Gå til innhold

Hvordan tok dere opp tema om giftemål og planer om familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tok dere opp tema om giftemål og planer om familie?

Noen har sikkert hatt mange samtaler før han fridde. Hvordan gikk dere frem? Hintet? Førtalte om ønskene og drømmene sine direkte? Brukte venner som eksempel? Fridde selv?



Anonymous poster hash: 9d3b5...b0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortalte tidlig om mine ønsker og planer, ville jo ikke bli overrasket, 5 år ut i samlivet. tror det er viktig å snakke om dette relativt tidlig, så man ikke plutselig, etter 5 år, finner ut at han ikke vil ha barn eller vil gifte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynte vi å snakke om etter kort tid som par, og før vi flyttet sammen hadde vi lagt ganske konkret planer. Mye enklere å begynne å snakke hypotetisk først, mot å vente til det er aktuelt.

Anonymous poster hash: 2b4d6...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi snakket om omtrent fra vi traff hverandre, når det har kommet opp naturlig.

Jeg er såpass klar på hva jeg vil når det kommer til barn (når og hvor mange), ekteskap, økonomi osv, at det var viktig for meg å få en følelse på om vi hadde lignende planer før jeg valgte å satse ordentlig på forholdet (investere flere år, flytte sammen osv). Når det kommer til så viktige ting som barn er det jo f.eks. umulig å inngå kompromiss om den ene vil og den andre ikke vil, og det kan føre til mye sorg for begge to om det ikke oppdages før langt ut i forholdet.

Er enig med Anonym over i at det er mye lettere å snakke om snakke hypotetisk før det blir helt aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...