Gå til innhold

Kan ikke drikke alkohol sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og typen min er som alle forhold. Krangler om husvask, jobb, prioriteringer og generelt bare sånn småpiss som man ler av for så å knulle det "bort" etterpå.

MEN problemet vårt er at vi kan ikke drikke alkohol sammen uten at det ender i konflikt. I helgen skal en svær gjeng samles hos oss for fest. Vi starta dagen i dag med å krangle om akurat det. Vi er jo egentlig ganske sikker på at det kommer til å bli noen irritasjonsmoment i løpet av kvelden. Han foreslo at vi måtte lage en avtale før festen for at det ikke skal skje. Jeg synes det er teit for konflikter planlegges jo ikke det bare skjer.

Så jeg lurer på. Er det noen som har det/har hatt det sånn? Hva gjør dere for å fikse det? Synes det er drit kjipt at vi ikke kan nyte noen glass før vi freser til hverandre.

Anonymous poster hash: 845fe...82b

Anonymous poster hash: 845fe...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da ikke et "normalt" forhold. Jeg har aldri kranglet såpass mye med noen.



Anonymous poster hash: dcf55...abb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere begge agressive av alkohol? Ettersom dere har et stort behov for å krangle. Eller har dere flere uoppløste konflikter som først kommer fram når dere drikker?

Hvis det er det første alternativet: STOPP å drikke. (Eventuelt drikk mindre, hvis det hjelper)

Hvis det er det andre, snakk om problemene deres Edru, lær dere å snakke sammen på en normal rolig måte i stedet for å krangle.

Høres jo ut som om dere ikke har noe kontroll her, plutselig begynner å frese til hverandre etter et par glass vin? haha..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkohol forsterker og drar gjerne opp alt "grumset" som ligger under overflaten og som man undertrykker i hverdagen



Anonymous poster hash: 1fab4...f71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen var akkurat slik som dere. Kranglet hveeer gang på fylla, skjedde alltid et eller annet. Vi jobbet hardt med å unngå det, men som regel skjedde det et eller annet drit. Ble enige om å kutte ned på alkoholinntaket, og det hjalp litt.



Anonymous poster hash: c6b74...277
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette pleier å skje mellom meg og kjæresten min og innimellom når vi drikker. :P
Det er fordi vi begge fort blir defensive, er sta og med sterke meninger. For like personligheter rett og slett. Pluss at vi har issues og småproblemer i hverdagen som vi ikke har løst enda.

Du må bare tvinge godsida fram, sette litt ting i perspektiv: "Er denne tingen verdt å krangle om, i det store og hele?" Hva er viktigst? Kose seg eller krangle? Dukker det opp et irritasjonselement du vet kommer til å føre til en krangel: svelg kamelen, drit i det. Le det bort og før samtalen over på noe annet. Kanskje føles det surt i øyeblikket, men et par øl senere er det glemt. ;)
Det bør forøvrig han også gjøre.



Anonymous poster hash: 9ef68...906
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang en av dere begynner å småfrese: Gi hverandre et kyss og si noe fint! :)



Anonymous poster hash: 9ef68...906
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi takk for fine tips, og deling av egne erfaringer! Det er vel kanskje ikke så normalt forhold afther all. Nå er det mest slik at jeg blir litt gretten når jeg drikker. Så er vel jeg som må skjerpe meg her. Også tror eg at jeg er blitt litt misforstått. Er jo ikke sånn at vi drikker 2 glass også klikker vi. Jeg pleier å holde meg til en flaske vin. Men kjæresten min drikker kanskje en sixpackøl på vors + litt whiskey, shots og mere øl på byen. Tror jeg rett å slett innser etter å ha skrevet dette at jeg bare hater at han skal bli så sørpe dritings hver gang man skal feste litt. Hva gjør man da når man er sammen med en på snart 30 som liker å drikke som en 16åring. Er jeg kjip nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at det er normalt å krangle så mye, edru eller full. Men er det et problem at dere krangler mer når dere har inntatt alkohol, får dere rett og slett holde dere unna tenker jeg. Også høres det ut som dere trenger å jobbe litt med hverdagskranglingen også. Det kan ikke være godt å være i et forhold hvor det blir kranglet så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol forsterker jo alle problemer. Jeg vet akkurat hvilken type alkohol som gjør meg til "Dumme-Talbot", og drikker derfor aldri det mer. I starten var jeg litt usikker på meg, han og alt,og kunne bli småsjalu helt plutselig. De gangene dette skjedde kysset han meg, for da glemte jeg at jeg var misfornøyd. Da ble jeg forelsket og kosete igjen. Det viktigste er å finne ut årsaken til at en krangler på fylla, og prate ut om det edru, slik at det ikke skjer igjen. Samt å unngå den type alkohol som gjør deg fullest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi takk for fine tips, og deling av egne erfaringer! Det er vel kanskje ikke så normalt forhold afther all. Nå er det mest slik at jeg blir litt gretten når jeg drikker. Så er vel jeg som må skjerpe meg her. Også tror eg at jeg er blitt litt misforstått. Er jo ikke sånn at vi drikker 2 glass også klikker vi. Jeg pleier å holde meg til en flaske vin. Men kjæresten min drikker kanskje en sixpackøl på vors + litt whiskey, shots og mere øl på byen. Tror jeg rett å slett innser etter å ha skrevet dette at jeg bare hater at han skal bli så sørpe dritings hver gang man skal feste litt. Hva gjør man da når man er sammen med en på snart 30 som liker å drikke som en 16åring. Er jeg kjip nå eller?

Det later meget sterkt til at sakens kjerne ligger akkurat her. Du vet hva som kommer, hver gang, og blir derfor gretten i takt med ditt eget alkoholinntak, og han merker naturligvis dette og blir dermed muggen han også ettersom hans stemning stiger.

Dere er mao i en ond sirkel det bare finnes èn utvei fra, nemlig å kutte kraftig ned på alkoholinntaket. Særlig han, men også du bør unngå alkohol i mengder som fremkaller grettenheten din, da kan dere kanskje klare å holde fokus på å ha det hyggelig sammen i stedet.

Og dette:

"Jeg og typen min er som alle forhold. Krangler om husvask, jobb, prioriteringer og generelt bare sånn småpiss som man ler av for så å knulle det "bort" etterpå."

> tror jeg også du/dere bør ta en titt på, og ikke undervurdere slik du gir uttrykk for her. For det er for det første IKKE vanlig i alle forhold med så mye krangling, og for det andre er kranglegrunnlagene deres med stor sannsynlighet også medårsak til aggressiviteten deres under fest og alkoholinntak.

Hele forholdet høres usunt ut, så jeg anbefaler først ordentlige samtaler i stedet for bare å knulle ting bort som du skriver, og hjelper ikke det (sammen med redusert alkoholinntak), er samlivsterapi neste steg. Jeg føler på meg at dere allerede er der, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at folk gidder krangle når man drikker og så være venner når man er edru?

Men jeg klarer ikke å være venn med en jeg krangler med når jeg drikker. Når jeg drikker er jeg meg og den samme personen. Med mindre man har personlighetsforstyrrelser så er man vel det samme mennesket?

Åja, nå skjønner jeg. Man drikker for å endre sin personlighet og når man er edru så blånekter man for at man har personlighetsforstyrrelser. Sånn var det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...