæresten din med en gang, før det ødelegger forholdet.

Selv om samtalen er vanskelig, er det jo bedre enn at dette blir et stadig større irritasjonsmoment som til slutt gjør at dere går fra hverandre.



Anonymous poster hash: 5e264...175
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang ville jeg prøvd å få han til å pusse tennene to ganger om dagen! Trodde virkelig det var en selvfølge! Om problemet vedvarer er det tannlege. I verste fall kan det være mandlene. Jeg måtte fjerne de blant annet på grunn av dette problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse tenner og tunge samt bruke tanntråd er ganske basic for å motvike dårlig ånde, men det kan også skyldes hvite pusspropper i mandlene bak i halsen. Det er død hud og lukter skikkelig råttent. Fjernes enkelt med qtips eller pinsett.

Død hud...? Nei, det er matrester. IKKE bruk pinsett da kan du fort skade deg bak i halsen, bruk q-tips og munnskyllevann.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Jeg ville bare vært helt ærlig og ikke spurt om han skulle tatt en god og lang tannpuss, neste gang han kysser deg og du kjenner ånden hans.

hjelper ikke med god lang tannpuss om han ikke har vært hos tannlegen på 10 år.

tannstein hoper seg opp innimellom og derfor er tannrens en gang i året et must. tannstein kan føre til ekstremt dårlig ånde og pussing hjelper ingenting om du først har fått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få jævlig dårlig ånde hvis man har hull i tennene. Så hvis han ikke har vært der på 10 år burde han ta seg en tur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannkjøttbetennelse lukter ekstremt vondt



Anonymous poster hash: 64ec5...d3e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Død hud...? Nei, det er matrester. IKKE bruk pinsett da kan du fort skade deg bak i halsen, bruk q-tips og munnskyllevann.

feil!! det kan være matrester men det er som oftest døde celler fra mandlene.

ikke gi råd når du ikke vet hva du snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

I første omgang ville jeg prøvd å få han til å pusse tennene to ganger om dagen! Trodde virkelig det var en selvfølge! Om problemet vedvarer er det tannlege. I verste fall kan det være mandlene. Jeg måtte fjerne de blant annet på grunn av dette problemet :)

hjelper ikke med tannpuss som sagt om du allerede har tannstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg sa til mannen min rett ut at "kanskje du burde pusse tennene dine, for du har litt dårlig ånde". Dette var godt ment, fordi jeg selv foretrekker at han sier ting rett ut til meg slik at man kan gjøre noe med et effektivt og raskt. Istedet ble han kjempefornærmet og mente at det var hensynsløst gjort av meg.

Vi er jo gift og hvis man ikke skal kunne fortelle hverandre slike ting, så kan det bli vanskelig?! Er det noen her inne som har noe tips til en alternativ måte jeg kunne ha sagt dette på? Jeg kunne jo ikke tiet om det til evig tid..



Anonymous poster hash: affd9...63d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Jeg sa til mannen min rett ut at "kanskje du burde pusse tennene dine, for du har litt dårlig ånde". Dette var godt ment, fordi jeg selv foretrekker at han sier ting rett ut til meg slik at man kan gjøre noe med et effektivt og raskt. Istedet ble han kjempefornærmet og mente at det var hensynsløst gjort av meg.

Anonymous poster hash: affd9...63d

Her er det mannen din som er problemet, og ikke du.

Hvis han ikke takler å få høre at han har dårlig ånde har han ett modenhetsproblem, i tillegg til et odørproblem, selvsagt.

Slet selv med dårlig ånde, og fikk høre det av samboeren. Ikke kult, men ikke noe å bli fornærmet for heller. I stedet reiste jeg til tannlegen, begynte med tanntråd, munnskyll og ekstra nøye tannpus. Problem løst, og fornyød samboer.

Win.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har vært hos tannlegen på ti år, så er det på høy tid at han tar seg en tur dit! Å pusse tennene minst en gang hver eneste dag bør være en selvfølge. Om de skal pusses to ganger daglig får være opp til hver enkelt, men en gang om dagen er da virkelig et must. Har han tannlegeskrekk blir det uansett ikke bedre av at han aldri går til tannlegen, tennene må få jevnlig behandling for at de skal være friske, fine og "luktfrie". Hva som er best å si eller gjøre er kanskje best å finne ut av selv, selv om det er vanskelig. Det kan også være tannstein, tannsykdom, tannkjøttsykdom, eller belegg på mandlene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg sier bare til hverandre "du har scatånde" om vi syns det. Null stress. Vi er da mennesker, trenger ikke være så hårsåre, det skjer alle

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...