Gå til innhold

Jeg ga henne en forlovelsesring i hvitt gull, ikke nok...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ingen ring med bare rent gull koster 20.000. her er du uærlig ts!



Anonymous poster hash: 6accb...dc7
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyfern

En ring med hvitt gull til tjue tusen uten diamanter? Ja særlig. Vis meg en link til den ringen.

Hilsen gullsmedansatt.

Anonymous poster hash: db807...bdb

Hva da? Koster det mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok reagert negativt på en ring til over 20000.

Kjæresten min vet at jeg liker sølvringer som koster 2-500kr, og at jeg gjerne går med dill fra H&M, Glitter osv. En ring i julegave til et par tusen var det en gang snakk om at han ville gi, men jeg sa som sant var at jeg ikke ville følt meg komfortabel med det. Setter mer pris på å oppleve noe med han, reise med han osv. enn å bruke mye penger på materielle ting.

Når det gjelder forlovelsesringer bør man jo ha en viss peil om hva dama ønsker å gå med. Hjelper ikke at den er steindyr, om den ikke er etter hennes smak.



Anonymous poster hash: d0915...8fa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om vi hadde felles økonomi og mannen hadde kjøpt en ring jeg ikke likte til 20.000 i gave, ville jeg nok kanskje forsiktig ha spurt om vi ikke kunne kjøpt en mye billigere ring som jeg hadde likt kjempegodt. Det er forskjell på ikke nok, og at den ikke faller i smak, med mindre hun sa noe annet da.

Lang vei fra å være utakknemlig, til å ønske seg noe billigere hun virkelig liker.



Anonymous poster hash: 38596...f40
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Sjekket hun selvangivelsen og lønnsslippen din før hun ble sammen med deg også?

Anonymous poster hash: d391e...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville satt pris på en enkel, rimelig ring. Og likt tanken på at typen valgte den ut for meg. Jeg ville nok følt den var flottere og flottere, bare ved den tanken.

Men når TS først bruker over 20000 kr på en ring, er det jo en fordel at dama liker akkurat den ringen. Synes ikke det er så forferdelig at hun vil bytte den.



Anonymous poster hash: d0915...8fa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei av dette at man må sette pris på alt man får, uansett. Det må da være lov å ha meninger om hva man liker og ikke. Og å kommunisere det til partneren på en passende måte?

Jeg hadde gått uten ring, fremfor en ring jeg ikke likte. Og det vet mannen veldig godt.

Jeg liker fine ting og fine smykker, og er opptatt av hvordan jeg presenterer meg selv med dette. Og tilsvarende vet jeg veldig godt at han aldri ville gått med hva som helst da han har sterke meninger om dette.

Hadde han bommet så totalt med et så viktig smykke hadde vi 1) ikke snakket godt nok i forkant 2) han ikke kjent meg godt nok

Endret av Athene
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for ei grådig fitte. Hadde dumpa utysket.

Anonymous poster hash: 826cf...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor antar dere hun er utakknemlig? Kanskje hun synes han brukte altfor mye penger på ringen, og da bør den jo faktisk selges, samtidig som hun får en hun liker, med diamant, til rimeligere pris.



Anonymous poster hash: d0915...8fa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst en lystløgner her. En ring kan ikke koste 20.000 uten diamanter.



Anonymous poster hash: 9999f...85d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst en lystløgner her. En ring kan ikke koste 20.000 uten diamanter.

Anonymous poster hash: 9999f...85d

Man kan kjøpe sko til millioner. Hvorfor er det utenkelig at en slik ring kan koste 20,000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ring med hvitt gull til tjue tusen uten diamanter? Ja særlig. Vis meg en link til den ringen.

Hilsen gullsmedansatt.Anonymous poster hash: db807...bdb

Jeg kjøpte det på en gullsmed i Dubai, kostet 1990 pund. Var det for mye?

TS

Anonymous poster hash: 91042...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kan du umulig ha betalt 20.000 for en enkel ring i hvitt gull.

Jeg er glad i smykker, og hadde ønsket meg diamanter. En ting er gifteringen, som mange foretrekker i f.eks gult gull, men en forlovelsesring skal tradisjonelt ha en enstens diamant, eller kanskje en hel rad :)

Hvis hun skal gå med ringen på fingeren i flere år, bør hun selvfølgelig ha noe hun skulle ha sagt!

Man kan ikke kjøpe en orange skjorte til noen, og være "fornærmet" fordi de ønsket en hvit i stedet.....

Jeg skjønner konseptet med at du har vært flink til å kjøpe en ring, men du burde nok på forhånd ha gjort litt mer research i forhold til å legge merke til hva hun liker av ting. Ingen som liker å få ting de ikke vil bruke, enten det er smykker, klær, malerier, osv.



Anonymous poster hash: c3e9f...c05
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjemeg for ei kravstor dame du har da........
Det er rett og slett utakknemlig. Hun burde jo være glad for at du har kjøpt ring. Alt som har med forlovelse og bryllup er gått over stokk og stein. Er blitt skikkelig Amerikanske tilstander hos enkelte rundt omkring. Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte det på en gullsmed i Dubai, kostet 1990 pund. Var det for mye?

TS

Anonymous poster hash: 91042...57b

Sjekket ut gullsmeder på nett i Norge og en ring i hvitt gull koster 1000-3000. For 20.000 får du med 5-6 diamanter i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...